Permalänk

---SPOILER---

Jag hatar seriöst de här flygande laserskjutande sakerna.
Något tips på hur man ska göra mot dem? Har inga healthpacks kvar och det börjar bli en pina när man har 30 kvar i hälsa mot den tredje jäkeln.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ta slow hoppa fram från hörnet och tillbaks och håll på så till de dör!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ta slow hoppa fram från hörnet och tillbaks och håll på så till de dör!

Vilket vapen är att rekommendera? Assault rifle har jag bara ett mag till och nailgun-saken har jag väl 25 skott i. Har fullt i hagelbrakaren dock. Får väl testa med att försöka hålla stånd bakom väggen med slowmo och hagelgevär...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tog dom med shotgunnen det var lätt, på nära håll for dom i bitar med ett skott..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Allt på högsta med full AA full AF flyter bra.

varför kör alla på så LÅÅG svårighetsgrad, spelet är ju fan lätt som en plätt på svåraste!

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
Allt på högsta med full AA full AF flyter bra.

varför kör alla på så LÅÅG svårighetsgrad, spelet är ju fan lätt som en plätt på svåraste!

För att man förväntar sig att spelet ska vara "lite svårt" på medel?
Så tänkte jag iallafall, "Det är ju bäst att inte ta för svårt då det kommer vara läskigt och det kommer ju vara lagom svårt på medel."
Alla är ju olika.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
---SPOILER---

Jag hatar seriöst de här flygande laserskjutande sakerna.
Något tips på hur man ska göra mot dem? Har inga healthpacks kvar och det börjar bli en pina när man har 30 kvar i hälsa mot den tredje jäkeln.

Vet inte om det gör mer skada när man skjuter på "ögat" eller mitten. Du har säkert försökt detta, men göm dig bakom pelare efter du skadat den?

EDIT: *SPOILER* Jag har aldrig sprungit iväg från flickan, bara skjutit henne tills jag vaknar igen.

Sammanfattning av storyn/plots etc:
http://en.wikipedia.org/wiki/F.E.A.R._%28computer_game%29#Sto...

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom alla sidorna, men min fråga är iaf.

Jag hör inga dialoger!?! Man kanske hör det första som folket säger, men sen så är dom bara tysta och det enda som antyder att dom pratar är subtitles. Wierd. Nån som vet vad felet är?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy

Jag hör inga dialoger!?! Man kanske hör det första som folket säger, men sen så är dom bara tysta och det enda som antyder att dom pratar är subtitles. Wierd. Nån som vet vad felet är?

Testat att höja?
Finns lösningen i tråden ifall du inte hört något ljud alls.
Enda jag haft problem att höra är telefoner. Man måste huka sig över luren för att höra meddelandena.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror man måste ha nån codec till det. Sök på google FEAR+codec eller nåt.

EDIT: Jag var rastlös: http://support2.vugames.com/vug/answer.aspx?ID=7323

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vilket vapen är att rekommendera? Assault rifle har jag bara ett mag till och nailgun-saken har jag väl 25 skott i. Har fullt i hagelbrakaren dock. Får väl testa med att försöka hålla stånd bakom väggen med slowmo och hagelgevär...

Slow motion och hagelgevär är vägen att gå

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Jag tror man måste ha nån codec till det. Sök på google FEAR+codec eller nåt.

EDIT: Jag var rastlös: http://support2.vugames.com/vug/answer.aspx?ID=7323

Du är min kompis

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah vafan?! Någon annan som har problem med patchen?

Efter jag installerat den och vill börja spela så ploppar det upp ett fönster om att spelet inte kunde identifiera en orginal/authenticated CD...blir så förbannad! Tydligen har patch problemen från BF2 smittat av sig till andra bra spel nu också... :/

Och NEJ, ni behöver inte fråga..jag har KÖPT spelet och inte laddat ner det! Så sådana frågor undanbedes!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Nu har jag klarat igenom spelet:) riktigt bra slut, hoppas det kommer en uppföljare!

