var inne på 3 butiken för att skaffa 6280 men de sa att den var kass som mp3mobil

Permalänk
Medlem

var inne på 3 butiken för att skaffa 6280 men de sa att den var kass som mp3mobil

var inne på 3 butiken för att skaffa 6280 men de sa att den var kass som mp3mobil.

Är det någon som provat den som mp3 mobil? Var den kass? Är det stor skillnad från tex W800?

Står nämligen i valet och kvalet mellan dem och behöver tips.

är det stor skillnad på bildkvalite?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Jag måste nästan säga att W800an har både bättre kamera och MP3 spelare:P Eller den har det enligt mig. Men jag skaffa endå en 6280 för den va ruggigt snygg och de väger in med+ Att W800an är så jävla ful och var trött på SE.

Och ja smaken är som baken så kom inte o säg att den är snygg för de tycker jag inte någon SE telefon är.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag kan säga det att ljudet i 6280:n är jävligt bra, hörlurna man fick med tycker jag ger riktigt bra ljud, så att den är kass som mp3mobil är inte alls sant.

Däremot är inte kameran så bra.

Måste varit en riktigt dum person som jobbade i din butik, med tanke på att han ska försöka sälja en produkt

Permalänk
Medlem

själva mp3-spelaren är ganska sunkig, men ljudet är prima
när jag skaffade min lur sa de att det skulle komma ut en 3-spelare till den snart men den duger så länge.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Batteritiden är ju inte något att skryta med , men annars funkar den fint som mp3mob

Permalänk
Medlem

Ja testade en W800a idag och jag tycker ljudet är sämre och lägre i den fast mp3 spelaren är ju mycket bättre i den. Fast om det skulle komma en nyare mp3 spelare så är den ju helt super. Kameran har jag testat lite idag också. Och jag håller fortfarande fast vid att de inte är den bästa fast i vissa lägen tar den rena superbilder. Och ja som alla säger filma med den är bättre en att ta kort nästan:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Säljare i ett nötskal.. En säljare ska väl inte ta ståndpunkt för en produkt innan kunden fått säga sitt? Typiskt..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag stod mellan 6280 och W800, vaklde 6280, skitbra ljud och mycket snyggare än W800, musikspelaren som sagt är ju inte den bästa men det kommer ju andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag stod mellan 6280 och W800, vaklde 6280, skitbra ljud och mycket snyggare än W800, musikspelaren som sagt är ju inte den bästa men det kommer ju andra.

6280 är en kanonlur på de flesta sätt, har dock noterat att den drar mycket batteri vid Mp3-avspelning. Skulle tro att det var vad säljaren menade

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
6280 är en kanonlur på de flesta sätt, har dock noterat att den drar mycket batteri vid Mp3-avspelning. Skulle tro att det var vad säljaren menade

Hur stor är skillnaden mot en W800 i timtal cirka?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hur stor är skillnaden mot en W800 i timtal cirka?

Har faktiskt inte testat jättenoga, körde lite mp3 på demoluren i butiken och batteristapeln sjönk relativt fort. Iofs var det på någon av de första laddningarna så batteriet var nog inte uppe i full kapacitet.

Kan däremot säga att batteriet höll runt 1 timme när vi streamade Big Brother i fullskärm med högsta volym

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Nja jag vet inte hur det är med musik spelaren men idag så använde jag radion och lyssnade på lite musik den höll ialla fall 2 timmar utan att det skulle röras på batteriet. Sen ficka jag telefonen igår så jag har lekt mycket med den i övrigt också. Fast ja W800an har nog bättre batteritid en vad 6280 har.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

n70 då? Är ljudet bra i den skillnad mot w800i,6280?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk

En fråga bara; Jag måste ha fått ett väldigt bra exemplar av 6280, och ett mycket bra batteri, iochmed att jag lyssnar på mp3 på mobilen, skulle tro ungefär 6 timmar per dag, ibland, Och under dem 6 timmarna har det inte dragit något batteri? Behöver nästan aldrig ladda min telefon, så, jag måste ha fått en väldigt bra telefon, annars så förstår jag inte vad ni gnäller om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
En fråga bara; Jag måste ha fått ett väldigt bra exemplar av 6280, och ett mycket bra batteri, iochmed att jag lyssnar på mp3 på mobilen, skulle tro ungefär 6 timmar per dag, ibland, Och under dem 6 timmarna har det inte dragit något batteri? Behöver nästan aldrig ladda min telefon, så, jag måste ha fått en väldigt bra telefon, annars så förstår jag inte vad ni gnäller om!

