Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Min dator har blivit seg.

Hej!

Min dator:
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
1023.5 MB Ram
NVIDIA GeForce 6800 XT (GeForce 6800 XT)

Nu är det så att på senare tid så har massor av spelet börjat hacka som f*n och datorn blir allmänt slöare. Jag har sökt efter spyware med spybot och adaware och inte fått upp något speciellt.

har någon något tips till vad man kan göra för att få tillbaka prestandan?

Permalänk

Kolla hurmånga processer du har igång i Windows och om någon tar mycket minne.. defragmentera hårddisken, tanka ner NOD32 (mitt råd) och sök igenom diskarna, inget du måste men jag kör med det och är mkt nöjd..
Prova nya drivrutiner till grafikkort ( ta bort dom gamla först med driver cleaner) , kolla om det finns några fel i registret osv.. finns massor som kan orsaka problem : ( jag hade problem i NFS Most wanted men efter nya drivare flöt allt fint... hoppas d löser sig !

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

Hur ser man om något är fel i registret?
Vilken drivrutin ska man satsa på?

De spel som hackar på datorn är:
Black or White 2
Civilisation 4
The Movies

Medan spel som Fifa 2006, Gun, Age of Empires 3 inte hackade alls.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snooopy
Hur ser man om något är fel i registret?
Vilken drivrutin ska man satsa på?

De spel som hackar på datorn är:
Black or White 2
Civilisation 4
The Movies

Medan spel som Fifa 2006, Gun, Age of Empires 3 inte hackade alls.

Ominstallera Windows.

Brukar göra det själv 1 gång varannan månad. (se till att ha saker du vil s para på en speciell partition så kräver ominstallationen inte mkt jobb. allt går ju mer eller mindre automatiskt och du kan äta middag under tiden.)

Det kommer alltid in massa skräp som slöar datorn och som inte kan tas bort av antivirusprogram etc.

Permalänk
Medlem

Ok kalla mig dummare än en fågel dock men NOD32 vad är detta ? och vad är det bra för ?.. kanske kan vara bra o köra ?... tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wobble
Ok kalla mig dummare än en fågel dock men NOD32 vad är detta ? och vad är det bra för ?.. kanske kan vara bra o köra ?... tack på förhand

Det är ett antivirus som är uppskattat bland många,resurssnålt etc..det rekomenderas.

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Ominstallera Windows.

Brukar göra det själv 1 gång varannan månad. (se till att ha saker du vil s para på en speciell partition så kräver ominstallationen inte mkt jobb. allt går ju mer eller mindre automatiskt och du kan äta middag under tiden.)

Det kommer alltid in massa skräp som slöar datorn och som inte kan tas bort av antivirusprogram etc.

Men är det inte så att ifall man har spel installerade på en annan partition så blir de ospelbara ifall man installerar om. Syftar då på såklart nyare spel och inte gamla tetris-spel ;).

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem

måste man inte installera om massa drivrutiner och grejs, om man installerar om windows?

Permalänk
Medlem

NOD 32 rekomenderas VÄLDIGT starkt av mig också, det hittade virus i min dator som norton inte kunde hitta. och ja ominstallerar du windows så ska du installera alla dina drivrutiner i datorn igen.

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

Omsintallera datorn minsta var 3:e månad skulle jag säga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08

Om man måste göra det, då är man riktigt dålig på att hålla efter datorn 8)

Asså genom att bara dom spelen hackar så, antingen är dom mycket mer krävande för din dator samtidigt som den är full av crap.

Eller så är det bara nå drivrutiner eller någonting, sätt så att explorer ska rensa allting på din dator förutom cookies.

Skaffa ett program som tar bort dina updates i lägg till/ta bort program menyn.

Töm start/kör/%temp% katalogen när du startar upp datorn, brukar kruppa ibland om du försöker göra det när du haft datorn igång ett tag o kört program o dylikt.

Eller så kan man bara börja tänka på hur stort universum är, om du skulle kunna flyga omkring och utforska....um eller ännu bätte om jorden imploderade då finns ju inget, fan hatar när man börjar tänka på saker som förvirrar en

Testa avinstallera virus programmet och se om spelen flyter på bättre, virus programmet kanske har någonting skumt för sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08

om man inte kan hålla koll på burken så borde man de.. kan inte säga att ja e mästare på de men inte orkar man forma så offta.

börja me å defragmentera tömma temp mappen om de inte hjälper prova andra drivrutiner.. eller så kan du bara formatera.. kan va bra att göra det ibland också

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |

Permalänk

Min data är också seg. JELP! Vad ska jag göra? Jag har spyware och adbot.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Jag installerar om windows kanakse var 3:e månad, inget jbbigt och datorn funkar perfa då hela tiden. Jag kanske är extrem, men är så skönt att veta att det inte finns massa skit i den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro