Permalänk
Medlem

x1800XT PE nästa vecka..

verkar som klocken hamnar på 700/1600mhz, och att coren förblir R520.

information ifrån VR-ZONEs nyhet:
http://vr-zone.com/?i=2982

detta bekfräftades även tidigare i dagarna i anandtech i deras RD580preview, http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2609

Permalänk
Medlem

Undra ifall det räcker för att klå GTX512? =/

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Att bara klocka kommer man inte slå GTX "Ultra". Jag vill se 20pipe R520 ffs!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Se det på den ljusa sidan! Om ATi släpper kortet nästa vecka så kommer det innan X1800XT!!

*en smula ironi*

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det räcker för att slå 7800Ultra men det är ju kul att dom försöker i alla fall. Jag finner klockfrekvensen på minnena väldigt intresant, om jag skulle tillverka ett PE kort vore det försa jag skulle ändra vara minnena, närmarebestämt skulle jag sätta dit 1.1ns och klocka dom till ~1800Mhz. Tydligen har ATI inte gjort så utan istället fortsatt köra på 1.26ns vilket borde betyda att det är samma kort som X1800XT, bara överklockat.

Har inte sweclockers redaktion ett X1800XT? i så fall tycker jag absolut ni bör överklocka det till 700/1600 och posta benchmarks på PE kortet innan det släpps, det skulle vara coolt

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tro om ATIs förklaring ang. förseningarna. :?:

" ATI told us emphatically the delays with X1800XT were NOT the result of the die-shrink to 90nm. We were told the issue was a defect in a third-party IP (Intellectual Property) that was used in the x1800XT GPU die. It took ATI quite a while to find and correct this design flaw. Why does this matter? Since this flaw was specifically related to the X1xxx family, design work continued on future video cards, and there were no delays on that front. Development continued on introductions that will follow R520, which means the R580 GPU is still scheduled for launch in January."

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk

De KAN bara inte lansera r580 i januari. Fy vad dom loosar cash då. En hel generation åt helsike. Inte en chans.

Tråkigt att dom inte redan nu kunde vara lite ärliga och säga som det är. Vi sjabblade till produktionen och för att få in pengar till vidareutveckling av nya kort till er kunder måste vi sjuta fram r580 launchen så att t520 kan dra in de kostander vi lagt ut.

Ärlighet lönar sig. Men istället får vi väl en "half-ass" ursäkt i januari istället. Typ "Due to the very cold winter, we had to eat all our r580 GPU´s so that we wouldnt starve. Now its not so cold and we can once again go to the supermarket. New r580 GPU´s will therefor start beeing produced today". ...eller nåt

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
De KAN bara inte lansera r580 i januari. Fy vad dom loosar cash då. En hel generation åt helsike. Inte en chans.

Tråkigt att dom inte redan nu kunde vara lite ärliga och säga som det är. Vi sjabblade till produktionen och för att få in pengar till vidareutveckling av nya kort till er kunder måste vi sjuta fram r580 launchen så att t520 kan dra in de kostander vi lagt ut.

Ärlighet lönar sig. Men istället får vi väl en "half-ass" ursäkt i januari istället. Typ "Due to the very cold winter, we had to eat all our r580 GPU´s so that we wouldnt starve. Now its not so cold and we can once again go to the supermarket. New r580 GPU´s will therefor start beeing produced today". ...eller nåt

Klockrent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
De KAN bara inte lansera r580 i januari. Fy vad dom loosar cash då. En hel generation åt helsike. Inte en chans.

Tråkigt att dom inte redan nu kunde vara lite ärliga och säga som det är. Vi sjabblade till produktionen och för att få in pengar till vidareutveckling av nya kort till er kunder måste vi sjuta fram r580 launchen så att t520 kan dra in de kostander vi lagt ut.

Ärlighet lönar sig. Men istället får vi väl en "half-ass" ursäkt i januari istället. Typ "Due to the very cold winter, we had to eat all our r580 GPU´s so that we wouldnt starve. Now its not so cold and we can once again go to the supermarket. New r580 GPU´s will therefor start beeing produced today". ...eller nåt

Bullseye! Tyvärr måste man väl tillägga=/

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
De KAN bara inte lansera r580 i januari. Fy vad dom loosar cash då. En hel generation åt helsike. Inte en chans.

