3/4 lampor blinkar rött på mitt xbox 360?

Permalänk
Medlem

3/4 lampor blinkar rött på mitt xbox 360?

Vad betyder det? Jag har ett svenskt Xbox 360 som jag kopplat in i en Amerikansk TV. Kan det vara strömen som är fel eftersom jag endast använder en adapter, kan jag behöva en transformator eller vad tror ni?

Visa signatur

pellea

Permalänk
Medlem

Ring of Death jag vet inte om det beror på att du har kopplat in PAL till NTSC men när 3/4 lampor lyser rött brukar konsollen vara sönder.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
när 3/4 lampor lyser rött brukar konsollen vara sönder.

Permalänk
Medlem

Mitt xbox dock xbox 1 lr vad man nu ska kalla det. Lyste rött och det visade sig vara sönder.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Hur kan jag ta reda på om en den är sönder, ska jag ringa microsoft, eller ska jag öppna den och se efter, har ju trots allt transporterat den i handbagaget från Sthlm till LA så.

Visa signatur

pellea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellea
Hur kan jag ta reda på om en den är sönder, ska jag ringa microsoft, eller ska jag öppna den och se efter, har ju trots allt transporterat den i handbagaget från Sthlm till LA så.

Det är nog det.
Många personer har haft problem med sitt Xbox 360.

Och Xbox:et är väldigt känsligt mot stötar. Det har förekommit att om man fraktar sitt xbox med en skiva i konsollen, så har skivan repats sönder och inte längre är användbar.

Förutom att kasta freesbie (stavning) med.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

oft: Varför köpte du den i sverige? Det är ju billigare i USA!

Permalänk
Medlem

Men jag transporterade den inte med en skiva i. Jag transporterade den i handbagaget extremt försiktigt utan skiva. Tar själva xboxet skada av små stötar också?

Jag köpte ett svenskt xbox för att de är regionskodade och att jag bara ska vara här i fyra månader till.

Spelar det någon roll om lampan på ström grejen är orange? Det står att den ska vara grön och att om den är orange som den är är på Stand By, är den ok då eller vad innebär det?

Visa signatur

pellea

Permalänk
Testpilot

I USA är det ju 110V/60Hz i väggen medans vi har 230V/50HZ så om du försöker köra med samma nätadapter så lär det inte funka. Tvivlar på att dom skulle köra med en universaladapter istället för olika.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
I USA är det ju 110V/60Hz i väggen medans vi har 230V/50HZ så om du försöker köra med samma nätadapter så lär det inte funka. Tvivlar på att dom skulle köra med en universaladapter istället för olika.

Precis, har du flyt är det dock samma kontakt in i Xboxen så att säga för både PAL- och NTSC-versionen och då behöver du bara gå in i valfri elektronikaffär och se om du kan få tag på en amerikansk trafo.

Tror inte din box är sönder eftersom du säger att lampan på din nuvarande transformator beter sig märkligt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Nätverkselen från XBoxens nätverksaggregat är inte kompatibelt med TVelen som TVn behöver, du får försöka ta elen från XBoxens nätverk istället för nätverksel och TVel är kompatibla

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag transporterade den inte med en skiva i. Jag transporterade den i handbagaget extremt försiktigt utan skiva. Tar själva xboxet skada av små stötar också?

Jag köpte ett svenskt xbox för att de är regionskodade och att jag bara ska vara här i fyra månader till.

Spelar det någon roll om lampan på ström grejen är orange? Det står att den ska vara grön och att om den är orange som den är är på Stand By, är den ok då eller vad innebär det?

Det är avancerad konsol, de kan mycket väl gå sönder utav små stötar.
Den lyser oranget när det går spänning igenom nätagget när 360:n inte är påslagen, alltså i Standbyläget. Slår du på boxen så lyser lampan grönt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Slår du på boxen så lyser lampan grönt.

Det är det den inte gör.

