Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Sant så sant. Jag glömmer heller inte när man var tvungen att gå in på nån sajt för att få tag i en kod till ett vapenskåp

BTW: Har nu klarat spelet fast jag förstod inte riktigt slutet. Var det någon sorts "cliffhanger" till en F.E.A.R 2-variant?

De arbetar tydligen på en uppföljare eller ska börja i a f har jag för mig.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

huga. iofs, ajg tycker det var ganska kul spinn, men vad

SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER

hände eg med alice wade, hon skulle väl köra dit? missade jag något?
alma wade? var det deras dotter, deras syster, eller hur funkade det eg?
dog hon inte när hon var 8? hur fan kunde hon ligga där och terrorisera alla?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
OK, det är bra gjort med ditt system. Grattis isåfall.

När jag hade min förra rigg, P4 3,2ghz, 1024RAM, GF6800GT GS = 400/1100, samma moderkort som dig, då var det inte tal om några maxade inställningar i Doom3 inte, absolut ingen AA och AF att tala om iaf.... skrev du inte att du hade det typ? i ett tidigare inlägg?

Nej jag tycker inte FEAR flyter behagligt på 1280x? med AAx4 AFx16 m.m på mitt system.
Med två 7800GTX i SLI skulle man nog kunna kräma på AA och AF i höga upplösningar, men tycker absolut inte det är värt just nu att bränna över 5000 på ett graffe till, för att kunna göra det.
Nån måtta får det vara....

Kör just nu i 1600x1200 med AAx0 och AFx4... Inga soft shadows. Men allt annat på MAXIMUM.
Dock är det en jävla FPS dropp i spelet alltså, ligger på fina 75 FPS när jag springer runt själv och i lite mörker,även när jag skjuter för mig själv, direkt en ljuskälla eller det börjat hetta till så droppar den till 38 och låser sig där oftast, kan ju hoppa lite emellan där med, men men, eller ibland, bara man vänder sig om, tills jag vänder mig och fortsätter in för mig själv igen och FPS höjs avsevärt....
Visst är det förståerligt att FPS sjunker vid eldstrid och dyligt, inget tal om det, men det hoppar fan jävligt fram och tillbaka, inget stabilt. Lite väl stora marginaler oxå tycker jag.

Men jag klagar inte på 38 FPS heller, lite småryckigt ibland kanske, men inte ospelbart inte...
Dock är jag rätt kräsen som sagt och gillar inte när det tex blir suddigt när man vänder sig eller dyligt, alltså att man har lite svårt at se allt om man vänder sig snabbt typ, riktigt störande tycker jag.. men men alla har vi olika smak och krav så....

Men skulle vart fint med helt stabila 50 istället kanske, eller nåt....

Har inte testat så mycket olika inställningar än, men man får väl ta en timma och försöka optimera så gott man kan, finns ju en del inställningar som sagt.

'
på doom 3 ligger jag på ultra quality ca 50 fps

jag kanske inte är så kräsen som du! men spelet laggar inte när jag lirar! menar då fear! men jag kan inte tänka mig lira MP med en fps 15-60 fps det går ju inte så bra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
huga. iofs, ajg tycker det var ganska kul spinn, men vad

hände eg med alice wade, hon skulle väl köra dit? missade jag något?
alma wade? var det deras dotter, deras syster, eller hur funkade det eg?
dog hon inte när hon var 8? hur fan kunde hon ligga där och terrorisera alla?

Alice Wade är väl hon som ligger i en blodig pöl när man skjutit Fettel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Alice Wade är väl hon som ligger i en blodig pöl när man skjutit Fettel?

Borde vara det, ja!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Sötast

Ni har väl mött Ninja-Musse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
'
på doom 3 ligger jag på ultra quality ca 50 fps

jag kanske inte är så kräsen som du! men spelet laggar inte när jag lirar! menar då fear! men jag kan inte tänka mig lira MP med en fps 15-60 fps det går ju inte så bra!

FORTFARANDE undrar jag om du kör med FULL AA och AF??

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt spel.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Om jag hade vetat att spelet var en kontors-simulator, hade jag istället lånat nycklarna till pappas jobb och traskat runt där gratis.
Monolith borde heta Monotone. För hur variationsrikt är det att peppra samma (i stort sett) fiender i likadana korridorer och rum ett helt spel igenom?

F.e.a.r borde inte få säljas under kategorin "spel" för spel brukar förknippas med underhållning, och ett spel vars miljöer ser ut som länsstyrelsen helt igenom är inte bra underhållning.
Den enda rädsla (fear) man känner när man spelar är rädslan för att alla banor ska se likadana ut. Och den rädslan får man bekräftad efter ett tag.