Tråkigt att dom inte redan nu kunde vara lite ärliga och säga som det är. Vi sjabblade till produktionen och för att få in pengar till vidareutveckling av nya kort till er kunder måste vi sjuta fram r580 launchen så att t520 kan dra in de kostander vi lagt ut.

Ärlighet lönar sig. Men istället får vi väl en "half-ass" ursäkt i januari istället. Typ "Due to the very cold winter, we had to eat all our r580 GPU´s so that we wouldnt starve. Now its not so cold and we can once again go to the supermarket. New r580 GPU´s will therefor start beeing produced today". ...eller nåt

R580 är inte en ny generation, arkiteturen är fortfarande den samma som i R520, lite små ändringar här och där och fler pipelines är det som skiljer.

Så länge R580 inte är mindre lönsam tjänar dom ingenting på att fortsätta med R520. Visst tjänar dom mindre/förlorar pengar på R520 om dom släpper R580 strax efter, men istället tjänar dom mer pengar på R580.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Enl ATI har dom haft 2 paralella team som jobbat med r520 resp r580. Den senare är lite mer än bara några extra pipes. Dock håller jag med om att det inte är en ny generation, fel ordval av mej. Jag satt och tänkte på människor. Att skrota en hel serie är nog inget man göra bara så där. Dels har du kostnaden för en hel flock utvecklare som arbetat med denna sen dom blev färdiga med r4xx. Dels har du ett flertal fabriker som nu kämpar med att spy ut r520. Va tror du resultatet blir om r580 kommer 2 veckor efter r520 nått affärerna? Visst de kanske säljer några fler r580 men samtidigt har dom några tio tusen r520 liggandes runt om i världen. De har även kostander för utveckling av r520 som nu ej tjänas in. De kan inte heller dumpa priset på r520 för då vore det ren förlust. Lika galet vore det dock att behålla r520 inkörspris på 5500 och sen tro att de kan lägga r580 högre.

Dessutom har de ett kraftig skadat rykte att tampas med eftersom det nu är andra gången på rad.

Som jag ser det finns det 2 möjliga vägar för ATI. Det finns fler men de vore galna enl min åsikt.

Antingen så skjuter de helt sonika fram launchen några månader. Om de ska göra detta krävs dock ärlighet och inga fåniga ursäkter.

Eller så kanske de tänkt hosta ut r580 i liten skala i slutet av januari till ett pris av typ 8000kr. Ungefär som nVidia gör nu. Detta skulle innebära att de tekniskt sett håller sitt löfte men ändå kan tjäna pengar på r520 eftersom r580 så tidigt både blir dyr samt sällsynt.

Men att skrota r520 och gå över till r580 gör de inte utan stora ekonomiska förluster. Och att släppa båda samtidigt för samma pris och tro att folk kommer att köpa r520 är bara dumt.

Vi får väl se vad dom väljer.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Enl ATI har dom haft 2 paralella team som jobbat med r520 resp r580. Den senare är lite mer än bara några extra pipes. Dock håller jag med om att det inte är en ny generation, fel ordval av mej. Jag satt och tänkte på människor. Att skrota en hel serie är nog inget man göra bara så där. Dels har du kostnaden för en hel flock utvecklare som arbetat med denna sen dom blev färdiga med r4xx. Dels har du ett flertal fabriker som nu kämpar med att spy ut r520. Va tror du resultatet blir om r580 kommer 2 veckor efter r520 nått affärerna? Visst de kanske säljer några fler r580 men samtidigt har dom några tio tusen r520 liggandes runt om i världen. De har även kostander för utveckling av r520 som nu ej tjänas in. De kan inte heller dumpa priset på r520 för då vore det ren förlust. Lika galet vore det dock att behålla r520 inkörspris på 5500 och sen tro att de kan lägga r580 högre.

Dessutom har de ett kraftig skadat rykte att tampas med eftersom det nu är andra gången på rad.

Som jag ser det finns det 2 möjliga vägar för ATI. Det finns fler men de vore galna enl min åsikt.

Antingen så skjuter de helt sonika fram launchen några månader. Om de ska göra detta krävs dock ärlighet och inga fåniga ursäkter.

Eller så kanske de tänkt hosta ut r580 i liten skala i slutet av januari till ett pris av typ 8000kr. Ungefär som nVidia gör nu. Detta skulle innebära att de tekniskt sett håller sitt löfte men ändå kan tjäna pengar på r520 eftersom r580 så tidigt både blir dyr samt sällsynt.

