Permalänk

Avkedsmod!

Numera feedback tråd till:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47020...

Har börjat skissa och smått arbetat, behöver dock ta hem våran riktiga plåtsax då den jag har nu är slöare än en engångsrakhyvel och den riktiga är utlånad, ska också skaffa lite lister imorgon. Likaså lysdioder. Får bli några sådana också, så blir även CCFL/Lysdiods-nördarna frälsade ;).

Som det ser ut nu:

Och som det är tänkt att det ska bli:

Jag har inte tagit några mått eller liknande, skisserna är mest bara för att visa hur det ska bli.

Materialet jag ska jobba med är huvudsakligen galvad plåt då jag har en hel del sådant, 3-4st ungefär 2x3m. Ska som sagt köpa lite grejor imorgon, så det blir tidigast då jag kommer igång. Idag försökte jag klippa ut toppen och botten för att få måtten på plexiluckan som ska formas. Men det gick inte med slö-saxen. Fick gå på råstyrka eftersom den var så dålig och då plåten inte är det lättaste att klippa i så orkar man inte i längden. Dremel är också önsketänkade med tanke på de stora ytorna :).

Kan vara lite snäll idag:
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Permalänk

Ser snyggt ut gillar den böjda plexidörren på framsidan

Tips: du kan exportera bilder till jpg med sketchup då slipper du trycka PrintScreen och öppna paint

Permalänk
Medlem

blir säkert fint, grymmt med det böjda plexit, börja bygg nu

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Har kommit igång lite smått, men det har tagit en jävla tid med allting.

Klippa tog en massa tid bara till att klippa, men sen fick jag tillbaka mina dugliga saxar och fick till en topp och botten.

Lade biten på chassit och markerade på undersidan så jag skulle kunna märka ut borrhål.

Sen tog det en mindre evighet att hitta detta älskade verktyg:

Sen var borrarna som är gjorda för pop-nitar borta och ingen annan borr-j**** (

)
passade. Då kände jag för att kasta mig in i väggen med huvudet först, men ändrade mig i sista stund. Kom den otroliga idén med att använda dremelkopian istället, men även borren som var gjord för härdat stål blev bara glödgad. RAH! Jag ville nästan krypa ihop och gråta, men ville också komma frammåt i bygget. Så jag testade och tänkte och så! Efter en timmes tänkade, testande och huvudvärk så kom jag fram till den otroliga idén att först borra med en lite för liten borr och sedan vidga hålet med dremelkopian, och det funkade! Resultatet blev:

slipade också toppen lite för att se hur det skulle bli, men den ska målas så det kvittar egentligen. Baksidan ska slipas och poleras med autosol sedan.

Material är det heller inte brist på:

Så har jag äntligen skaffat det sista som behövs idag:

Men så bestämde far att det skulle bli allmän städdag, så jag kommer nog inte igång föräns ikväll/natt.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför är det en avskedsmod?

Permalänk
Medlem

han pallar inte att sweclockers håller på att bli invaderat av felskrivande personer som fullkommligt öser forumet med onödiga trådar...

har jag rätt?

Permalänk

Ja. Men se för f*n till att diskutera det i en annan tråd, då jag inte vill få denna låst också!

Permalänk
Medlem

affermative

har du böjt plexit som ska sitta där fram än? vilken färg ska du ha på det sen då?

Permalänk
Medlem

hehe alizee är fin hon.

Permalänk
Medlem

jo, hon e grymt fin, men inte så mycket alizée över den där lådan, hade tänkt mig lite mera fina bilder av henne

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Vad händer?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Ingenting...

Permalänk
Medlem

Hur går det?, när får vi updates? verkar bli ett roligt project, hoppas det blir som du vill att de ska bli

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Spam ej tillåtet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd öppnad igen på medlems begäran, se till att inte spamma massa onödigt, vill ni komma i kontakt med trådskaparen, skicka då ett PM till honom

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X