Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Kasserar mitt nya Abit moderkort.

Har i några trådar här försökt fått hjälp med mitt Abit AN8 SLI moderkort som lider av buggarna i Nforce4's brandvägg / programvara NAM. Installarar jag NAM får jag den så kallade BSOD så fort jag laddar hem något från torrent eller p2p nätverk. Installerar jag det inte blockeras trafiken.

Inget verkar gå att göra åt saken och jag har ängnat alldeles för mycket tid åt detta problem.

Finns för övrigt tonnvis med trådar om dessa på utlänska forum. Dock verkar ingen här på sweclockers ha problem med det?

Nu ska jag alltså kassera mitt 4 dagar gammla Abit kort för 1400:- och undrar vad man ska ha istället. Funderar på Sapphire Pure Innovation. Det har ju inte Nforce och där med inte dessa problem?

Känner mig tok lurad.

/Richard

Permalänk
Medlem

Jag kör Abit AN8 SLI och har inga problem, förutom att jag bränt en processor men det var fabrikationsfel. Har du laddat hem o installerat senaste drivisarna/programvaran? BIOS uppdaterade?
Om du nu ska byta, satsa på ett Asus A8N SLI (visserligen nforce4), en kompis kör det och det funkar klockrent vad jag har förstått!
för du är väl inte så sugen på abit igen antar jag.. Abit AN8 ultra?

Visa signatur

Abit AN8 SLI | AMD64 3500+ @ 2.5 Ghz | XFX Geforce 6600GT extr G edt optimerat | Kingston KVR400 2x512 | HIPER Type-R 580W | Maxtor 120Gb IDE |

Permalänk
Medlem

strunta i den inbyggda brandväggen då.. mitt internet fungerarde inte när jag installerade den, så jag avinstallerade den igen och nu fungerar det som vanligt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Blåskärm? Sånt lyx.

Windows resettar datorn min när jag försöker stänga av det ofungerande nForce-nätet på mitt Neo2. Lyckligtvis hade kortet RTL-nät som accepterades av fönsterXP.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Otroligt mycket skit med Nforce! Men Sapphire Pure Innovation har inte Nforce? Right?

Permalänk
Avstängd

Re: Kasserar mitt nya Abit moderkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtreon1
Har i några trådar här försökt fått hjälp med mitt Abit AN8 SLI moderkort som lider av buggarna i Nforce4's brandvägg / programvara NAM. Installarar jag NAM får jag den så kallade BSOD så fort jag laddar hem något från torrent eller p2p nätverk. Installerar jag det inte blockeras trafiken.

Inget verkar gå att göra åt saken och jag har ängnat alldeles för mycket tid åt detta problem.

Finns för övrigt tonnvis med trådar om dessa på utlänska forum. Dock verkar ingen här på sweclockers ha problem med det?

Nu ska jag alltså kassera mitt 4 dagar gammla Abit kort för 1400:- och undrar vad man ska ha istället. Funderar på Sapphire Pure Innovation. Det har ju inte Nforce och där med inte dessa problem?

Känner mig tok lurad.

/Richard

varför ens installera NAM??

Permalänk
Avstängd

själv använder jag asus, kör på det.

Visa signatur

Jag är expert på snygga hemmabyggen

Permalänk
Inaktiv

Installera inte det där, har läst det någonstans att det bara ställer till det för en, du behöver inte ens det där, skit i att installera

Permalänk
Hedersmedlem

xtreon1, hur många trådar har du om detta nu? Som alla säger är det bara att låta bli att installera skräpet. Att det är problem med nVidias inbyggda brandvägg är ingen nyhet och lösningen är alltid densamma - installera inte programvaran till den och låtsas som den inte finns. Enklare blir det inte.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |