Vad tror ni blir Blizzards nästa spel?

Permalänk
Medlem

Oh, ge oss diablo 3!!
Jag skiter om det är snyggt eller så, bara de har lika bra story som de gamla spelen!
Oh, ge mig, ge mig, ge mig!

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Oh, ge oss diablo 3!!
Jag skiter om det är snyggt eller så, bara de har lika bra story som de gamla spelen!
Oh, ge mig, ge mig, ge mig!

Diablo 1 och 2 var underbart roliga å lira, men nån bra story kan jag inte hålla med om att de hade Utan det var den grymt bra 'gameplay' some spelet hade som gjorde det kul.

Men hoppas på Starcraft 2 så klart

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

är det ingen som hoppas på SC2 och D3 som jag ? ^__^

enligt forum på blizzard så vet man inte vad man ska tro.
dom har gjort en "officiel tråd" för d3 och för SC2 där man kan lämmna in concept ideer och mer, allt för att plåga oss spelgalna nördar

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Jag tror att oavsett vad Blizzard väljer att göra så kommer det bli bra. Alla spel jag lirat av dom har varit bra

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Jag tror och hoppas på Diablo 3..

Permalänk
Medlem

I senaste PCG stod det att Blizzard just nu jobbar med fyra utvecklingsteam varav ett jobbar med WoW, ett med SC:Ghost, ett sägs jobba med WC4 så de trodde det sista jobbade med Diablo III

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Warcraft IV!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
Diablo3 helt klart bara dom inte använder sig av WoW grafik motorn det ser ut som ett barn spel. Dom borde ta lite lärdom ifrån Lineage2 skulle vara nice

Vad ska dom ta från linage 2? den uråldriga grafikmotorn med absurda systemkrav eller bara-ett-mmo-i-mängden-känslan som genomsyrar hela spelet?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

SC2 skulle kunna bli grymt om de kollade lite på hur andra såna spel fungerar. Blanda in Ground Control 1&2, spana in Homeworld's interaktion och så naturligtvis sno en idé eller två från DoW. Skulle kunna bli riktigt fett!

Jag har aldrig gillat Diablo tyvärr så det skulle inte riktigt tillfredsställa mig

Warcraft 4? Oooooja, jag vill se Arthas våg av odöda välla ner över Azeroth. Bara det inte får samma slut som WC3 med att NE slår tillbaka hela vågen i Kalimdor Men det där konceptet med en motståndsrörelse som de körde lite på med Kael'thas i Frozen Throne var roligt, det blev grymt mycket mer djup i det hela när Blood Elves och Naga slog sig ihop. Man får ju komma ihåg att det nu egentligen finns tre stora fraktioner i WC-världen: Scourge, Mortals och Illidans gäng. Nej fan, det är en riktigt bra värld helt enkelt, kommer att bli grymt kul att få ta del av resten av sagan.

Och så min fjärde kommentar: Jag hoppas verkligen att de gör en uppföljare på Rock N' Roll Racing, för jäääääääääävlar vad bra det var till SNES! Det lirade jag otaliga timmar och njöt av varje sekund!

Permalänk

Nu vet jag att det INTE finns någon rättvisa i denna världen.

MEN...

Det vore väldigt orättvist om det kommer ytterliggare ett Warcraft-spel. De två senaste spelen är ju WC III och WoW.
Nej, jag hoppas på Diablo III. SC 2 hade självklart varit underbart, dock tror jag att det är svårt att följa upp den serien eftersom 1:an är så bra. MEN, Blizzard har lyckats förr, så varför inte igen.

Min "röst" faller på Diablo III...

Permalänk
Medlem

World of starcraft

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Vad ska dom ta från linage 2? den uråldriga grafikmotorn med absurda systemkrav eller bara-ett-mmo-i-mängden-känslan som genomsyrar hela spelet?

vist det är en gammal gravik motor men den slår WoWs motor, jäkligt mycket snyggare. det jag hoppas på bara är att dom håller det mörka stuket som dom har hålt i D1-2 dom är helt underbara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
Trevligt med källa till sånna tasksparkar.

