Omvänt torrent problem; endast 30% Upload?

Permalänk

Omvänt torrent problem; endast 30% Upload?

hej.

har som många andra problem med bittorrent hastigheter, dock inte nedströms utan uppladdningshastigheten vägrar överstiga 30kbytes/s
trots att min kapacitet ligger på 1.0mbit ut. Någon som fungerar perfekt vid överföring via ftp/http.

Jag sitter bakom en wrt54g router via sladd och har såvitt jag vet konfat den rätt, med portforwarding. Har även provat att mixtra med max antal anslutningar i min klient utan resultat.

UL:n är "låst" på 30 oavsätt port, eller om jag använder min dl bandbredd samtidigt eller ej.

Detta går beyond mitt förstånd då det fungerar alldeles utmärkt via ftp.

nåväl

tack

/

Permalänk
Medlem

Du har inte ställt in ditt torrent program på att max ladda upp i max 30 då?

Visa signatur

The sun is shining,
but the ice is slippery.

Permalänk

Lurigt problem.
Hade du endast kört med de vanliga portarna, eller vad man skall säga för bittorrent så hade det nog funnits en förklaring (trafficshaping).
Men du säger att du provat flera olika portar, det som känns lite skumt.
Har du testat annan klient?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Jag har provat senaste versionerna utav azureus och bitcomet.

jag begriper ingenting

jag har även desperat provat med en linux burk på samma nätverk, samma problem där ==> "Prova formatera om då" känns omotiverat

Permalänk

Shaping och liknande ligger sällan på portarna, utan snarare på paketnivå. Programvaran går igenom paketen för att se innehållet, och sätter sedan en hastighet utefter regler som definerats. Flera ISPs använder denna teknik, i produkter som exempelvis PacketLogic.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Det kan också hända att downloaden begränsar uploaden. När du bara kan utnyttja 30% av uploaden till bittorrent, gör du något annat då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Det kan också hända att downloaden begränsar uploaden. När du bara kan utnyttja 30% av uploaden till bittorrent, gör du något annat då?

Får citera mig själv.....

"UL:n är "låst" på 30 oavsätt port, eller om jag använder min dl bandbredd samtidigt eller ej."

med andra ord, nej.. helt idle i övrigt.

Permalänk
Medlem

Kört tptest och sett vad du får?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Ja TP-test och andra protokoll rapporterar full speed.

Permalänk
Medlem

Jävligt skumt..

Vad för ISP har du?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

kan inte jag heller, men mitt berode på att på tb så e de såm många seeders och så några leechers så du kan inte uppa något