Visa signatur

pellea

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Nätverkselen från XBoxens nätverksaggregat är inte kompatibelt med TVelen som TVn behöver, du får försöka ta elen från XBoxens nätverk istället för nätverksel och TVel är kompatibla

För det första finns det inget som heter "nätverksaggregat" och därmed ingen "nätverksel" heller. Vad du menar med "TVel" vet jag inte riktigt heller, TV:ns strömförsörjning kan inte ha någon inverkan på detta problemet, allt den behöver göra är att ta emot en A/V-signal vilken är standardiserad världen över vad gäller strömstyrka, kvittar om det är 110V eller 220V i väggarna. Däremot kan det vara problem med 50/60 Hz, men alla någorlunda moderna TV-apparater ska klara av båda, och i vilket fall som helst så har det heller inte med saken att göra: boxen ska ju gå igång även om den inte är kopplad till TV:n överhuvudtaget.

Allt som allt sa du inget vettigt överhuvudtaget, och jag hittade ingen smiley för att säkerställa att det var ironiskt menat heller, men det är iofs lördagkväll så min humordetektor kan vara trubbig.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Det är det den inte gör.

Som sagt innan, Fel ström. Koppla ur den helt innan du sabbar något och ta reda på vad du behöver för att driva den där du bor just nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade detta på Wikipedia:

"Red Light Patterns

Various issues occurring with the Xbox 360 system will cause various patterns of red lights to occur in place of the standard green Ring of Light.

The patterns are as follows:

4 Red Lights: The A/V cable is either not properly connected to the Xbox 360 system, or is not being detected. [33]

3 Red Lights: The Xbox 360 system is experiencing a hardware failure. Some Xbox 360 system owners have reported that this is due to a low-power problem, and was fixed by allowing the Xbox 360 console its own power socket. This also occurs during a power loss such as a blown fuse, power outage or other power loss. Even when power is restored, if the console was on when it happened, the 3 red lights will show up. Just reset and continue playing.

2 Left Red Lights: The Xbox 360 system is overheating. The console needs to be placed in an area with better ventilation.

1 Red Light: Will usually come with the 'Contact Microsoft Support' error message, but either way it means a hardware failure. Users experiencing this error should contact Microsoft Technical Support

All four lights periodically flash green on the controller: The controller is not initialised by a device."

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360

Det stämmer ju nästan fantastiskt bra att det skulle kunna vara ett "low-power problem" om du kör en trafo gjord för 220 V på 110 V.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack!

Hoppas verkligen det endast beror på strömmförsörjningen.

Visa signatur

pellea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
För det första finns det inget som heter "nätverksaggregat" och därmed ingen "nätverksel" heller. Vad du menar med "TVel" vet jag inte riktigt heller, TV:ns strömförsörjning kan inte ha någon inverkan på detta problemet, allt den behöver göra är att ta emot en A/V-signal vilken är standardiserad världen över vad gäller strömstyrka, kvittar om det är 110V eller 220V i väggarna. Däremot kan det vara problem med 50/60 Hz, men alla någorlunda moderna TV-apparater ska klara av båda, och i vilket fall som helst så har det heller inte med saken att göra: boxen ska ju gå igång även om den inte är kopplad till TV:n överhuvudtaget.

Allt som allt sa du inget vettigt överhuvudtaget, och jag hittade ingen smiley för att säkerställa att det var ironiskt menat heller, men det är iofs lördagkväll så min humordetektor kan vara trubbig.

Det var ett skämt.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: 3/4 lampor blinkar rött på mitt xbox 360?

Citat:

Vad betyder det? Jag har ett svenskt Xbox 360 som jag kopplat in i en Amerikansk TV. Kan det vara strömen som är fel eftersom jag endast använder en adapter, kan jag behöva en transformator eller vad tror ni?

Det måste betyda att den fjärde inte gör det, korrekt?

Permalänk
Medlem

Min senaste 360 har precis samma fel. Lycka till att få tag på supporten förresten, du lär behöva det.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Xbox360 är så "avancerad" att den går sönder om man tittar på den, hoho, vilket skräp.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Svårt och tro att du är i LA.. Finns inte ÅÄÖ på tangent borden i USA

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust

Svensk laptop?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att RROD-problemet har löst sig vid det här laget...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

det är bara att ringa xbox support och skicka in den , om du har garantin kvar det vill säga.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

ring of death ouch :I

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust

Och det drog du upp en 2½ år gammal tråd för att få ur dig?

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt...
Låt döda trådar vila i frid
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.