Hej alla. Fick igår en PSP i julklapp. Öppnade paketet och upptäckte att PSPn hade firmwaren 2.01 vilket gör att jag inte kan spela homebrews på den. Idag gick jag därför till OnOff och köpte en andra PSP med firmwaren 1.52 vilket efter lite nedgraderingsmetoder gör att jag kan spela mina homebrews. Dock uppstod ett problem. När jag jämförde min 2.01 PSP med min 1.52 PSP så upptäckte jag att 1.52 versionen var betydligt sämre när det gällde knapparna och kvalitén. X knappen är sladdrig och det är knappt något motstånd för att trycka in den :S, de övriga home, start, select,är mycket mycket segare än 2.01 PSPn, och även min batterilåda på 1.52 sitter lite taskigt. 1 utav dom ska jag lämna tillbaka. Vad ska jag göra? Är det svårt att få tag på en 1.52 version i dagsläget och ska jag därför behålla den? Ska jag behålla min 2.01 och hoppas på att en downgrader kommer till den? Är de sega knapparna på 1.52 ett vanligt problem på den versionen? Vad tycker ni? Hjälp mig :S
i den vita psp:n och förmodligen de nya svarta så har sony förbättrat knapparna och några andra kvalitetsbrister. Personligen så tycker jag inte att det är värt att hålla på och krångla med homebrew, de nya spelen kommer att kräva senaste versionen av firmwaren endå så man måste uppgradera.