Permalänk
Medlem

Min Iaudio u2, vad är fel?

Hej!
Har haft min röda Iaudio u2 i exakt 1 år och 4 dagar nu.
Den har fungerat perfekt tills nån vecka in på december månad.
Spelaren börjar stänga av och sätta på sig själv, till en början bara nån gång per dag men nu nästan varannan låt osv.
Garantin från butiken jag köpte gick ut för 4 dagar sen.
Vad gör man?
Har Iaudio nån garanti själva eller nåt sånt? eller är det helt kört nu?
Riktigt tråkigt med tanke på att det är en grym spelare och ändå rtt dyr att bara slänga ut mer pengar, speciellt nu i juletid då man inte alltid har världens bästa ekonomi.
Har ni några tankar/förslag så släng fram bara
hade bra och God fortsättning.
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Äsch skit i den och köp en iAudio U3

Men fan vilken otur du ändå har, lite synd...

Aja.... vad ska man göra

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

mm eller hur, riktigt surt
yepp, funderar på U3 men är ändå sugen på U2 1GB för 1500kr, U3 med samma minne kostar lite över 2000kr.
Får tänka lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan nog skicka in den på service eller nåt, vet inte hur mkt / om det kostar något men.

Du kan ju kolla på deras hemsida www.iaudio.se

hoppas det löser sig, god jul!

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är att installera om firmwaren..!

Permalänk
Medlem

En formatering brukar lösa det mesta, om du inte redan har provat det.

Permalänk
Medlem

juste, kanske kan vara värt att testa.

Edit : Finns det nåt Iaudio forum som man kan checka lite i?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte vad jag vet. Men som sagt gå inte på deras sida och dra hem 1.4 firmware och uppgradera den igen!

Permalänk
Medlem

Som sagt , uppgradera firmware.
http://www.iaudio.se/system/search/product.asp?id=1
Tanka ner firmware -> Läs uppgradering FAQ -> Gör som det står i FAQ:en. Så ska de nog lösa sig, gjorde det åtminstone för mig när jag hade problem med min

Lycka till

Visa signatur

"Det viktigaste är inte att vinna, utan med hur mycket!"

Permalänk
Hedersmedlem

I typ 80% av alla fallen då en MP3-spelare börjar krångla med mystiska fel kan det lösas med en enkel firmware-uppdatering. Blir smidigare både för dig, affären och tillverkaren.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

har du kollat om någon har råkat ut för något liknande tidigare?

http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=15

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittar spelaren i sk "recovery mode" men den har säkert stått på "searching after devices connected to the system" i 10 min och letat, alltså efter att jag startat "firmware download". Så länge ska det väl inte hålla på bara för att hitta spelaren?

Edit : Ska de stå något på skärmen på spelaren? min är helt död iaf, men den hittades som sagt av datorn i recovery mode..

Edit 2 : Hur formaterar man spelaren? kanske ska testa att formatera och sen lägga in firmware.

Visa signatur

Permalänk

Du formaterar spelaren som en vanlig hårddisk. När den dyker upp i utforskaren högerklickar du på disken och sedan tror jag nog att du ska kunna hitta dig fram själv. Se bara till att använda fat32 som filsystem. Sedan hur du laddar in programvaran finns ju på iaudios hemsida såvitt jag kommer ihåg. Lycka till

Visa signatur

OCZ GameXStream 700w || Intel core duo E6600 @ 3,0ghz boxad kylning ||Asus p5b || 2x1024mb Corsair TWIN2X 6400PRO || 8800GTX || Samsung sata 250gb || maxtor sata 160GB || Samsung Sata II 400gb ||
BÄRBAR: Intel Core Duo T2500 2.0GHz, 2048MB 667MHz DDR2, 100GB 7200rpm SATA, GeForce Go 7800 256MB, 17" UltraSharp™ WUXGA LCD skärm (1920x1200) med TrueLife™

Permalänk
Medlem

Tack alla!
Formaterade och sen funkade det att lägga in ny firmware.
Mycket tacksam, God fortsättning
/ sebbe

Visa signatur

Permalänk

funkar spelaren som den ska nu?

Permalänk
Medlem

Om inte är det bara att lämna in den till butiken. Du har alltid två års reklamationsrätt på fabriksfel, även om garantitiden är kortare.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?