Det sista jag hörde ang detta var väl en bekräftelse på att Blizzard North fortfarande ägde Diablo /Diablo 2-serien, de som inte ägde det var grundarna av bolaget som hoppade av och startade eget, Bill Roper,bröderna Schaefer och hm... nån kille med asiatiskt namn.... www.battleshipsstudios.com eller nått.. spelet de utvecklar hette nått med London:underground eller nått. (kan inte surfa på spel-länkar på jobbet så jag kan itne bistå med varken länk eller namn...100%)

Flagship Studios heter bolaget och spelet heter Hellgate: London. Finns en grymt cool trailer som kan laddas ner bl.a. på fz.se.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

Tror och hoppas på WC4

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på ett ett spel i en ny "värld".
En uppföljare till diablo 2 blir lite tjatigt, "jaha, dags att döda diablo för 3:e gången."
Warcraft dog helt för mig när de gjorde 3:an, sämsta uppföljaren någonsin, knappt värt att kalla rts.
Starcraft vore en möjlighet, men helst något nytt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Warcraft 4? Oooooja, jag vill se Arthas våg av odöda välla ner över Azeroth. Bara det inte får samma slut som WC3 med att NE slår tillbaka hela vågen i Kalimdor Men det där konceptet med en motståndsrörelse som de körde lite på med Kael'thas i Frozen Throne var roligt, det blev grymt mycket mer djup i det hela när Blood Elves och Naga slog sig ihop. Man får ju komma ihåg att det nu egentligen finns tre stora fraktioner i WC-världen: Scourge, Mortals och Illidans gäng. Nej fan, det är en riktigt bra värld helt enkelt, kommer att bli grymt kul att få ta del av resten av sagan.

WoW utspelar sig 10 år efter WC3.

I och med expantionen, the burning cursade, går ju Blood Elfs med the horde som är inte är vänner med the naga.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Inaktiv

"World of blizzard - The rain of money"

Permalänk
Medlem

1. Officell version av DoTA "Fristånde från Wc3 custom-maps och där blizzard sköter uppdateringarna \ Patcharna"

2. Diablo III

3. Starcraft II i 3d dock utan heroes "Så fort man vant sig vid 3d så är det helt ok"

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

I PCgamer sa ju gamerflugan ;D att Diablo3 är under ´produktion så :S

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Blizzard kommer göra ett nytt starcraft, det kommer bli en flopp hur

dom än gör för förväntningarna kommer vara helt enorma.

Möjligtvis ett Diablo III men jag hoppas mest på ett helt nytt spel och ingen

skräpig efterföljare.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag väldigt gärna se ett DIablo3, men jag tvivlar ganska starkt på att det håller på att utvecklas. Kanske började de utveckla spelet, men jag tror isf att de lagt ner utvecklingen. Allt för många diablo-saker är inlagda i WoW, så ett Diablo3 skulle iprincip bli WoW med annan grafik och story.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

World of Warcraft är väl iofs mer eller mindre samma sak som World of Diablo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
World of Warcraft är väl iofs mer eller mindre samma sak som World of Diablo

Nej.

Olika världar, annan story, andra "magiträd", andra karaktärer o.s.v.

Bara för Doom3 och Quake4 utvecklats av samma företag så betyder det ju inte att det är samma sak...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
World of Diablo då

Aha! Här har vi något!
Ge mig!

Tyvärr skulle nog det vara en solklar konkurrent till wow, så det blir nog inget...
Hellgate: London har jag en del förhoppningar på.

Permalänk
Medlem

jupp, har oxå för mig att jag läst på lite ställen om att Diablo 3 va under utveckling...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver

Bara för Doom3 och Quake4 utvecklats av samma företag så betyder det ju inte att det är samma sak...

Det har dom inte

Permalänk
Medlem

World of Rock N roll Racing ?

Lite som interstate76 in the future

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Nej.

Olika världar, annan story, andra "magiträd", andra karaktärer o.s.v.

Bara för Doom3 och Quake4 utvecklats av samma företag så betyder det ju inte att det är samma sak...

Jag syftade mer på konceptet. Hack n' slash, d.v.s

Edit: För övrigt har Doom3 utvecklats av ID och Quake4 av Raven

Permalänk

Blizzard hade väl köpt licens för DC Comics för många år sen, de gjorde ett par spel med Superman och grejer... De kanske kan förnya licensen och skapa ett Superman spel som faktiskt är bra