Permalänk

Budgetmus till spel - G1 vs. MX310?

Tjena. Jag behöver ett komplement till min Logitech MX900 eftersom jag inte gillar att spela med den. Det är nog blåtanden som är problemet eftersom det hackar lite ibland, inget som stör mig vid vanligt användande men det kan vara jobbigt värre i spel. Tycker att den är lite stor och tung med, därför köper jag ingen MX518.

Så jag har kollat på lite mindre optiska möss med sladd från Logitech. Webhallen har en kampanj på G1 nu, för 300 kr. Den är nog jäkligt bra men den är också ganska basic med två knappar och ett scrollhjul/knapp. I samma prisklass finns MX310 som har en tumknapp + en knapp till men prestandan är nog inte lika bra. Vad skall jag välja, två extra knappar eller bättre dpi och glid?

En budgetbubblare är RX300 som finns snuskbilligt hos webbhallen, bara 100 kr i bulk. Uppenbarligen inget monster men funkar den att spela med? Kör inte några seriösa fps eller så, mest rollspel.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

G1, MX310 och RX300 har alla samma dpi vad jag kan se.
Du kan ju fundera på Razer Diamondback också kanske. Den är inte stor eller tung och är likvärdig med MX518 prestandamässigt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Oj då, missade det. Vad gör den bättre än tex RX300 då? Antar att dpi inte är allt, "Image Processsingj 15G, iMax lSpeed 40 jin/sec, USB Data lFormat 12 bits/axis, USB Report jRate 125/sec" kanske är något att ha?

Osäker på Razer erftersom jag aldrig har provat en. Kan känna på den i butik...

Permalänk
Medlem

Gör vilken bättre än RX300? G1 eller Diamondback?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

G1 alltså. Om den nu har lika låg dpi så är det inte mycket som skiljer den från de billigare. Varför kallar de den för en gameing mouse? Iofs har jag börjat kolla nyfiket på både Diamondback och Copperhead. Skall hitta någonstans där jag kan klämma lite på dem...

Permalänk
Medlem

Ah,, jag vet inte riktigt. Jag har inte kollat på dom så noga. Men den kanske hänger med i snabbare rörelser bättre.

Hög dpi i sig innebär ju inte att en mus är bättre heller, men använder man hög upplösning på skärmen och inte vill flytta musen så mycket så är hög dpi ett måste enligt mig.

Här är lite info om det hjälper. http://hem.bredband.net/irmlun/pekdon/spec.html
Det är jag själv som har skrivit det så jag reserverar mig för fel.

Visa signatur

Permalänk

hög dpi=hög sens ? ;O

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46459 denna finns ju också, har en sån och är ****nöjd med den helt klart bästa musen jag haft.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37105 razers möss tycker jag inte om men det beror snarare på mina händer än bristande kvalitet
känner många som har razers och de är helnöjda.

Visa signatur

.