Onödigt att göra ett så stort och krävande spel, när dom likagärna kunde låtit hela spelet utspela sig i ett enda rum med några lådor och kaffemuggar.
Om det kommer en uppföljare kan dom ju åtminstone låta skiten utspela sig i en simhall eller nån annan *lite* skojigare byggnad. Där kanske inte varje "rum" ser ut som det förra. Eller varför inte i en ishall? Kanske kan man hacka ner nån med en hockeyklubba då.

Efter doom3 och detta verkar det ju vara den senaste trenden att göra spel som utspelar sig inne i vad som liknar en mörk låda. Antar att det är jobbigt att göra texturer och objekt som har färg och att rendera vatten. (Som i Farcry)

Monolith är lata, har dålig fantasi och borde ge mig pengarna tillbaka.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Om jag hade vetat att spelet var en kontors-simulator, hade jag istället lånat nycklarna till pappas jobb och traskat runt där gratis.
Monolith borde heta Monotone. För hur variationsrikt är det att peppra samma (i stort sett) fiender i likadana korridorer och rum ett helt spel igenom?

F.e.a.r borde inte få säljas under kategorin "spel" för spel brukar förknippas med underhållning, och ett spel vars miljöer ser ut som länsstyrelsen helt igenom är inte bra underhållning.
Den enda rädsla (fear) man känner när man spelar är rädslan för att alla banor ska se likadana ut. Och den rädslan får man bekräftad efter ett tag.

Onödigt att göra ett så stort och krävande spel, när dom likagärna kunde låtit hela spelet utspela sig i ett enda rum med några lådor och kaffemuggar.
Om det kommer en uppföljare kan dom ju åtminstone låta skiten utspela sig i en simhall eller nån annan *lite* skojigare byggnad. Där kanske inte varje "rum" ser ut som det förra. Eller varför inte i en ishall? Kanske kan man hacka ner nån med en hockeyklubba då.

Efter doom3 och detta verkar det ju vara den senaste trenden att göra spel som utspelar sig inne i vad som liknar en mörk låda. Antar att det är jobbigt att göra texturer och objekt som har färg och att rendera vatten. (Som i Farcry)

Monolith är lata, har dålig fantasi och borde ge mig pengarna tillbaka.

Tack för informationen.

Jag kan ge dig lika mycket tillbaka:

Jag älskar det!

Så, det tog iallafall inte en timme att läsa!

Edit: Har märkt en fin bugg i multiplayer vi lirade 1o1 och jag sprängde motståndaren. jag hittade (i bitar) huvud torso arm ben ben och ben

Permalänk
Medlem

Öh det är mer konst i att göra mörka spel och ljussätta rätt, än i att plaska på med fullt ljus megaljusa miljöer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Öh det är mer konst i att göra mörka spel och ljussätta rätt, än i att plaska på med fullt ljus megaljusa miljöer.

Det är lättare att få mörka spel snygga, iaf ur mapperns synvinkel.

När det är HELT mörkt kan du leka med ljuset - ljuset har en stor vikt.
I ljusa miljöer måste du balansera ljuset bra, vilket inte är det lättaste.

Så, du har fel.

Permalänk

Vågar man hoppas på en patch snart?

"Patch 1.0 fixes so that you don't have have to own the Cray-supercomputer to get Fps over 25"

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tyckte att spelet var på tok för lätt. Jag körde igenom det på hard, men när man har slowmo-knappen så nära till hands, är det svårt att låta bli. IMHO kunde de lika gärna skippat hela slowmogrejen.

Permalänk
Medlem

alltså vad gör folk som iten blir påverkade av fear? det kryper ju udner skinnet på en, stänger ni av musiken och allt ljud eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

Det är lättare att få mörka spel snygga, iaf ur mapperns synvinkel.

När det är HELT mörkt kan du leka med ljuset - ljuset har en stor vikt.
I ljusa miljöer måste du balansera ljuset bra, vilket inte är det lättaste.

Så, du har fel.

Håller med Mr.Schnucky, att göra spel som ska utspela sig i dagsljus är mycket svårare ur teknisk synpunkt.

Permalänk
Medlem

Stämmer ju inte, att ljussätta på ett snyggt sätt i mörker och hitta rätt nyanser är mycket svarare än att bara ösa på med floodlights i en ljus miljö där allt ljus är lika.

Permalänk
Citat:

Stämmer ju inte, att ljussätta på ett snyggt sätt i mörker och hitta rätt nyanser är mycket svarare än att bara ösa på med floodlights i en ljus miljö där allt ljus är lika.

