Permalänk

Citadels!

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk

Monopol och Axis and Allies är jäkligt roliga

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Suck.. Kan inte ni som bara spelat monopol och hero quest eftersom ni inte tror att det finns några fler spel, och därmed tror att de måste vara bäst, inte säga nåt?

Det finns tusentals brädspel, och i princip alla är bättre än både monopol, hero quest, för att inte nämna talisman. Ivarjefall om man är äldre än 12.

Några tips:
Settlers of Catan
Carcassone
Coloretto
Apples to Apples
Puerto Rico
RoboRally
Funkenschlag (Power grid heter det nog på engelska)

mer info finns på www.boardgamegeek.com

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Såg för ett tag sedan att det fanns ett World of Warcraft brädspel på Webhallen, kanske något att kolla nämre på för den som är sugen.

Srekel: Dom kanske helt enkelt tycker dom är bäst, jag gillar me Monopol en hel del men har ändå spelat fler.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Junta borde också passa in här. Konfliktbaserat brädspel som iofs kräver ett par genomspelningar men som alltid känns nytt.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

räknas sovrumsgolf? muhö hö hö...
annars skulle jag nog rösta på schack faktiskt, speciellt när man tänker på schackspelets historia och vad det har gjort för världen...

Permalänk
Medlem

Finns ju så många mina favoriter är

Bondespelet
Wangarata
Axis and Allies
Risk
Finans
Monopol
TP
Pictionary

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Monopol

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Nya Finans

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Suck.. Kan inte ni som bara spelat monopol och hero quest eftersom ni inte tror att det finns några fler spel, och därmed tror att de måste vara bäst, inte säga nåt?

Det finns tusentals brädspel, och i princip alla är bättre än både monopol, hero quest, för att inte nämna talisman. Ivarjefall om man är äldre än 12.

Några tips:
Settlers of Catan
Carcassone
Coloretto
Apples to Apples
Puerto Rico
RoboRally
Funkenschlag (Power grid heter det nog på engelska)

mer info finns på www.boardgamegeek.com

Jag slutade spela brädspel för ganska länge sedan (typ strax efter att Hero Quest släpptes, hann inte med expansionerna) och har inte hört talas om spelen du nämner.

Så för mig så Härskar Drakborgen, Hero Quest och Talisman... Så det så.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ja fan Drakborgen for life! Spelade de som besatt på fritids kommer jag ihåg !
Men den gamla utgåvan finns inte att få tag på länge Bara någon lam nyutgåva tyvär!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
RoboRally, så grymt roligt.

EDIT: Ser nu att RoboRally har börjat nytillverkas. Om någon vet en affär som säljer det får ni gärna posta det.

Här ska du få en adress min vän:
http://www.hobbygames.se/

Dom säljer allt innom rollspel / Mer Avancerade brädspel (Axis & Allies etc) Kortspel (Magic och andra mären)
Jag har köpt en massa där ifrån och det har funkat mycket bra alla gångerna.

Permalänk

Alla som tycker Risk är det bästa brädspelet har uppenbarligen inte spelat Diplomacy!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Schack är äldre än alla andra nya moderna brädspel och ett av de bästa. Här stämmer verkligen "lätt att lära, svårt att bemästra in". Detta är lika mycket ett strategispel som Panzer General är, dock så är PG mer avancerat än Schack. Även om jag gillar rts så måste jag ändå säga att det inte rikitgt gör sig förkänt av strategidelen. I dessa handlar det mer om att vara snabb och skapa största armé på kortast tid även om de nyare spelen har infört en del för att stoppa denna taktik, och det borde vara dess riktiga namn, rtt (real time tactical) games.

Andra spel som är roliga är:
Monopol (kul fram tills nån har byggt hotell på några stycken gator på raken)
Tp (allmänbildning på ett roligt sätt)
Tjuv och Polis
Finans (svårare än monopol)
Risk (grymt kul när man var yngre och inte hade de datorer och spel som finns idag:))
Axies and Allies (dock inte spelat så mycket)
Drakborgen (spelade det en del när jag var yngre, riktigt roligt och eftersom själva borgen byggdes upp med kort så blev det inte så enformigt)
Rapparkalja (kanske inte ett brädspel men fan så ball på fyllan:))

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Risk for teh win...

Permalänk
Medlem

Alfapet är kul.

