Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Cool & Quiet funkar inte

Hej,

Hur får man Cool & Quiet att fungera?

Jag har installerat drivrutinerna från AMDs hemsida, har "enableat" det i BIOS och kör nån "ASUS Cool & Quiet Software".

Den vägrar sänka någt iaf.

Jag har en AMD X2 3800+ och ett ASUS A8N-E.

Har även kopplat en Zalman fanmate till cpu-fläkten. Kan den bidra till felet?

MVH
Sebbe

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> fliken "skärmsläckare" -> inställningar -> fliken "energischema" -> välj "minimala energisparfunktioner" i rullgardinsmenyn.

Klart!

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem

Gå till Control Panel och Power Options, välj profilen Max Battery.

Hjälpte det?

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men hur gjorde du när du installerade drivrutinerna? Jag har visseligen ett MSI K8N Neo (s754 Nforce 3) men det fungerar väl liknande.

Jag laddade ner MSI:s CnQ-drivers men de består av tre filer: AmdK8.cat, amdk8.inf och amdk8.sys. Vad tusan gör man med dem?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Jobbi - Du måste gå in i enhetshanteraren (högerklicka på den här datorn -> egenskaper ->maskinvara ->enhetshanteraren ). Högerklicka på din processor och välj uppdatera drivrutin. Välj "nej inte den här gången". Tryck nästa. Välj "Installera från angiven plats". tryck nästa. Välj "sök inte jag väljer själv". tryck sedan "diskett finns" och leta upp filen amdk8.inf. Sen trycker du "nästa" tills det är klart.........

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem

Tack IsToR, det fungerade fint. Tänk på att installera den nya drivrutinen på båda kärnorna om ni har AMD X2.

Permalänk
Medlem

Tack för den anvisningen, men när jag valt amdk8.inf står det att "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation". Det är nog MSI:s drivrutiner som är lite knäppa.
Tack för att du lärde mig vad man gör med sådana där filer!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!