Permalänk

19" racklådor

Någon som kan tipsa om ett ställe som säljer billiga racklådor? Huvudsakligen intresserad av 2U eller aningen större.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

Billigaste utan att påverka kvalité i nätagg och i kylning så är det chieftech som gäller, runt 2200:- för 2U om jag inte minns helt fel.

Jag köpte ett par 1U för ett tag sedan för 600:- styck, dom står numera i garderoben, dög inte ens som brandvägg härhemma, överhettades direkt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Är inte i behov av högpresterande kylning och nätagg har jag så det räcker (förutsatt att lådorna tar atx)

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Visa signatur

Chieftec LBX-03 P4 3,2GHz @ 3.8GHz Abit AS8 2st Kingston PC3200/DDR400 512Mb Gainward GeForce 6600GT 256MB 2st Samsung SpinPoint P120S 250GB NEC ND-3500A Samsung Syncmaster 913B Microsoft Digital Media Pro Microsoft HABU Logitech X-220 2.1

Permalänk
Medlem

Vill du sälja iväg dom för en billig peng?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Billigaste utan att påverka kvalité i nätagg och i kylning så är det chieftech som gäller, runt 2200:- för 2U om jag inte minns helt fel.

Jag köpte ett par 1U för ett tag sedan för 600:- styck, dom står numera i garderoben, dög inte ens som brandvägg härhemma, överhettades direkt.

Permalänk

Komplett känner jag förstås till. Syftade mer på hemliga smultronställen...

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Billigaste utan att påverka kvalité i nätagg och i kylning så är det chieftech som gäller, runt 2200:- för 2U om jag inte minns helt fel.

Jag köpte ett par 1U för ett tag sedan för 600:- styck, dom står numera i garderoben, dög inte ens som brandvägg härhemma, överhettades direkt.

Nu gör du mej orolig.. beställde en Chieftec 1U från dustin... är det samma som dej ?

Edit: http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_sho...
Det chassit för att vara mer bestämd ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shibuya-Kei
Komplett känner jag förstås till. Syftade mer på hemliga smultronställen...

du kan kolla på www.mullet.se

priserna är förstås exkl. moms

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Kolla www.datanova.se kategori fyndhörna, fanns 1, 3 och 6 U lådor där för mellan 500 och 1800 :- inkl moms.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

Mapower rackchassina från DataNova är av hyffsad kvalité. Känns stabil och de har gummiploppar vid fästning av hårddiskar, bra virationsdämpande. Jag har deras Mapower 2U modell(finns inte inne just nu), dock så får man skippa deras fläktar som följer med plus köpa en extra fläkt att byta ut i nättagget. De låter alldels för mycket.