Permalänk
Medlem

Blockade sidor?

Tjenare..

Vi har en del blockade sidor som man inte kan komma åt från jobbet.
Bla. Blocket och Avanza som jag gärna besöker dagligen.

Blockningen beror på att "vissa" har surfat på dessa sidor under en tid då dom skulle jobbat på men vi andra som surfar på raster blev drabbade också.

Nu undrar jag om jag kan slänga upp en "mirror" eller nått på min dator hemma så jag kan komma åt dessa sidor?
Hur isf?

Permalänk

195.149.144.114 blockets ip

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Medlem

Precis, är säkert någon idiot som bara blockerat namnet. Om du kör linux kan du skriva host adress så får du fram ip, och sedan är det bara använda ip i adressfältet.

Vet inte hur det fungerar under Windows, men bör finnas en funktion där du kan se ip:t till det domännamnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRONTE
Precis, är säkert någon idiot som bara blockerat namnet. Om du kör linux kan du skriva host adress så får du fram ip, och sedan är det bara använda ip i adressfältet.

Vet inte hur det fungerar under Windows, men bör finnas en funktion där du kan se ip:t till det domännamnet.

Även där nslookup

c:\>nslookup www.blocket.se

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

annars går det väl att surfa via proxy?

www.guardster.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRONTE
Precis, är säkert någon idiot som bara blockerat namnet. Om du kör linux kan du skriva host adress så får du fram ip, och sedan är det bara använda ip i adressfältet.

Vet inte hur det fungerar under Windows, men bör finnas en funktion där du kan se ip:t till det domännamnet.

Hoppas bara inte idioten surfar in på Swec ;P

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500