Permalänk
Medlem

vad kostar L2 att spela nu?

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

jag har spelat bingo för 10 mil och tjänat 30-35 men kan tänkta mig dem som spelar för 10 mil och inte får ett skit.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Bah, mår skit för tillfället.
Håller på att fundera ihjäl mig själv, har valt en dålig gubbe eller ej.
Gubben jag valt är en SilverRanger, men gubben jag är rätt säker på att jag borde valt är Hewkeye.

SilverRanger, basstatsen är följande: STR 36, CON 36, DEX 35
Hewkeye, basstatsen är följande: STR 40, CON 43, DEX 30

Okej, låt säga att man kör med +4 STR -4 CON på SR:en, och +4 STR -4 CON, +5 DEX -5 CON på He:en. Då har vi följande,

SilverRanger: STR 40, CON 32, DEX 35
Hewkeye: STR 44, CON 34, DEX 35

Bara detta är ju guld. OCH sen så har ju Hewkeye Critical Power 2 också (zzzz). Visst, SilverRanger har självbuffs samt HEAL, men hur ofta spelar med ensam utan buffer (aldrig). BTW, någon som vet hur SNIPE fungerar, en skill som Hewkeye får. Hur länge sitter den i, drar den mana så länge man har den på eller sitter den i 20sec? Hur som helst, ett till PLUS för Hewkeye då SilverRanger inte får ett skit

Så, vad tycker ni? Ska jag börja om med en HE "NU" medans jag fortfarande är under 50 (vägrar börja om när jag är höglevel), eller är inte SR så dåliga som jag fått det till.

Permalänk
Medlem

Elfs har alltid vara lite svagare, om något borde man ju skaffa +5dex på SR:en. Man får då grymma crits och jävligt skön speed. Om man är skicklig kan man då kitea alla andra klasser och döda dom effektivt. Mot nukers gäller det ju att hålla ett avstånd på ca 650+ då dom inte kommer kunna casta slow etc på dig. Dessutom är det rätt svårt att springa bort från en SR. I siege kankse HE är bätte däremot, beror väl på hur man brukar pvp:a.

HE kankse är grymma men spelar man en SR rätt tror jag dom är aningen bättre. Vet inte hur de skiljer sig i pve, men jag tycker iallafall att pvp är mycket viktigare.

Fast ifall din SR är kille så kan du gott rerolla

Permalänk
Medlem

Tack för den, nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra ;).
Skulle jag då köra +5dex så har jag 8 mindre STR än Hewkeye vilket är en jävla massa P.atk.

Och nej, en kille skulle jag aldrig göra :).

Permalänk

Man skall förstärka de sidorna som ens klass är bäst på, en sr är bra på att springa och göra massa crits och evada.

Hade jag kört på en sr, +5dex och tagit från -3 från con och -2 från str

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min Dvärj har inte fått några tats för det skuljer så mycket i vad jag behövs till men det är grymmt skönt med plated leather och en BOP. +5 str hade rockat men nästa dag så ska jag dra tåg i abg... då viill jag ha min con

EDIT: 45% till 61 och a-grade. blir GALEN dog 3 gånger idag... folk som pullar förbi mig och dör -.- PK PK!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ush måste varit den värsta raid dagen någonsin ^^ var bara 23 pers... o vi tog ner en raid boss utan minions ^^^^^ tog dock 7 min bankade på den ^^ tja inte dåligt att vi lyckades ^^ o ja vi var då inte en full av nukers ^^ hade 4 eller så ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

vad tror ni om det nya eventet dom ska köra nu med början på tisdag? tycker det verkar som en rolig grej så det blir att köra det nonstop för att försöka få ihop pengar och mats för nästa set

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte riktigt. spelar altid solo eller med min SE. kommer int ehinna slå sönder dem ändå. har 60% till lvl 62 och Agrade craft.

Visa signatur

Permalänk

Ahh blir tokig, kunde inte komma in i spelet i går kväll. Servern var full, hoppas att de upgraderar servern med c4 så att den pallar lite mera spelare. Bartz är verkligen packad nu.
Förlorade kanske upp mot 1-2m över natten i craft store.....
Är ganska snart lvl 72, har bara 85% kvar till vr4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

förlora 1-2m i craftstore Oo har fan alldrig jort mer en 5k i en crafr shop..... totalt jävla omöjligt

Visa signatur

Permalänk

Gäller att ha rätt rec

Reinforced Metal Plate ftw

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har åsså RMP recipe... har 9 st till och med och 1 i min craft book lol

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Jag har åsså RMP recipe... har 9 st till och med och 1 i min craft book lol

Tips sälj de innan c4
De kommer att droppas från vanliga mobs
Vad tar du för ett klick

på bartz är det en tyst överenskommelse från alla dvärgar att köra 2.5k

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tjenare, har suttit och kollat på detta spelet några dagar nu, undrar är det några här som rekomenderat det?

och i så fall vetat någon bra guild/clan.

spelat WoW men tyckte det var så jäkla tråkigt efter ett tag, samma sak om o. om igen, inget riktigt o. kämpa om. mer än battlegrounds som ändå bara var dungeons.

så rekomenderas detta?

Permalänk
Medlem

Om du tyckte WoW var enformigt ska du verkligen inte prova detta.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

oki, svårt o. hitta bra online spel idag :/
iallafall som passar mig

Permalänk
Medlem

jag orkar inte bry mig om pengar längre. sen craftar jag inte mats till någon dom får fan skapa en egen dvärg. kommer sälja av recepten för 5mil styck de kommande dagarna.

