Datorn startar om när jag är på väg in i Windows

Permalänk
Medlem

Datorn startar om när jag är på väg in i Windows

Idag innan jag sprang iväg till skolan skulle jag trycka igång datorn, när den var på väg in i windows så laddade den klart sedan startade den av sig själv så fick jag välja alternativ "Starta Windows normalt" och dom andra alternativen kommer inte ihåg vad det var men ni förstår säkert vad jag menar! Nåja men då försökte jag 3 gånger sen gav jag upp, vad kan vara felet?

Visa signatur

Gainward 6800 GT 256 mb AGP, AMD Athlon XP 2800+ och 1024 mb RAM

Permalänk

Har du överklockat din dator?

Permalänk
Medlem

jag har haft ungefår samma sak på min burk. jag kom hen från skolan satte på datan och gick på dass. plötnigt hörde jag att BIOS varnings signalen och när jag kom tillbaka hängde datan sig i BIOS och jag var paniksnlagen.
jag försökte med lite alltmögligt men icke ville den starta.
sedan fick jag ett råd av en kompis att nollställa BIOS. jag flyttade jumpern starta datan BIOS var nu nollställt och den funkar nu prima facktist bättre(jag få ca50p mer i 05 nu i genomsnitt) testa att nollställa BIOS!!!

Permalänk
Medlem

Är datan möglig? Kan bli så om man förvarar data i gamla pärmar. Försök digitalisera det hela.

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, Sapphire Radeon X1550 512MB, Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 + 2 st PATA, Win XP Home SP3. Bärbar: HP Pavilion dv6540eo, AMD Turion 64 X2 mobile TL-56, 15,4" WXGA, 160 GB 5400 rpm HD, 3 GB DDR2, nVidia GeForce 8400M GS 128 MB DDR dedikerat, Ubuntu 8.10 Gnome.

Permalänk
Medlem

Hur nollställer jag BIOSen?

Visa signatur

Gainward 6800 GT 256 mb AGP, AMD Athlon XP 2800+ och 1024 mb RAM

Permalänk
Medlem

bygla (oftast) spröten där det står Clear CMOS när datorn är avstängd sen ta bort byglen igen (3 sekunder) och starta igen så ligger BIOS defult. (så fungerar det på alla datorer jag haft iaf.)

Visa signatur

Pentium 4 Prescott 2,8GHz @ 3,72GHz (idle/load = 41/64) [ZALMAN] :|: Gigabyte 865PE [ZALMAN] :|: 2GB DDR400 (2,5-3-3-8) :|: HIS Radeon 9800PRO 378/338 @ 411/372 [ZALMAN] :|: WD Raptor Raid0

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kallsup
Hur nollställer jag BIOSen?

läs manualen

Permalänk
Medlem

dator heter det upplysningsvis.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Aja fixade själv! Inget av dom här svaren Moderkortet och Nätaggregatet hade säckat så ska kila iväg och köpa nytt nu.

Datorn hittade inte hårdiskarna så uttaget på moderkortet har pajjat sedan orkade inte mitt gamla nätagg levera ström till hårdiskarna heller så det var också ett problem.

Visa signatur

Gainward 6800 GT 256 mb AGP, AMD Athlon XP 2800+ och 1024 mb RAM

Permalänk
Medlem

Kul att det fixades Kallsup

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fel forumdel, och killen har tydligen löst problemet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015