Missa inte Amazon Prime Deal Days!

För och nackdelar med DuoX2 och SmartXX v2.0?

Permalänk
Medlem

För och nackdelar med DuoX2 och SmartXX v2.0?

Ska köpa Xbox till veckan men vet inte om ett SmartXX v2.0 chipp är värt 500kr med som den kostar?

En xbox med DuoX2 kostar 1990kr.
En xbox med SmartXX v2.0 kostar 2490kr.

Vilken ska man välja? Vad är för och nackdelarna med dom chippen?

Permalänk
Medlem

Att köpa xbox i nuläget när xbox360 är precis runt hörnet verkar väldigt ogenomtänkt. Varför inte vänta två månader på xbox360?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Att köpa xbox i nuläget när xbox360 är precis runt hörnet verkar väldigt ogenomtänkt. Varför inte vänta två månader på xbox360?

För det första så är den dyr sen så kommer det mest troligen inte komma chipp till den på över 1år och då tycker jag inte att det är intressant med en 360 längra.

Permalänk
Medlem

Jag är också på gång att köpa ett chippar xbox. Verkas som att det är dålig fart på denna tråd. Någon måste ju ha kommerntarar om chippn?

Permalänk
Medlem

Men när 360 släpps kommer väl priserna på X-box sänkas?

Permalänk
Medlem

SmartXX är väll att föredra enligt mig, kör det själv. Inte svårt att flasha, lägga in nya bios osv. Allt görs mycket lätt via FTP, men först bärnner du bara en skiva med programet "Ed On A Chip" och lägger in, inte så svårt alls.
Lödningen av chippet är absolut inte svårt heller, gjorde det själv och det fungerade direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
SmartXX är väll att föredra enligt mig, kör det själv. Inte svårt att flasha, lägga in nya bios osv. Allt görs mycket lätt via FTP, men först bärnner du bara en skiva med programet "Ed On A Chip" och lägger in, inte så svårt alls.
Lödningen av chippet är absolut inte svårt heller, gjorde det själv och det fungerade direkt.

Ok men jag ska nog inte börja löda själv köper hellre ett färdigt. Vad är "Ed On A Chip"?

Permalänk
Medlem

Ed on a chip är ett program som gör att den skapar en FTP anslutning på x-boxen så att du lättare kan komma åt den via FTP. Mer gör den inte Programmet är kanske 2mb eller något. www.x-boxscene.com ellervad sidan heter har en himla massa nyttiga program.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt dyrt det där
kolla här:
http://www.swemods.com/catalog/default.php/cPath/2_17/index.h...

1790kr För duox2 och 2190 för smartxx v2.0
Allt beror ju på vad du ska göra med den. Ska du bara spela till exempel så duger i stort sätt vilket chip som helst.

Jag har smart xx.
Kan verkligen rekommendera swemods för deras service. Lämnade in mitt trasiga xbox och betalade 1000kr och då bytte dem alla delar och satte in ett smartxx v2.0! Och nu har jag inge problem alls!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Har chippat boxar med både DuoX och SmartXX chippet och ur ett installations perspektiv känns SmartXX mer genomtänkt och lyxig (ligger dessutom i en klass högre än DuoX). Men då chippet redan är installerat vet jag inte om det är någon större skillnad, men jag tror inte att du kommer märka det... Är det den dyrare eller billigare varianten SmartXX chippet föresten?