Men att skrota r520 och gå över till r580 gör de inte utan stora ekonomiska förluster. Och att släppa båda samtidigt för samma pris och tro att folk kommer att köpa r520 är bara dumt.

Vi får väl se vad dom väljer.

Då upprepar jag vad jag skrev i förra posten, ATI skulle antagligen förlora pengar på R520 om dom lanserar R580 bara några månader senare men då tjänar dom mer pengar på R580 istället och jag tror knappast dom bryr sig om deras inkomster kommer från R520 eller R580. Dessutom kommer R580 prestera bättre så därför skulle ATI antagligen ta marknadsandelar från Nvidia och kunna hålla ett högre pris på chipen gämfört med R520 vilket betyder mer pengar. Föresten har R520 redan funnits i butik i över en månad så det är frågan om ~3 månader efter R520, inte 2 veckor.

Om ATI slutar tillverka R520 ungefär nu och börjar pumpa ut R580 istället så kommer R520 antagligen vara slut när dom lanserar R580 i Januari. Om dom ändå skulle sitta på ett antal R520 chip skulle inte det vara hela världen, Allt dom behöver göra är att lansera R580XT (som skulle kosta typ 5000:-) och sälja kvarvarande R520 som X1800XL på så sätt kan dom ha både R520 och R580 på marknaden samtidigt utan att direkt konkurera med varnadra. Det är ett klart bättre alternativ än vad dom gjorde med sitt stora lager R420/R430/R480 som dom sålde som X800GT och GTO fast dom var tänkta att säljas som X800XL/XT/X850XT.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

PE redan. Fan då, inte ens XT finns att köpa i Svedala än ju.

Phantom Edition igen?

NVIDIA lär ha sålt bra med GTX och GT de senaste månaderna. Hujedamej. Inte undra på att antalet nvidiots har ökat i år.

Skärpning ATI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Men att skrota r520 och gå över till r580 gör de inte utan stora ekonomiska förluster. Och att släppa båda samtidigt för samma pris och tro att folk kommer att köpa r520 är bara dumt.

Håller fullkomligt med det Curly säger. Kom ihåg att det enbart var R520 som är försenat. De har jobbat R580 parallellt och så vitt jag vet delade inte detta kort det problem som R520 hade. Vad tjänar de på att förskjuta lansering på ytterligare ett kort och ge nVidia mer tid att utveckla sitt svar på R580?

Det är ju som sagt inte heller så att utveklingstiden för R520 är bortkastad då R520 och R580 lär ha väldigt mycket gemensamt.

Permalänk
Medlem

Fan va utveckligen går fort asså. Känns så onödigt på nått sätt ändå. Snart kommer man få börja köpa ett grafikkort och sedan en snabb CPU för att "låsa upp" hastigheten ur kortet =/

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

Ja,
ATI,
lansering juni 2005, grrrrrr, softcoreissue...yellds och klock suger,
väntar,
ny lansering,
vintern 2006......
varför inte göra folk fundersamma med en r580 som vi släpper i januari som spankar skiten ur x1800XT med 150%....
(ryktesvägen 24 pipes eller 16 med en hel del mer muskler)

Men men...

Snart kan man köpa ett XT och sedan få uppgradera till en R580 bara 1 månad senare!
yeahoooooo ATI!

Tror dock att en XT räcker långt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Håller fullkomligt med det Curly säger. Kom ihåg att det enbart var R520 som är försenat. De har jobbat R580 parallellt och så vitt jag vet delade inte detta kort det problem som R520 hade. Vad tjänar de på att förskjuta lansering på ytterligare ett kort och ge nVidia mer tid att utveckla sitt svar på R580?

Det är ju som sagt inte heller så att utveklingstiden för R520 är bortkastad då R520 och R580 lär ha väldigt mycket gemensamt.

------------------------------------

Även om de jobbat parallelt och r520 - r580 har mycket gemensamt är det ÄNDÅ ca 1 års slöseri med tid. Tänk om de teknikerna jobbat med r6xx istället?!?!!!

Inget företag kan ha en massa anställda jobbandes med en produkt i 1 år som sedan bringar in 0kr utan att det svider. Det måste ni ändå hålla med om.

