Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Har DU några verk du kan styrka detta med då? Av dig har jag hört mycket snack men lite verkstad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Nu ska ju Mr. Schnucky få tala för sig själv men eftersom han är i england så säger jag som så att, Mr. Schnucky är en väldigt duktig leveldesigner och jag har spelat många av hans banor som är både visuellt snygga och väl genomtänkta. Så du kan ta tillbaks det där bullshitet om liten verkstad. Men visst kan det bli liten verkstad ibland då man har sina uppehåll i mapping som i allt annat.

Behover jag tillaga nagot?
Aven fast Dejavo overdriver liiiiiiitegrann sa ar det sa som han sager, jag sysslar med 3D-design.
Tack for att du "coverade min back", Davve medan jag letade fram en dator har i England ^^

Har taget upp mappingen igen nu iaf, jobbigt att efter 1,5 ar att borja fran ruta 1... ni ser nog en trad pa min forsta nya test-bana snart iaf.

Nog med offt nu.

MVH
Schnucky (england)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Behover jag tillaga nagot?
Aven fast Dejavo overdriver liiiiiiitegrann sa ar det sa som han sager, jag sysslar med 3D-design.
Tack for att du "coverade min back", Davve medan jag letade fram en dator har i England ^^

Har taget upp mappingen igen nu iaf, jobbigt att efter 1,5 ar att borja fran ruta 1... ni ser nog en trad pa min forsta nya test-bana snart iaf.

Nog med offt nu.

MVH
Schnucky (england)

Ska bli intressant!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ny patch ute på de vanliga ställena, lägger tillen ny multiplayer bana.

http://www.fileplanet.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Ny patch ute på de vanliga ställena, lägger tillen ny multiplayer bana.

http://www.fileplanet.com/

alla som startar spelet ser ju det för han vill ju uppdatera själv

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

http://hem.bredband.net/barrytheblade/barry_resize.jpg

Fin samling Barry men var har du Far Cry och Doom 3 då?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Spelar både far cry och half-life 2 på 1600x1200 och allt på max / ultra
sen kommer vi till F.E.A.R där jag spelar jag 1024x768 allt på max :/ kräver en hel del trots att det inte är så mycket snyggare än hl2 eller far cry.

Annars är det väl ett mycket bra spel har inte klarat det än, men hitils väldigt kul.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Musikälskare

ahh sweetness

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har precis köpt det på On-Off för 349:-, och när jag kommer hem visar det sig att det är Director's Edition! Vad är det för skillnad mellan Director's Edition och vanliga F.E.A.R.?

Iaf, ska se om jag vågar röra förpackningen nu och installera det..

Permalänk

Jag har fastnat.

Mitt i gången ligger det en mina som flyger upp i luften och sprängs när man närmar sig den. Har även provat att skjuta sönder den men kommer det blixtstrålar från strömmen och jag dör när jag närmar mig.

Vad ska jag göra för att komma förbi den?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas.ka
Jag har fastnat.

Mitt i gången ligger det en mina som flyger upp i luften och sprängs när man närmar sig den. Har även provat att skjuta sönder den men kommer det blixtstrålar från strömmen och jag dör när jag närmar mig.

Ta gärna en screenshot då din beskrivning inte säger så mycket.

Permalänk
Citat:

Jag har fastnat.

Stäng av strömmen med hjälp av spaken bakom dig när du tittar på blixtstrålarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Fin samling Barry men var har du Far Cry och Doom 3 då?

har farcry med , fast inget fodral fick det till mitt 6800gt kort..
doom3 har jag dock inte..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Detta har säkert tagits upp förut.. but here we go again.

När jag startar FEAR får jag "black Screen" i ca 3-4 sekunder sen kommer jag tillbaka till skrivbordet.

Jag har följt: http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7326

Men det hjälpte inte, så vad gör jag?

Tacksamm för hjälp! (skicka gärna PM om du kan hjälpa).

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Stäng av strömmen med hjälp av spaken bakom dig när du tittar på blixtstrålarna.

tusan hittar ingen spak.

se min screenshot

http://img107.imagevenue.com/img.php?loc=loc297&image=1ed_Scr...

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Citat:

tusan hittar ingen spak.

se min screenshot

http://img107.imagevenue.com/img.php?loc=loc297&image=1ed_Scr...

Till vänster om dig så fins det ett ventilationsgaller som du ska skjuta sönder, så kommer du vidare...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Till vänster om dig så fins det ett ventilationsgaller som du ska skjuta sönder, så kommer du vidare...

haha, den har jag redan krupit igenom men kom inte vidare. Tror jag behöver en karta

så det finns ingen spak att stänga strömmen med?

