Funkar TT Big typhoon på Abit Ai7 och Epox 8rda+

Permalänk

Funkar TT Big typhoon på Abit Ai7 och Epox 8rda+

Jag har 2st datorer där jag prioriterar tystnad:

epox 8rda+
AMD Athlon XP2700+ (B)

och

Abit AI7
Pentium4 2.8

På båda satt det cpukylare från artic cooling och dom fungerade bra ett tag.
På p4:an så började den låta som en moppe och sedan kraschade den helt och på amd´n funkar den fint men kyler inte tillräckligt när jag spelar (tror jag, datorn rebootar iaf vid intensivt spelande men kan stå en vecka idle utan problem)

Jag köpte en bitspower fläkt till p4´an idag men bitspower flänsen tar i zalmanflänsen på moderkortet så jag fick böja åt sidan koppargrejjerna och jag tror inte den funkar stabilt? När jag körde den på lägsta hastighet så krashade datorn efter bara ett tags spelande och vid högre hastigheter låter den ju riktigt illa så jag är inte alls nöjd med den.

Nu undrar jag alltså om jag kan byta till TT Big typhoon i båda datorerna eftersom vid lite letande här så verkar den vara ett kap.
Kommer den passa?

P4´an:

AMD´n:

Båda datorerna har ATI Radeon 9800Pro hightech excalibur superquiet nånting, samt tysta nätagg och tysta pabstfläktar så det känns idiotiskt att kasta i en högljudd fläkt....speciellt eftersom datorerna har fungerat i åratal (amd´n, p4´an i 1år) med tysta cpufläktar från artic cooling för 129:- eller nått

Permalänk
Medlem

den passar garanterat på AI7, personligen så tycker jag att de är väldigt gott om utrymme runt prollen på de mobot.

men på AMD:n så ser de tajt ut..
hur långt ifrån prollens mitt är de till närmaste kant,, sen tar du reda på hur stor Big Typhoon:n är, så då ser du om den passar.

Visa signatur

| P4 Prescott 3.0@3.4Ghz | XP-120, Papst 26db | Abit AI7 | 1024mb ram | Inno3D 7800gs 480/1500 | Maxtor 160gb, 40gb pata, & 200gb, 320gb sata | Antec Sonata med Acousti Pack | Logitech Z-4 | G15 | MX-1000 |

Permalänk
Medlem

Lyckades du montera den på AI7:an?

Det var inga problem med att processorn sitter "snett" förhållande till racket?

Norrman

Permalänk
Medlem

om du menar mig så, har jag inte den mem jag har en xp-120 och dom är ungefär lika stora med tanke på att båda är lika stora som en 120mm fläkt.
och åt mig så var det inga problem med att prollen satt snett.

Visa signatur

| P4 Prescott 3.0@3.4Ghz | XP-120, Papst 26db | Abit AI7 | 1024mb ram | Inno3D 7800gs 480/1500 | Maxtor 160gb, 40gb pata, & 200gb, 320gb sata | Antec Sonata med Acousti Pack | Logitech Z-4 | G15 | MX-1000 |

Permalänk
Medlem

Nja egentligen var det åt Kriistoffer angående Typhoonen men tack ändå!

Byg Typhoon är beställd jag återkommer om jag inte får till det bra...

: )

Norrman