Orkar inte argumentera, för ska snart på flyg till England.
Det jag undrar är, sysslar du med speldesign?

Om inte, får du lita på mig och flera andra som sysslar med spel att det ÄR lättare med mörker.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Orkar inte argumentera, för ska snart på flyg till England.
Det jag undrar är, sysslar du med speldesign?

Om inte, får du lita på mig och flera andra som sysslar med spel att det ÄR lättare med mörker.

Har DU några verk du kan styrka detta med då? Av dig har jag hört mycket snack men lite verkstad.

Permalänk
Citat:

Efter som jag har hållit på med tex 3D studio max, half-life motorn och Unreal motorn så vet jag att det ÄR lättare att göra mörka inomhus miljöer med "spot-lights" och dyl.

När jag säger lättare så menar jag inte att det är skitlätt att göra en snygg mörk miljö men det är som sagt lättare än att göra en snygg utomhusmiljö.

Kan ju vara så att jag är kass men då kan man ju undra varför det gör så "få" spel som är "snygga" utomhus (typ half-life och battlefield).
Jag kan i och för sig tro att det beror på att det är mer stämningsfullt och lättare att göra en linjär story (som FPS faktiskt är) inomhus. Dvs "gå här, öppna den här dörren, döda det här monstret" osv osv.

Visserligen skulle inte F.E.A.R lämpa sig utomhus anser jag men nu var det inte det vi diskuterade.

I och för sig så är det F.E.A.R tråden handlar om så vi kanske ska släppa den här diskutionen.

Edit: Tog bort Allexz citatet

Permalänk
Medlem

varför kan jag inte spela watchers ? alla banor går men när jag startar den banan så e allt bara svart!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Bland det häftigaste jag var med om då jag spelade ikväll, var då jag sköt en fiende med hagelbössan på nada avstånd i slowmo och han blev till ett moln av blod, herregud vad det såg häftigt ut.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Avstängd

Jag har ett ati radeon 9800 och kör dvd versionen. När jag har stigit ut ur bilen i början så kan jag gå fram förbi hörnan så fryser hela spelet. Kan detta ha med tangentbordet att göra för jag kör ett usb tangentbord eller kan det vara en ljud fråga eller grafik för jag kör med senaste drivisarna till både ljud och grafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killeralpha
Jag har ett ati radeon 9800 och kör dvd versionen. När jag har stigit ut ur bilen i början så kan jag gå fram förbi hörnan så fryser hela spelet. Kan detta ha med tangentbordet att göra för jag kör ett usb tangentbord eller kan det vara en ljud fråga eller grafik för jag kör med senaste drivisarna till både ljud och grafik?

Har du låtit spelet patcha sig alternativt patchat det själv till senaste versionen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

fear

Jag har låtit den patcha till uppgraderingen ja.

Permalänk
Medlem

hur fryser det, kan du röra dig alls eller laggar det skitmycket bara? jag hadde sekundvis rörlighet, och jag löste det genom att lfytta på min växlingsfil, till en annan drive. annars skulle jag kolla faq:n i spelmanualen, troubleshooting, google och ev maila monolith, på ett konstruktivt sätt dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis klarat ut det, fan vad läskigt det var i slutet, hjälper ju inte heller att det är mitt i natten och med en skrivbordslampa tänd. :[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har DU några verk du kan styrka detta med då? Av dig har jag hört mycket snack men lite verkstad.

Nu ska ju Mr. Schnucky få tala för sig själv men eftersom han är i england så säger jag som så att, Mr. Schnucky är en väldigt duktig leveldesigner och jag har spelat många av hans banor som är både visuellt snygga och väl genomtänkta. Så du kan ta tillbaks det där bullshitet om liten verkstad. Men visst kan det bli liten verkstad ibland då man har sina uppehåll i mapping som i allt annat.

Permalänk
Medlem

Det är ju som natt o dag att köra den fulla versionen jämfört med demot.
Med mitt PNY 5900xt@5900+ kunde jag knappt kör demot i 800-600 low, men nu i fullversionen kör jag i 1024-768 o det mesta i high utan ryck o slit.

Visserligen kör jag med inställningen ps DX8, hade nog hellre sett en inställning ps FP16 istället för DX8.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

mm tycker oxå det går mkt bättre än demot ,, lirar detta spel med

AMD64 3000@2200mhz , 1GB , 9800 PRO @ XT med 1024x768 Max på det mesta utom medium på nga som textures quality , volumetric lights , lights , shadows samt ingen soft shadows eller AA/AF med ser rätt bra ut och snittar 35 fps för det mesta ,, lågt kanske men men går rätt bra och har ingen stutter alls .. helnöjd får man vara