Permalänk

TDC:s modem?

Funderar på att beställa TDC:s 8 Mbit bredband. Undrar bara hur modemet är som ingår i abonnemanget (Speedtouch 716g)? Nån som har erfarenheter med modemet?

Permalänk
Medlem

Jag beställde häromdagen bredband från dem... ska byta från bbb, jag tror modemet e grymt. Inbyggd router, trådlöst e det med

Angående hastigheten så läste jag lite, det ska vara det snabbaste just nu. De erbjuder ju 28, det e ingen annan som erbjuder det. Jag byter dels för att TDC e billigare än bbb dels för att jag bor 3.2 km från stationen och behöver det snabbaste modemet som finns för att utnyttja bandbredden till max. Jag har 24mbps hos bbb nu men jag kan inte tanka snabbare än 800kbps i genomsnitt... hoppas det går snabbare med tdc, om det inte gör det så e det 100 spänn billigare ändå

Permalänk
Medlem

Jag har det och jag tycker att det fungerar helt ok:)

Routern verkar inte heller ha några problem med många anslutningar vid bittorrent användande.
Det stöder även annex m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
Jag har det och jag tycker att det fungerar helt ok:)

Routern verkar inte heller ha några problem med många anslutningar vid bittorrent användande.
Det stöder även annex m.

vilken hastighet har du och vad kommer du upp i, i verkligheten? vet du kanske hur långt du e från stationen? hade varit kul o veta... jag längtar som fan men jag har typ 2 och en halv månad kvar innan jag får det...

har du testat det trådlösa? hur e räckvidden? och stabiliteten? thnx