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel

Om man är äldre än 12 lär man ju inte spendera speciellt mycket tid framför brädspel

Risk är ju kung om man har lite (läs mycket) tid över!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Monopol ftw

What he said

Världens mest sålda brädspel

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Om man är äldre än 12 lär man ju inte spendera speciellt mycket tid framför brädspel

Risk är ju kung om man har lite (läs mycket) tid över!

Du verkar ha spelat mycket brädspel du. Jag tror att t ex Twilight imperium skulle vara lite tungt för en tolvåring.

Permalänk
Medlem

Diplomacy är roligt som fan och reglerna är inte svåra man kan vinna första gången man lirar. Det roliga med diplomacy är att det är omöjligt att vinna om man bara kör taktik man måste även kunna övertala och manipulera dom andra spelarna för att få dom att göra som man vill. Men man får inte bryta för många pakter för då kommer nån aldrig lita på dig igen

Advanced Civilization är också ett kul spel som ni borde pröva =]

Alfapet(Scrabble) riktig kul spel faktiskt om man kommer in i det. Det gäller att lära sig alla konstiga nonsens ord som typ ECU SCH ABC osv. man kan lira på www.betapet.com

Permalänk
Medlem

ahh, detta får mig att minnas ghost busters någon som spelade det? man åkte omkring i deras stad och fångade spöken. jag tyckte att det spelet var helt fantastiskt kul för tio år sedan, men jag vet inte hur det är nu

Go är också roligt. men mer intressant ni som har sett anime-serien om go vet också att man måste intaga stora mängder nikotin för att kunna spela bra o_O

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Doom är helt klart ball.. men fan vad tid det ska ta.
Som någon sa innan i tråden, första banan tog nog en 4-5 timmar... om man inte körde med att monstermannen skulle få 6 frags

Annars är klart Drakborgen en gammal klassiker med. Har kvar den gamla utgåvan hemma samt ett expansionspaket till den. Grymt skoj
Riddare Roham for teh win

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Själv vill jag nog lägga en röst på "The Settlers" som det bästa spelet.

Bra spel PÅ SVENSKA:
The Settlers
Carcassonne
Bohnanza
Ticket To Ride
Caylus
Alhambra
Metro
Sagan om Ringen (inte barnspelet, men både Slaget om Midgård och den stora lådan är bra spel)

På Utrikiska:
Puerto Rico (Kommer förhoppningsvis på svenska under hösten)
RoboRally
Euphrat & Tigris
Age of Steam
Funkenschlag/Power Grid
Shadows Over Camelot
Advanced Civilization
Reef Encounter

Dessutom kan allt från Days of Wonder rekommenderas. Och för er som inte vill lämna datorn finns ett av deras bästa spel, Ticket To Ride, utgivet som datorspel också. Det funkar både med flera spelare framför en dator eller som onlinespel mot spelare från hela världen.
Även Puerto Rico (som toppar BoardGameGeeks rankinglista över de bästa spelen - Monopol finns på plats 2941/2962) finns som datorspel numera.

Och för er som inte insett att brädspel är bästa sättet att ha ett socialt umgänge med andra människor, titta in på http://www.pantang.com

Visa signatur

You'll drive me Wild, I'll drive you crazy.

Permalänk

Backgammon har jag inte sett någon nämna, otroligt roligt för både nybörjare och för veteraner.

Skulle våga mig på att klassa Majong som ett brädspel (å delar ni inte uppfattning så ha överseende), lite avancerat men mycket glädje i spelet.

Många klassiska fina spel har nämnts som Axis And Allies (ej spelat med expansioner dock) och Finans

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Tony Hawks Pro Skater? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakko504
[B]Själv vill jag nog lägga en röst på "The Settlers" som det bästa spelet.
Shadows Over Camelot

Shadows over camelot är sådär. Det går inte att vinna om man inte spelar förrädaren.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni? Schack så klart

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Shadows over camelot är sådär. Det går inte att vinna om man inte spelar förrädaren.

Jodå, det går. Men förrädaren har en fördel, det medges.

Visa signatur

You'll drive me Wild, I'll drive you crazy.

Permalänk

smaka på denna; arkham horror bästa brädspelet jag kört på år och dar. Alla riktiga Cthulhu måste känna till det spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Junta borde också passa in här. Konfliktbaserat brädspel som iofs kräver ett par genomspelningar men som alltid känns nytt.

I second that, aldrig har jag haft så roligt som när jag spelat Junta. Där kan man vara falsk

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?