Permalänk
Medlem

Det blir faktiskt prickar osv i mörkare mijlöer, tror det är så helt enkelt på de här kameran. Mycket dåliga kamera i de här mobilerna.

EDIT: Bilderna blir faktiskt rätt bra. Ändå var det ganska mörkt i rummet.

Permalänk
Medlem

Fick min 6280 förra veckan och märkte direkt att i lite halvmökrt förhållande så fick jag tokmkt blåa ränder vid videosamtal. Ringde upp 3s kundtjänst och de sa inget om att de kände till felet å så utan ville bara att jag skulle skicka in den. Fick min nya 6280 idag, den känns betydligt mera robust, glappar inte lika mkt som den förra....men samma sak vid videosamtal...*suck* Den verkar vara hur känslig som helst på ljusförhållanden när man ringer, går bara bra om det är extremt ljust runt i kring. Min LG U8180 vare inga som helst probls när det vara lite halvmörkt...tröttsamt va ordet!

Visa signatur

DFI LanParty NFII Ultra B | AMD Athlon XP-M 2400+@250*10.5 | 1 x 512Mb OCZ PC3500EL@2-2-2-7 3.3v | WD Caviar S-ATA 120GB,200GB | ASUS V9520TD Geforce FX 5200 128MB@300/500 | AOC 18" TFT 23ms |3DMark2001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slixz
Fick min 6280 förra veckan och märkte direkt att i lite halvmökrt förhållande så fick jag tokmkt blåa ränder vid videosamtal. Ringde upp 3s kundtjänst och de sa inget om att de kände till felet å så utan ville bara att jag skulle skicka in den. Fick min nya 6280 idag, den känns betydligt mera robust, glappar inte lika mkt som den förra....men samma sak vid videosamtal...*suck* Den verkar vara hur känslig som helst på ljusförhållanden när man ringer, går bara bra om det är extremt ljust runt i kring. Min LG U8180 vare inga som helst probls när det vara lite halvmörkt...tröttsamt va ordet!

Verkar inte gå att råda bot på varken blåa ränder vid videosamtal eller småprickiga bilder. Tycker själv att mina bilder är lite gryniga, men det verkar dom flestas vara? Känns meningslöst att gå och gnälla på nåt i butiken som inte finns någon lösning på?

Skulle kameran förbättras iom nya FW?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Verkar inte gå att råda bot på varken blåa ränder vid videosamtal eller småprickiga bilder. Tycker själv att mina bilder är lite gryniga, men det verkar dom flestas vara? Känns meningslöst att gå och gnälla på nåt i butiken som inte finns någon lösning på?

Skulle kameran förbättras iom nya FW?

Det är ALDRIG meningslöst att gnälla på bristfälliga produkter. Tror du att Nokia chfen hade nöjt sig med att plocka med en ficklampa varje gång man vill ringa videosamtal för en mobil som kostar över 4 lök?
Gnäller tillräckligt många så kommer det att ge effekt. Dom kanske byter ut kameran där fram i nästa leverans etc. Badwill funkar inte i längden och det vet dom om.

Möjligt att prickar försvinner med en ny Fw men de blåa ränderna vetisjutton alltså. Jag är otroligt besviken på det här med blåa ränder.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Det är ALDRIG meningslöst att gnälla på bristfälliga produkter. Tror du att Nokia chfen hade nöjt sig med att plocka med en ficklampa varje gång man vill ringa videosamtal för en mobil som kostar över 4 lök?
Gnäller tillräckligt många så kommer det att ge effekt. Dom kanske byter ut kameran där fram i nästa leverans etc. Badwill funkar inte i längden och det vet dom om.

Möjligt att prickar försvinner med en ny Fw men de blåa ränderna vetisjutton alltså. Jag är otroligt besviken på det här med blåa ränder.

Är fullt medveten om att det inte är meningslöst att gnälla när man inte är nöjd, men det jag mest tänkte var iaf det är är ett stort problem på alla enheter eller ifall det bara förekommer på vissa. Är det ett enskilt problem med min lur så kommer jag gnälla tills någonting händer, men är det inte det så kommer jag nog välja att låta bli. Har inte tid att tjafsa fastän jag vill helt enkelt.

Hur är det med servicen, TRE Mediacenter byter väl ut lurar som inte är köpta där eller gäller det bara lurar köpta i Mediacenter butiker?

Permalänk
Medlem

Jag tror att har du beställt via nätet så måste du skicka in de, är de köpta i tre-butiken går du direkt dit. jag har bytt min lur två gånger. Första gången var det för att jag inte tyckte om knappsatsen. Andra gången för kameran. De är riktigt sjysta där i min butik iaf.

Jag har inte upplevt blå ränder vid videosamtal och i den mobilen jag har nu funkar kameran klockrent dock är kameran på 6280:n grynig på alla. Väldigt stora pixlar känns det som.