S-grade... kommer aldrig bäras av en NoN-ebayer. för matsen kommer från raidbosses. och recepten lär ju kosta som NM helmet (200+mil, för hela).

sen har vi farmare som dödar alla a-grade raidbossar så fort dom spawnas. dom kör dem varje gång. efter en klocka som dom ställer. så det går inte att döda dem på Hindemith. Vi kommer dock snart döda alla farmarna och seeda deras bossar så dom inte får drops.

EDIT: lvl 40 på 2 dagar då tog jag det lungt med Big B också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var det inte snack om att S-grade skulle vara quest items?

Jag skulle behova RMP recipe

iofs spelar jag inte just nu, har en brejk

EDIT: BB FTW!

Permalänk
Medlem

Problemet är inte att A grade är dyrt att crafta o.s.v. problemet är att få tag på alla jävla recipes... De har VÄRKLIGEN gjort questen för 1000% jävla botters. det är totalt omöjligt för 1 person att få det han vill ha.

Först T.ex. armor mitt delen, beräkna 2-3 månaders KONSTANT jagande i GC... ja det här är den enklaste biten....

Sen helmet... en jävla DVC quest som är ennu värre en GC... jag vet inte enns om jag har lust att börja med den.

Och om S-grade skulle vara quest items.... så FY FAN. +1-2 ÅR FÖR VARJE RECIPE ? Alldrig i livet.

Enda settet att få A grade är att ha 200m+... o det vet vi redan hur man fixar.... eller vara i en klan som raidar konstant ( tar endå jävligt lång tid )

Har själv gett up A grade, funderar på att skaffa en till AOBA, och försöka enchanta båda o sluta när någon går poff ^^, är inte precis rik. Men billigare en vad A grade blir.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Saknar 30 mil till att köpa en DC helmet. kommer vara den sista armorn jag någonsin skaffar. S-grade ska vara Craft only. kommer ta 100mil+ för en 1 klicks craft om jag får tag på recept. och säga att om dom ser till att få bort farmare så kan jag crafta billigare. för just nu så finns det 2 klaner som dödar ALLA raidbossar och sen har dom tagit alla dom höga nivåerna i TOI och inne vid Lair.

kul spel. och det är bottar alltihop. tills du dödar en då kommer dom allihop dit med bara 70+ chars.

EDIT: och hur jävla svårt är det att kolla om en person är en bot. säger inget eller så springer dom bara omkring och forceloggar när man slår på dem. tycker att GM ska kunna banna dem direkt. kan dom inte spela spelet som det ska vara så ta bort kontot för fan. (ja jag menar alla items/adena och lvls)

Visa signatur

Permalänk

Vi gorde en raid igår, 3 fulla grupper och en lite blandad.
Gjorde ett gäng bossar, alla de runt fg, den i abg och sist draken just utan för agb.

Var rätt tungt men det gick, vi hade ett starkt nuker party med endast 70+ och de flesta hade sista skill lvl.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Innan mitt break sålde jag min aoba för 50mil... det var en +5. Nu ska jag nog skaffa mig en +0 igen

...man vet fan inte vart man ska få tag i alla pengar alltså. Hoppas dom fixar det i C4'an!

Permalänk
Medlem

Pengar.... events. och att big booma i ABG. eller så kan man crafta ABSPS. om man nu är en dvärg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte fått några bra saker från eventen en, mestadelas A crystals som är värda 13-14k.... inte ett smack.

Det enda saken jag fått en så länge som var något vidare är Enchant Weapon B så har man äntligen en +1 AOBA ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lol jag fick en armor b enchant. men jag har A-grade armor.... den hjälper mig inte så mycket. sälja för 350k. och sen lite annat skrafs som åsså ska säljas innom kort. samanlagt 1mil adena kanse

Vafan min Aoba suger i vilket fall som hälst lika bra att kasta armorn

EDIT: jag har DC set nu. skaffade helmet idag. och unsealade hela. nu ska jag göra min AOBA +3 sen ska jag lvla min Twilight hatchling ^^ fick den på första försöket. kommer ihåg att jag gjorde den questen 20 ggr på Teon. inte en enda Twilight

EDIT: Vi dödade Antharas igår (Hindemith) ^^ här är lite bilder (det är jag som säger "Here Kitty" ja det är min +6 Aoba )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GJ Uibi!

Själv började jag spela idag igen, dock på en av de större privata servrarna.
Lvl16 Elf på väg mot att bli Silver Ranger.

Bilder är alltid trevligt

Forestbow och hard leather armor

Visa signatur

Permalänk

Jag lyckades med att bli lvl 72 igår
Så nu är det lunga puckar
Kommer med bild senare

4433MP med bts6 + mana upp vapen

Min lista på chars är btw

Ireral Shillien Elder lvl 72
Dwarfing Warsmith lvl 45
Dwarfine Scavenger lvl 28

Det är de som är aktiva och spelas ofta.

Farmer problemet på bartz är inte så farligt, ifs så finns det väldigt aggressiva raidboss farmers.
I de högre catas är farmers/bots knapt där, som tex i dn eller fp.
I toi så är de på mellan våningarna där normala spelare inte är i någon utsträckning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grattis Salvekvic!
Hur lång tid tog det mellan lvl71 och 72?

Visa signatur