EDIT. jag e vidare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Spelar både far cry och half-life 2 på 1600x1200 och allt på max / ultra
sen kommer vi till F.E.A.R där jag spelar jag 1024x768 allt på max :/ kräver en hel del trots att det inte är så mycket snyggare än hl2 eller far cry.

Annars är det väl ett mycket bra spel har inte klarat det än, men hitils väldigt kul.

Ehh kör du på datorn du har i sig.? Det låter lite konstigt när jag inte äns kan köra HL2 i 1024x768 med allt på max. Jag får sänka kvalitén i texturerna.
Jag har ett liknande system: 64, 3200+ 1024ram och 6800LE 12x1,6 360/860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Ehh kör du på datorn du har i sig.? Det låter lite konstigt när jag inte äns kan köra HL2 i 1024x768 med allt på max. Jag får sänka kvalitén i texturerna.

Ja inte kan han köra med FULL/MAX AA och AF iaf....

Har försökt fråga folk i den här tråden som skriver likadana inlägg "kör allt på max" bla bla, om de verkligen kör med någon AA och AF alls, soft shadows etc, men ingen vill svara någongång...

Så allt på MAX är nog inte hela sanningen nej...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke

Devil May Cry verkar alltid kunna köra allting mycket snabbare än resten med liknande system.. Antingen är han mindre kräsen med framerates eller så har han något ess i rockärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

http://hem.bredband.net/barrytheblade/barry_resize.jpg

Lite scary kille på bilden men det ser ut som ett hattrick...;o)

Permalänk
Medlem

nej min fps är runt 50 och uppåt. gäller om att kunna optimera.

då är det något fel på din dator hl2 kör jag i 1600x1600 aa och af på minst 60 fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
lirade klart det igår, och du kommer vara tacksam för medikitsen mot slutet
kändes för kort tycker jag...

Bra spel mycket bra grafik kräver fan massor av datorn.
håller med kort spel för kort kunde ha varit mera banor tog 1 dag att klara spelet ej så kul...

för mycket spöktrams imot slutet kändes som om dom skyndat igenom spelet imot slutet för att få det klart....!!

Men det sköna är grafiken värsta jag sett i något spel mycket imponerande ,,,

Men tyvärr ska man ha 1.5 2gb ram för att slippa hack...

Permalänk
Medlem
Citat:

nej min fps är runt 50 och uppåt. gäller om att kunna optimera.

då är det något fel på din dator hl2 kör jag i 1600x1600 aa och af på minst 60 fps.

Har sagt det örut och säger det igen. Jag vet att det är något fel på den så jag har skickat den på service

Vad var det för optimeringar du skrev om? Jag ser att du har pillat på processorn men jag trodde att det var hos grafikkortet det låg
så förklara gärna vad du har för optimeringar..:)

Permalänk

Tjena. Har precis laddat hem demot av FEAR och sitter redan fast precis där man börjar vid bilen..hur gör jag för att komma vidare?

Permalänk
Medlem

Tja gå rakt fram till planket där det står att du ska trycka på "C" för att ducka. Gå in på gården där och rakt fram och sedan till vänster ner för stegen vid stängslet. Sedan märker du nog vart du ska

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det kommer eller redan kommit någon patch som smoothar spelet lite? För det är inte lika snyggt som det kräver om ni fattar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Devil May Cry: Kan du inte berätta om dina optimeringar som du sa??

Trodde inte det gick att köra på så högsta inställningar med det grafikkortet och med 1gb Ram tex. Absolut inte med AA och AF på full mugg.

Men vore intressant bara att höra vad man kan göra själv för att förbättra, som jag antar att du menade lr?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Jag har allt överklockat enligt sign, och vsync off det är min optimering. Kör allt max 2x aa allt är på osv och på max i 1024x768 stabil fps 70 kan dock droppa och hacka till lite smått. Annars är det väl senaste drivsarna,fräsh windows inatallation tredubbel buffring på. Ingen aning om varför det inte flyter hos er andra. EDIT: testade quake 4 idag, High i 1600x1200 flyter som smör.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tog bort en form av bumpning.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har allt överklockat enligt sign, och vsync off det är min optimering. Kör allt max 2x aa allt är på osv och på max i 1024x768 stabil fps 70 kan dock droppa och hacka till lite smått. Annars är det väl senaste drivsarna,fräsh windows inatallation tredubbel buffring på. Ingen aning om varför det inte flyter hos er andra. EDIT: testade quake 4 idag, High i 1600x1200 flyter som smör.

Vad är tredubbel buffring? Vad har du för Hz på skärmen när du kör i sådan hög upplösning. Min klarar bara 1280x1024 i 85HZ.
Annars så verkar det ju bara som om det är processorn om du har klockat ganska mycket. Grafikkortet kör ju trots allt i 12 pipes.
Får söka i någon tråd hur man klockar processorn Har ingen aning om dfet och hur man ska få minnena att köra syncade osv.:D