Och de färgade prickarna dyker upp i mörka mijlöer på de flesta kameror jag sett. Hoppas på en FW förbättring.

Permalänk
Medlem

Har haft lite problem med min, fick den för 2 veckor sedan och det var helt lungt inga problem eller nått... När jag kom hem från jobbet så hade jag ett missat samtal gjorde följande: Knäppte upp den, lås av, gick in i meny, logg, missade samtal.. Längre kom jag inte, hela skärmen cpade till alla färger sen blev det helt svart... Typ efter en minut så blev skärmen vit och den göra symbolen för batteritiden blev full??!!(kanske ska säga att det var lite batteri i den när jag kom hem, kl 20:00) och sen typ som om att den startade om 2 ggr... Kanske är någon bugg :S

Ingen mer som har haft det probbet? Får hoppas det inte händer igen..

Permalänk
Medlem

bumP tror inte du ska oroa dig över buggar har hittat en hel del på min redan. Annars klart en av dom skönaste mobilerna jag vet.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag tror att har du beställt via nätet så måste du skicka in de, är de köpta i tre-butiken går du direkt dit. jag har bytt min lur två gånger. Första gången var det för att jag inte tyckte om knappsatsen. Andra gången för kameran. De är riktigt sjysta där i min butik iaf.

Jag har inte upplevt blå ränder vid videosamtal och i den mobilen jag har nu funkar kameran klockrent dock är kameran på 6280:n grynig på alla. Väldigt stora pixlar känns det som.

Och de färgade prickarna dyker upp i mörka mijlöer på de flesta kameror jag sett. Hoppas på en FW förbättring.

Köpte min på Siba, så jag lär väl behöva ta det genom dom isåfall. Kan ju iaf glida förbi efter jobbet och kolla. Alltid lika jobbigt med problem efter bara några dagar, köptes i söndags.

Permalänk
Medlem

Att telefonen va 3 månader försenad va ju att programvaran var för buggig och dom har ju inte jobbat bort alla än men kan nästan svära till tusen att om ett par månader så är alla buggar borta som det där med blåa sträck och skärmar som buggar ut ett kort tag, va så ialla fall på min gammla NEC (3 telefon) jag hadde.

Permalänk
Medlem

Hej, en liten sak bara, 3player, när kan man få den till 6280? Hur funkar den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Att telefonen va 3 månader försenad va ju att programvaran var för buggig och dom har ju inte jobbat bort alla än men kan nästan svära till tusen att om ett par månader så är alla buggar borta som det där med blåa sträck och skärmar som buggar ut ett kort tag, va så ialla fall på min gammla NEC (3 telefon) jag hadde.

Vi får hoppas

Tänkte på det där med att slidern blir lite slapp, man borde öppna upp telefonen och se över hur mekanismen ser ut under, ska ju ändå in och dammsuga lite på skärmen tänkte jag.
Om man har telefonen öppen ser man ju fjädermekanismen som sköter slidern och det ser inte värre ut än att metallen böjs efter en tids användning, borde gå att böja tillbaka en aning alternativt att man lägger på någon får av massa som gör att glappet blir mindre.
Tror nämligen inte att det räcker med att böja tillbaka metallbitarna.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Har någon av er upplevt att den blir slapp? Det blir den väl inte än på ett tag eller?

Permalänk
Medlem

slapp och slapp det är ju typ ingen 80-årig gammal kärring... Mekanik frukar hålla....

Citat:

Har någon av er upplevt att den blir slapp? Det blir den väl inte än på ett tag eller?

Permalänk
Hedersmedlem

kan någon ta en bild på hur mp3 spelaren ser ut i 6280?

Permalänk
Medlem
Citat:

TYckar att min har börjat glappa lite i sidled, köpte det i söndags=(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
kan någon ta en bild på hur mp3 spelaren ser ut i 6280?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att dra in java progg via usb och inte via surf.

På min gamla NEC kunde man inte föra över java om man inte tankade ner dom.

På min SE går det utmärkt via usb.

Samt ungefär hur många timmar kan man lira MP3 innan den dör?

Tänkte dra till Stureplan nu och köpa om ingen avråder mig.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Någon som vet om det går att dra in java progg via usb och inte via surf.

På min gamla NEC kunde man inte föra över java om man inte tankade ner dom.

På min SE går det utmärkt via usb.

Samt ungefär hur många timmar kan man lira MP3 innan den dör?

Tänkte dra till Stureplan nu och köpa om ingen avråder mig.

Ja. det går att föra över spel/program via USB/Bluetoth/IR

Permalänk
Medlem

Thx "granne" bor själv i Tyresö.

Antal timmar MP3?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Thx "granne" bor själv i Tyresö.

Antal timmar MP3?