Vad ska de sedan göra med alla r520 som är i produktion nu? Ni säger att "fler" kommer att köpa r580 nu. Jo det kanske stämmer men det "fler" ni menar är folk ur r520 gruppen. Dvs vissa som väntat på r520 kommer att ta r580 istället. Kan jag hålla med om. Gör detta saken bättre? Resultatet blir bara fler r520 som blir liggandes efter produktion pga att folk nu inte vill ha r520 eftersom r580 är runt knuten. Förlusten blir den samma.

Dessutom har de säkert förlorat en hel del folk bara på det faktumet att de åter är försenade. Kommer ni ihåg ATI´s chefer som lovade och svor ända tills typ 1 vecka sedan att de absolut inte hade produktions besvär och att kortet garanterat skulle finnas i butik den 17 nov eller vad det va.

Jag förstår att ATI fans kommer att argumentera emot mej men kan ni ärligt säga att hösten -2005 har varit en bra säsong för ATI?

Jag har kört ATI i flera år och varit supernöjd. Jag väntade 2-3 månader på x800xt pe och importerade till slut. Jag var även fullt inställd på att ha ett X1800XT nu i höst.

Men när nVidia sen bara leker med ATI och de sistnämnda bara strular och ljuger då blir det svårt.

Jag menar... 7800GTX tillgänglig på launchdagen. Sen papperslanserar ATI X1800XT som är något bättre. Inga probs säger nVidia och fetar ut en värstingvariant några veckor senare som dessutom finns tillgängliga. Tråkigt. Jag såg fram emot DFI´s nya crossfirekort samt x1800xt men nu ger jag upp. Beställning är nu gjord på DFI mForce4 samt 7800GTX.

Mycket tråkigt slut på ett så lovande år. Även om kortet kommer i år så känns det som om man redan upplevt anticlimax. Typ som om man är vrålhungrig och man tänker att nu ska jag laga nåt riktigt gott. Sen står man och slavar i köket så länge att hungern övergår i ett illamående med magont. Så känns det med x1800xt nu Man va så hypad och tänkte, imorgon, imorgon, imorgon... så tills sist... pladask =/

2006 kanske...?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
------------------------------------

Även om de jobbat parallelt och r520 - r580 har mycket gemensamt är det ÄNDÅ ca 1 års slöseri med tid. Tänk om de teknikerna jobbat med r6xx istället?!?!!!

Inget företag kan ha en massa anställda jobbandes med en produkt i 1 år som sedan bringar in 0kr utan att det svider. Det måste ni ändå hålla med om.

Ja men att skjuta upp lanseringen av R580 löser ingenting, R520 blev ett ganska stort slöseri med det mesta och det går inte att ändra på. Det är bara att acceptera och gå vidare med R580

Citat:

Vad ska de sedan göra med alla r520 som är i produktion nu? Ni säger att "fler" kommer att köpa r580 nu. Jo det kanske stämmer men det "fler" ni menar är folk ur r520 gruppen. Dvs vissa som väntat på r520 kommer att ta r580 istället. Kan jag hålla med om. Gör detta saken bättre? Resultatet blir bara fler r520 som blir liggandes efter produktion pga att folk nu inte vill ha r520 eftersom r580 är runt knuten. Förlusten blir den samma.

Som jag sa, om du slutar tillverka R520 nu eller inom några veckor kommer dom mer eller mindre vara slut när R580 lanseras (förutsatt att det är januari/februari som gäller). Samma sak gäller alla lanseringar av nya kort, självklart vill folk ha det nya kortet istället. Åerigen, vad skulle en senare lansering av R580 vara bra för? ingneting. Sen säger du ju själv längre ner i din post det finns inga X1800XT i lager så då är det väl en utmärkt tidpunkt att lansera R580 nu innan lagren blir överfulla av det snart förlegade R520.

Citat:

Dessutom har de säkert förlorat en hel del folk bara på det faktumet att de åter är försenade. Kommer ni ihåg ATI´s chefer som lovade och svor ända tills typ 1 vecka sedan att de absolut inte hade produktions besvär och att kortet garanterat skulle finnas i butik den 17 nov eller vad det va.

Jag förstår att ATI fans kommer att argumentera emot mej men kan ni ärligt säga att hösten -2005 har varit en bra säsong för ATI?

Nej, det kan jag inte påstå.