Visa signatur

=)

Permalänk

Just det... insåg varför spelet var lite svårt ibland... det blev lättare när jag ställde ner till moderate på svårighetsnivån.

Härligt slut. Trodde dock att jag skulle dö när jag precis kom ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ingen svara på min fråga 2 inlägg högre upp?

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Kan ingen svara på min fråga 2 inlägg högre upp?

Man får inte bumpa trådar.

Kan dock försöka hjälpa dig trots att jag inte är säker på vad som är felet.
Testat att ominstallera spelet och patchen?
Ifall du har flera CD/DVD-spelare se till att du har skivan i samma spelare som när du installerade.
Ifall du har ett program liknande Daemon tools så finns risken att du måste inaktivera programmet eller t.o.m. avinstallera det för att spelet ska kunna fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

uppdatera firmware till dvdläsare, du kanske har en gammal.

Permalänk
Medlem

***SPOILER***
***SPOILER***
***SPOILER***

Då har man klarat spelet. Det var jävligt ballt i slutet men en sak förstod jag inte. Eller en sak? Massa frågetecken!

Var man släkt med Alma? Var hon ens morsa? Jag fatta fan noll. Och vem var den första prototypen? För Han Paxton eller vad han hette var väl prototyp 2? Och varför var han så cp att han åt folk? Och äh.. fattar inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sa dom inte rakt ut svaren på alla dina frågor? Du kanske borde spela igenom spelet igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Sa dom inte rakt ut svaren på alla dina frågor? Du kanske borde spela igenom spelet igen.

Klart att jag ska spela igenom det igen. För det var jävligt ballt.
Men jag fatta ändå inte. Men du kankse har vänligheten att berätta
för mig istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tycker slutet i stort sett va rätt lamt

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

0zzy: http://en.wikipedia.org/wiki/F.E.A.R._%28computer_game%29#Sto... här har du storyn om det är några luckor.
Tacka aar88 en bit upp.

Man måste lyssna på alla telefonsvarare och ladda upp all info från de bärbara datorerna.

Jag håller på och spelar igenom det igen på den svåraste nivån. Finns massa saker man inte lade märke till första gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom det nu och slutet var verkligen ett stort antiklimax tycker jag, storryn i helhet annars va riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

0zzy: http://en.wikipedia.org/wiki/F.E.A.R._%28computer_game%29#Sto... här har du storyn om det är några luckor.
Tacka aar88 en bit upp.

Man måste lyssna på alla telefonsvarare och ladda upp all info från de bärbara datorerna.

Jag håller på och spelar igenom det igen på den svåraste nivån. Finns massa saker man inte lade märke till första gången.

Jag tyckte det var jobbigt att lyssna på alla samtal. Kan Engelska ganska bra men jag tyckte det var svårt att hänga med då och då så där tappade jag lite av handlingen.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Har precis spelat igenom det nu och slutet var verkligen ett stort antiklimax tycker jag, storryn i helhet annars va riktigt bra.

antiklimax? Skulle hellre vilja kalla det för en cliffhanger då det sägs att de håller på med en uppföljare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tänkte inte enbart på den sista filmsekvensen utan hela slut delen av spelet.

Permalänk
Medlem

Slutet tyckte jag också var lite tveksamt, saknade den där jättebossen som tar en hel dag att ta död på. Tillslut blir man helt enkelt tvungen att gå fram och slå på honom/henne med bara händerna, eftersom all ammo är slut. Men det kanske bara är jag.

Permalänk

Själv tycker jag att det är lite kliché att ha en slutboss.
Det var ju ingen boss på slutet av varje bana, så varför ska det vara en boss i slutet av spelet?

Som i slutet av Resident Evil. Den där jävla Tyranten.
Hade hellre sett en vild strid med Wesker eller vad han nu hette(länge sen).
Fast istället för att man dödar honom (taskigt med uppföljare annars) så flyr han samtidigt som man själv måste fly pga något.

Visa signatur

Permalänk

Finns det någon sorts patch eller ny version av spelet ute?
Kan inte hitta något på sierra sidan..