Har inte riktigt koll på det, men i ett tidigare inlägg i denna tråd var det nån som hade kört MP3 i 12 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi får hoppas

Tänkte på det där med att slidern blir lite slapp, man borde öppna upp telefonen och se över hur mekanismen ser ut under, ska ju ändå in och dammsuga lite på skärmen tänkte jag.
Om man har telefonen öppen ser man ju fjädermekanismen som sköter slidern och det ser inte värre ut än att metallen böjs efter en tids användning, borde gå att böja tillbaka en aning alternativt att man lägger på någon får av massa som gör att glappet blir mindre.
Tror nämligen inte att det räcker med att böja tillbaka metallbitarna.

Såg en här om dan på Elgiganten som hade gått sönder en provtelefon allså. Men jag såg att det var som 2st fjädrar som skötte luckan. Trodde inte det var så på riktiga först tills jag såg dom 2 piggarna när man fällde upp luckan. Så ett hett tips plocka inte sönder den såg inte ut att vara av allra bästa kvalitet.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Kan ni komma in på planet 3 ? Står paketdataanslutning ej tillgänglig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Såg en här om dan på Elgiganten som hade gått sönder en provtelefon allså. Men jag såg att det var som 2st fjädrar som skötte luckan. Trodde inte det var så på riktiga först tills jag såg dom 2 piggarna när man fällde upp luckan. Så ett hett tips plocka inte sönder den såg inte ut att vara av allra bästa kvalitet.

Jag kunde inte hålla mig, drog bort torxskruvarna och lossade på kapellet. Delen som displayen sitter i verkar ganska sammansatt. Visste inte hur jag skulle lossa på de grejorna utan en bra manual.
Det verkar iaf inte som om fjädrarna har något med mekanismen som håller delarna samman. Det är nog endast det två metallrör som man kan se på baksidan av displayen om man har telefonen öppen.
Rören gick inte att rubba nämndvärt och delen uppe på telefonen sitter ju bra det är den nedre delen med knapparna som är lite slapp. Men jag kunde inte gå längre och se om det var plastanordningar som ligger emot dessa.

Om ni ska plocka sönder den tänk på att displayen sitter fast i båda delarna med en platt "kabel". Fick loss en sådan på T610 och det var svårt att få in den efter att den krökts en aning hehe.

Jag tryckte in rören lite och det blev en aning fastare men eftersom det är nedre delen så gjorde det inte mer än 15% skillnad.

Hoppas någon fixar en guide för att tajta till den lite

Dammkornen sitter kvar :/, platskiktet ovan sitter säkert fett limmat och det vill man inte leka med.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med slapphet, men då har jag ju bara haft den i två dagar. Damm har jag inte haft problem med.

Dock blir den lätt repig på baksidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kunde inte hålla mig, drog bort torxskruvarna och lossade på kapellet. Delen som displayen sitter i verkar ganska sammansatt. Visste inte hur jag skulle lossa på de grejorna utan en bra manual.
Det verkar iaf inte som om fjädrarna har något med mekanismen som håller delarna samman. Det är nog endast det två metallrör som man kan se på baksidan av displayen om man har telefonen öppen.
Rören gick inte att rubba nämndvärt och delen uppe på telefonen sitter ju bra det är den nedre delen med knapparna som är lite slapp. Men jag kunde inte gå längre och se om det var plastanordningar som ligger emot dessa.

Ja dom 2 fjädrarna är till för att hålla den uppe när den är uppfälld och nere när den är nerfälld. Fast det är ju bra att den sitter hårt ihop ialla fall så behöver man inte oroa sig för det. Utan om den någon gång skulle gå sönder i fjädrarna så har inte hela telefonen gått förlorad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har varit nere på Tre nu och tänkte byta min telefon pga. upplevt glapp mellan lur och knappsats. Men när säljaren kände på den tyckte han att det var ok så jag fick känna på fyra-fem andra helt nya lurar och dom glappade nåt ofantligt mycket mer än min. Gjorde mig lite besviken faktiskt, trodde att Nokia hade lägre toleranser än så vid produktionen. Sen så snackade han självklart om vilka under nästa FW kommer göra.

Permalänk
Medlem

Har er mobil en TRE logg apå baksidan? har för mig min förra hade det men den jag har nu har bara den lilla på framsidan.

Permalänk
Medlem

Har haft min 6280 sen i fredags och har samma slapphet nere i vänstra hörnet som många andra beskrivit. Precis som nån skrev känns det lite som att klicka på en mus. Det sjuka e att det e grym skillnad på just det nedre vänstra hörnet och det nedre högra hörnet som knappt glappar alls när man trycker på det.
Är i övrigt väldigt nöjd med luren även om kameran kunde varit mindre ljuskänslig.
Nu undrar jag om nån nån kommit på hur man kan kolla vilken FW man har??
Förresten e det bara jag som har grymma problem med att få skalet på baksidan så man kan komma åt batteriet?? Får ju ta i så man blir svettig iaf, om man jämför med andra mobiler man haft.

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem

För att kolla vilken firmware telefonen har trycker du *#0000#.