Citat:

Jag har kört ATI i flera år och varit supernöjd. Jag väntade 2-3 månader på x800xt pe och importerade till slut. Jag var även fullt inställd på att ha ett X1800XT nu i höst.

Jag har (som syned i min sig) kört på ATI i över 2 år, jag tänker (tänkte) däremot inte köpa varesig R520 eller G70 då jag inte tycker att prestanda ökningen jämfört med mitt X800XL är värd 5000:-

Citat:

Jag menar... 7800GTX tillgänglig på launchdagen. Sen papperslanserar ATI X1800XT som är något bättre. Inga probs säger nVidia och fetar ut en värstingvariant några veckor senare som dessutom finns tillgängliga. Tråkigt. Jag såg fram emot DFI´s nya crossfirekort samt x1800xt men nu ger jag upp. Beställning är nu gjord på DFI mForce4 samt 7800GTX.

7800Ultra fanns tillgänglig i ca. 24h den 14-15 November, sedan dess har ingen sett till det.

Citat:

Mycket tråkigt slut på ett så lovande år. Även om kortet kommer i år så känns det som om man redan upplevt anticlimax. Typ som om man är vrålhungrig och man tänker att nu ska jag laga nåt riktigt gott. Sen står man och slavar i köket så länge att hungern övergår i ett illamående med magont. Så känns det med x1800xt nu Man va så hypad och tänkte, imorgon, imorgon, imorgon... så tills sist... pladask =/

2006 kanske...?

Visst var det problem med tillgängligheten på X1800XT men 2005 har varigt intresant med väldigt många nya kort och arkiteturer, som vi för övrigt kommer få dras med även 2006 men som tur är lovar R580 och G71 stort till skillnad från alla andra refresh-produkter...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag måste bara lägga till lite här.

Har inte haft ett Nvidia kort sedan Gforce 4 Ti 4600an :] Så kalla mig inget gforce fan.
Alla har vetat att ATI inte haft någe riktig HDR innan senaste kortet.
Och de senaste kortet kom det flera nyheter om att de hade glömt Fixa till en funktion i texture fetch tillhörande S.M 3.0 ! Så att säga att Nvidia inte har full kompabilitet medans ATI har det är ren lögn denna gång.

G70 har fullt stöd för S.M 3.0 och full stöd för riktig HDR som de redan hade sen 6800orna.

Om ni nu ska tjafsa och inte läst om texture fetch grejen innan så får ja väll ta o leta upp länken bland mina loggar bara för att få slut på detta. Dock hoppas jag att någon av er håller er uppdaterade nog för att ha läst de artiklarna som kom när kortet kom ut.

Tack för mig. Menar inte att låta sur. Tyckte bar de va så löjliga kommentarer om nvidia eller ati fan hit o dit. Har väll fan inget me teckniska specs o göra. Visst någon föredrar ena märket, men för det går de inte att komma ifrån saker som strå på papperet. Köper man ändå andra kortet är de upp till en själv. Sålänge man e nöjd med sitt köp och inte känner att de vart bortkastade pengar så är det helt lugnt.

Permalänk
Avstängd

Båda arkitektuerna har fördelar, allt beror på om stöds erbjuds i spelen.

Om man har ett av korten räcker de faktiskt till att köra dagens spel samt office utan större bekymmer till 1600x1200 och vill man ha maxade AA samt AF gäller crossfire eller SLI.

Om 1 år eller mer kommer nästa generations spel där kommer dagens kort fortfarande att räcka till.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Exakt, köp den din budget tål, och köp det du blir nöjd av. No more, no less.

Permalänk
Medlem

OT...

·€ra•Ðiaz· du har inte så mycket diskutrymme du.. 600mb är väl inget att skryta med

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

hmmm =/

Jag vet, men det va mycke för 2-3 år sen när jag skaffade det

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
hmmm =/

Jag vet, men det va mycke för 2-3 år sen när jag skaffade det

nee det var inte mycket då heller, kanske för 10-12 år sen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Han menade nog Gb oh inte Mb

Permalänk

Oj, lol. Satt o tänkte, va sjutton har den grabben rökat

Sen kolla jag min sign =/ 600Mb, rockar

Fixar det nu

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd

lol ja om du bara visste mannen om du bara visste

*puff puff pass*

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

mäh.. det var ju för att jag hade rökt som jag märkte det =P

drumloop: no shit...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Han menade nog Gb oh inte Mb

Jag tror han menade GB

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB