Mitt SLi ger mig ingen extra prestanda!

Permalänk
Medlem

Okej. Men har du testat att avaktivera en.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så kan man använda olika märken på korten sålänge man har samma bios på dem, gissar att det är det som är problemet

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Om jag minns rätt så kan man använda olika märken på korten sålänge man har samma bios på dem, gissar att det är det som är problemet

och oftast fungerar det att flasha ett annat bios-märke på ett annat, men ha ett PCI-GFX redo ifall det skulle gå fel.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

hehe katastrofala poäng fick du ju så nånting är riktigt fel, jag får typ så mycket poäng med mitt x800gt klockat!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
och oftast fungerar det att flasha ett annat bios-märke på ett annat, men ha ett PCI-GFX redo ifall det skulle gå fel.

han behöver nog inte ett PCI grafikkort redo då han har 2st PCI-E kort och 2st PCI-E 16x portar (8x i SLI).

Permalänk
Medlem

Ta mig på en kärra i skogen! Efter att ha lekt runt lite med profilerna i Nvidia-menyn, fick jag helt plötsligt 8760 poäng i 3dMark05 (enbart 300 poäng ifrån TH:s SLI-resultat). Däremot har jag ännu inte lyckats få till samma prestanda i något spel! Grrrr!