Man ska lära sig att de som gnäller är i 90% av fallen de som inte äger en utan går på vad de läst på nätet eller vad de uppfattat efter 5 minuters användande

Läste igår om en som sa att N70 bara hade 1 dags standby. Jo tjena.. Men han ägde givetvis ingen själv utan bara tramsade.

Men man lär sig sånt där när man hänger på forum ett tag

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
En fråga bara; Jag måste ha fått ett väldigt bra exemplar av 6280, och ett mycket bra batteri, iochmed att jag lyssnar på mp3 på mobilen, skulle tro ungefär 6 timmar per dag, ibland, Och under dem 6 timmarna har det inte dragit något batteri? Behöver nästan aldrig ladda min telefon, så, jag måste ha fått en väldigt bra telefon, annars så förstår jag inte vad ni gnäller om!

Japp

Jag spelade iofs mp3 kodade i 320 kbps och på ett batteri som inte blivit laddat förut, så dra inte alltför stora växlar av mitt "test".

Testat något Big Brother då?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Nejnej, så långt har jag inte kommit!;)

Permalänk
Medlem

Nej jag håller med, oftast är det folk som inte testat mobilen som säger dåliga saker om den. Jag lyssnar på mp3 väldigt ofta på den och spelar osv, och ändå är det ingen fara med batteriet.

Väntar dock på nästa firmware i hopp om att kameran ska bli bättre. För om man jämför de bilderna mot w800:ans så vinner SE:n rätt lätt. Dock är videoinspelningen på 6280:n den bästa jag sett hos en mobil i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Nej jag håller med, oftast är det folk som inte testat mobilen som säger dåliga saker om den. Jag lyssnar på mp3 väldigt ofta på den och spelar osv, och ändå är det ingen fara med batteriet.

Väntar dock på nästa firmware i hopp om att kameran ska bli bättre. För om man jämför de bilderna mot w800:ans så vinner SE:n rätt lätt. Dock är videoinspelningen på 6280:n den bästa jag sett hos en mobil i alla fall.

Kameran förbättras nästan jämt i FW efter releaseversionen. Alltid blivit bättre på alla Nokior jag ägt. Så det kan du vara trygg för

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Känns bra Fiero! Hur lång tid brukar de ta på sig o göra en ny FW?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Känns bra Fiero! Hur lång tid brukar de ta på sig o göra en ny FW?

Brukar väl ta 2-3 månader mellan släppen i snitt. Vissa modeller oftare andra mer sällan. 6280 har en ny liggande i kanalen som kommer inom kort.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

personligen föredrar jag W800i

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Brukar väl ta 2-3 månader mellan släppen i snitt. Vissa modeller oftare andra mer sällan. 6280 har en ny liggande i kanalen som kommer inom kort.

Kommer man vara tvungen att lämna in den till ett Tre center eller en nokia butik av något slag. Typ vanliga butiker kommer inte kunna fixa ny FW? För om man måste de så blir de till att skicka in den till Tre då för det måste ju gå.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

trebutiker ska nog ha utrustning för firmwareuppdateringar
kommer ni inte ihåg nec e616v?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Kommer man vara tvungen att lämna in den till ett Tre center eller en nokia butik av något slag. Typ vanliga butiker kommer inte kunna fixa ny FW? För om man måste de så blir de till att skicka in den till Tre då för det måste ju gå.

Nokia Service Center, går att söka närmsta dylikt på Nokias hemsida. Lämnar man den i butiken man köpt den skickas den till Anovo Nordic i Kristinehamn med största sannolikhet.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Skickar man från Stockholm brukar telefonerna gå till Engström Telecom AB i Nacka

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
personligen föredrar jag W800i

samma här, klart bästa mp3 spelaren hittils.. därefter kommer nog 6280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagklint
Skickar man från Stockholm brukar telefonerna gå till Engström Telecom AB i Nacka

Såvitt jag vet har 3 tecknat ett avtal med Anovo Nordic vad gäller garantiservice på 3-lurar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Tre borde väl knappast ha med service att göra bara för att telefonerna är brandade. Det är ju ändå tillverkaren ska ska stå för garantiservice.

Kan säga att El-Giganten skickar alla sina telefoner till Engström. Även tre-telefonerna.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Har hamnat litegranna på efterkälken, det var först efter att jag skaffat min 6280 som jag blivit intresserad inom mobiler.

Så min fråga är; Vad är firmwire(FW) ? Jag tycker det låter som någon uppgradering av "operativsystemet"(om man nu får kalla det så) . Isåfall, hur kan kameran ta bättre bilder? Eller går en firmwire ut på att man byter ut lite delar i mobilen?:). Tackar.