Permalänk
Medlem

Radio ur basen!?

Köpte nyligen högtalar system Logitech S200 till min flickvän! Nu har Basen börjat spela mixmegapol! Mix megapol är på varje gång man knäpper på högtalarna! spelar ingen roll om dom är kopplade till datorn eller inte! och det sjuka är att ljudet är helt brus fritt! kristall klart mix megapol från basen! händer ingenting när man höjer o sänker volymen eller basens volym samma volym på hela tiden! lite störande när man försöker lyssna på musik på datorn och hör mix megapol i bakgrunden!! nån som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

hmm. jobbigt läge. prova ringa logitechs kundtjänst. ^^,

Visa signatur

som magi, ett ljus man drunknar i

Permalänk

Låter mystiskt:D

Har för mig att jag hört något liknadnde i min z-5500 subba, men det är inget som jag har hört på månader nu. (har flyttat på subben också, det kanske du skulle prova...)

Permalänk
Medlem

provade gå runt med den i lägenheten! sateliterna verkar funka som antenn eller nått!! men det kom fortfarande lite brus från basen! precis som man får in en dålig frekvens i bil stereon!! men förstår inte hur de kan komma radio ur den? sitter ju knappast en inbyggd radio i basen???

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Hörde om en vars 5.1 system spelade rysk radio... Kommer dock inte ihåg nåt om nån lösning.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hände något liknande för mig. Jag satt vid datorn, gjorde någonting.. kommer ej ihåg. Iaf, då börjar jag höra något ur högtalarna. Jag kollar och ser att jag inte har någon musik på eller något, så jag provar höja volymen. Hm, hör då typ en tjej som skriker, ganska läskit.
Men det har aldrig hänt igen. tror det är ganska vanligt att man snappar upp radiosignaler i gammal utrustning. Men även ny, eftersom min anläggning inte är speciellt omordern.

Eller så håller mixmegapol på att ta över världen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Logitech som har skärmat försteget till subben dåligt. Går inte att göra så mycket åt. Men försökatt byta, kan ju va ditt system som är extra dåligt.