Ursprungligen inskrivet av altair4
Gillar Komplett väldigt mycket, men de gjorde mig lite besviken sist och har sedan dess inte handlat där. Det är bara en liten löjlig grej, men stör mig på sånt. Vad som hände var att jag anmälde ett garantiärende åt dem, men blev bara hänvisad att själv kontakta tillverkaren. Är inte bara Komplett som brukar göra så, men jag tycker att om nån tillverkare ska blandas i, är det affären man köpt produkten i som får stå för den kontakten.
Hej!
Vi råder våra kunder att kontakta tillverkaren själv då de har egen garantiservice. Det går givetvis alltid att skicka produktern till oss, men då skickar vi den bara vidare till den instans som man rådde kunden att kontakta i första hand - alltså ett onödigt extra led. Detta medför längre väntan på ersättning för kund och är således ingen önskvärd situation. Som sagt - om man absolut vill skicka in till oss går det bra, men förbered er på längre väntetid.
PS. Vi ersätter givetvis frakterna till andra servicepartners (om de inte redan har en gratisfraktslösning) vid uppvisande av kvitto.
Ursprungligen inskrivet av Unit01
Jaha, vad händer med kunderna som inte kan stå på sig så väl som romulus?
Antar att komplett inte tar så väl hand om de. Hela detta verkar som minsta möjliga skada efter att bomben slagit ner. Få allt att se bra ut hos sweclocker nissarna så tvivlar ingen av de.
Oavsett hur detta löste sig så verkar det vara mer marknadsföring bakom än faktisk kundservice.
Visst är det skoj att komplett skickar någon som kan hjälpa till ordna något för sweclockers folket. Men att han / hon gör något bra åt några på swec och sedan kör över resterande visar nog inte så mycket på kundservice.
Tvister mellan Komplett och kund förekommer med jämna mellanrum - det är inget som magiskt kommer att försvinna även om vi troligtvis har färre tvister än de absolut flesta andra i samma bransch. Det blir automatiskt så att någon känner sig särbehandlad eller har orimliga förväntningar på oss eller på konsumentsskyddslagar i stort (ni skulle bara veta ). I tvister är det en självklarhet att kunden själv måste driva sitt ärende - vi kan inte driva det åt dem eller vika oss varje gång. Det kan tyckas hårt men så är det bara. Det finns goda konsumentsrättsorganisationer i Sverige som kan ta kunds parti om man känner att man behöver hjälp, men vanligen krävs inte det utan vi vill givetvis lösa problemet på bästa möjliga sätt. Vi har varit uppe i ARN ett par gånger - vissa gånger har vi haft rätt - andra gånger kunden. Vi har dock alltid rättat oss efter beslut som fattats där.
Vi tycker givetvis att man skall kunna lösa tvister INNAN det går så långt som ARN, därav pejlar vi läget ex. här i Sweclockers forum, men finns även på en hel del andra "konsumenträttslokationer" på nätet. Här kan man, som nämnts innan i tråden, se "the other side of the story" från konsumenters, läs många av våra egna kunders, perspektiv. Tycker inte själv att detta skall vara något negativt - men vi kan givetvis hålla oss undan denna delen av forumet om det ses som ett PR-trick och resten av organisationen skulle bestå av sadistiska ockrare som aldrig gör något annat än felbehandlar kunder. Vårt deltagande här är en extraservice för våra sweclockers-vänner och jag hoppas att det så kan förbli.
Ursprungligen inskrivet av dartan
Vad var lösningen? Kan vara intressant att höra, att låta lösningen gå obemärkt förbi skapar ju bara mer osäkerhet vilket medför tveksamhet vad ev beställning.
Vissa vill veta specifika detaljer i efterhand, men det har även funnits en önskan att man skall försöka lösa personliga tvister utanför forumdelen när dialog väl etablerats. Skall jag vara helt ärlig vet jag inte vad som skedde med detta fallet då jag själv inte varit involverad ner på detaljnivå - men r0mulus kan säkert ge dig ett utlåtande via PM eller direkt här i forumet om han känner sig manad att göra det.
Så - nu skall jag dra ut och leka "trick or treat" med en jättelik pumpa på huvudet :D. Trevlig lördagkväll allihopa!
Mvh
Sebastian
Komplett.se
Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram