Firefox 1.5 släpps idag

Permalänk
Melding Plague

Firefox 1.5 släpps idag

<font style="font-size: 10pt"><b>Firefox 1.5 släpps idag</b></font> <small class="small">tisdag 29 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Webbläsaren Firefox kommer att släppas i version 1.5 senare idag, enligt <a href="http://www.computerworld.com/softwaretopics/software/story/0,..." target="_blank">Computer World</a>. Nyheter i denna version är bland annat bättre uppdateringsstöd där man slipper ladda hem hela webbläsaren när den uppdateras, snabbare navigering med framåt- och bakåtknapparna och omdesignat inställningsfönster skriver Computer World.
<br />
<br />Dessutom har det hänt en del saker under skalet också, Firefox 1.5 kommer att ha stöd för SVG-filer, stöd för Javascript 1.6 och uppdaterat CSS-stöd.
<br />
<br />Besök <a href="http://www.mozilla.org/products/firefox/" target= "_blank">Firefox officiella hemsida</a> och håll in F5-knappen för att inte missa detta ögonblick.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Goodie.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Mums.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

En avsevärd förbättring över 1.0.X, kört med RCna/Branch ett tag nu och gillar det verkligen

Permalänk
Medlem

göött

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Download Release Candidate
Firefox 1.5 RC 3 for Windows, English (5.0MB)

är det denna de menar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hoppas ni laddar upp denna i filarkivet. tack på förhand!!!!!!!!!!

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
Download Release Candidate
Firefox 1.5 RC 3 for Windows, English (5.0MB)

är det denna de menar?

jag tror de menar att en skarp version av 1.5 kommer släppas under dagen, såldes inte Release Candidates....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Avstängd

Vad är det roliga me skiten då? Suger det lika förbannat mycket RAM som 1.0.7?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Firefox FTW

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk

Är detta en svensk version som kommer idag? Eller är det enbart den engelska som vanligt

Ska bli spännande att testa, passar på att rensa mina bokmärken och alla skitplugin när jag ändå byter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball

170MB för tillfället, men så är det 29 öppna tabs också, kanske skulle rensa upp lite

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Om jag inte har fel finns det en snabbare sätt att få ner Firefox 1.5.

Tanka ner release candicate 3 så har den ju autoupdate funktionen. Utan att överhuvudtaget behöva lyfta ett finger så får man ner nyaste versionen. Superb function, fungerade felfritt från RC2 -> RC3.

(bara jag som inte förstår hur folk kan klaga på FF? Programmet är ju så nära man kan komma felfritt. Jämfört med IE så är det ju löjligt mycket bättre på alla sätt)

Permalänk
Medlem

FF-fanboys som redaktion?

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk

Drar lite väl mycke minne ibland 400 Mb just nu, men RAM är till för att användas

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Bra. Men Firefox skulle behöva en förändring när det gäller systemet med favoriter (alltså bookmarks). Blir skvatt galen när jag försöker sortera alla länkar.

Ingen som känner till någon snygg extension i det området?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dessa extensions fungerar i ff 1.5?

adblock
disable targets for downloads
download manger tweak
flashbacker
flashblock
gmail notifier
ie tab
menu editor
preferential
tabbrowser preferences

eller finns det extensions som gör samma sak som dessa men heter något annat?

tema:

firefoxmodern?

jag har gjort backup på userchrome, usercontent, user.js, prefs.js etc. är dem fortfarande implementerade i 1.5? alla inställningar i dem, t.ex. pipelining etc, fungerar dem i 1.5? eller är de onödiga?

sedan, ett activexplugin, finns det något som är kompatibelt med 1.5? eller är det inbyggt från början?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Och vilka är fördelarna jämfört med explorer? Är den kompatibel med allt som är gjort för att funka i explorern och som inte är så noga med att följa standarder?

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Blev tipsad av en kompis(_2fst_) om det här programmet, har använt det ett par gånger och det fungerar faktiskt riktigt bra. Tar backup på så gott som allt och kan återställa det igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball

Buy more RAM

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

pYjamas, inställningarna fungerar i FF1.5... du behöver inte oroa dig för extensions, den meddelar dig under installationen vilka extensions som inte är kompatibla. Söker även efter updates för diverse extensions, finns inte det så blir dom disable:ade. Samma med themes.

Dom har verkligen försökt "dumma" ner hela processen så alla ska klara det.

Permalänk
Medlem

Nice... mer FF till folket

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Buy more RAM

Tycker inte att jag ska behöva stänga av explorer-processen för att kunna va på thottbot och lira samtidigt (ok nu har jag 512 extra, men för en vecka sen var det så)

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Här kan man läsa om allt som är nytt:

http://www.squarefree.com/burningedge/releases/

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Discokungen

Yay, Opera!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurrgurr
FF-fanboys som redaktion?

Eftersom de brukar skriva om Opera's releaser så är de antagligen inte det.. sen är det ju faktiskt så att de flesta personer föredrar just en viss webläsare, och själv kan jag säga att jag hör till de som gillar opera bäst

Permalänk

Då Firefox är en bra webbläsare som även har den största andelen andvändare bortsett från IE, som är totalt ointressant förens dom lyckats få ut några bra versioner (HALLÅ? MS, ni har haft över två år på er, det tar inte mer än en månad för er att fixa ett nytt IE).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

det roliga är att ibland drar FF runt 60% av cpu kraften och runt 100mb ram minst, varför vet jag inte

så om man tankar en sådan rc3 kan man uppdatera direkt till fullversionen sedan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar ligga runt 30-35% på cpu:n och mellan 40-80MB på minnet... Det betraktar jag inte som så farligt