Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

göra något kul med en hdd?

har en maxtor hdd som håller på o ger upp har ca 70filer av de 5000 som låg på den kvar att försöka rädda.. men finns det något kul att göra med den?

vet att de finns magneter o skit i den något man ska göra med den eller försöka kränga den te någon idiot lite snabbt?

edit: ca 4gb

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hur stor?

Permalänk

släng den i sjön!:D:D har jag gort me en s**t dator:D

Och "liite" cycklar:D kanske inte borde vara här:D

Permalänk

kan nämna sj att en kompis te mig slängde en compaq dator i en å i centralastan

edit: för att göra historien bättre så var det en sketen compaq på runt 100mhz inga minnen compaq´s eget modekort o nätagg inga standader förutom isa och det enda jag tog ifrån burkn var prollen.. jag hoppade på burken och kan säga att den var rätt platt. var några som såg på också..

sen så hade vi fått ca 7-8 likadanaburken av ett företag och vi tog de lilla som var i.. sen staplade vi de på hög och försökte sälja de.. vist det var några småungar som vill ha men de sket sig

men det var något helt annat det.. nu ska vi prata om vad man kan göra med min hdd.. Den är troligen en gammal 5400 varvare så inget o ha dirext.. har agerat lite tillfällig lagring då man ska rensa upp på andra diskar..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
kan nämna sj att en kompis te mig slängde en compaq dator i en å i centralastan

tråkigt.. roligare och typ ställa mitt i stan, plattan typ kan de som vill ta delar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
tråkigt.. roligare och typ ställa mitt i stan, plattan typ kan de som vill ta delar

haha gör det, jag kommer och snor några delar

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

har sett den innan dock så var det lite väl mkt grejor som behövdes .. men de går kanske ordna igenom skolan..

har förövrigt tänk öppna den

dock så var det jävligt snyggt när den startade de första 5 sec.. kanske man ska bygga något så den startar o stoppar så man få det fins ljuset

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

gör en sån här: http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=41122&highlight=h%...

finns en guide på glarghs hemsida om hur man gör den.
du kan ju iaf öva på den här hårddisken

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Den var snygg.

Visa signatur

"Även den enklaste modd kan bli snygg"
Stolleman 17:40 18/09/05
Besök www.the-hood.net

Permalänk
Medlem

Det var ju häftig ide med klocka.

Men det beror på om du vill ha sönder den eller göra något kul med den, jag har också en gammal disk som det är klusterfel på. Jag letar också efter något kul att göra med den.

EDIT:

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Det var ju häftig ide med klocka.

Men det beror på om du vill ha sönder den eller göra något kul med den, jag har också en gammal disk som det är klusterfel på. Jag letar också efter något kul att göra med den.

EDIT:
http://old-pc.info/manuals/gfx/useless/hdd_3.jpg

är ju en 2.5" eller 1.8"

Permalänk
Avstängd

göra en fickplunta av den?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bordsfläkt?
sätta fast blad på skivorna bara

Permalänk

hdd är 2.5 western digital 24300 enhanced ide hard drive står de överst på den ..

dock så är de runt 60-70 filer kvar på den som jag vill rädda men den klickar något så in ihelvete när man försöker dra över filer..

men lite led ´s i kanske inte är fel o ha den på lite snurr

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

2.5? Jag vill ha den då

Permalänk

kom o hemta den då har förövrigt en ctr 20-21 tum som cyncar "lite"fel

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

gå ut på stan nånstans där det är mkt folk sträck upp den i luften och skrik "Någon som vill få en 500-giggare full med film och annat gott?!" och precis när någon glatt studsar fram skriker du "NEHEP" och drar ner den i marken med full kraft så det går i bitar

Eller också kan du göra nått som att komma ut ur en datorbutik och sträcka upp den och ropa "Fan va gött med en ny disk asså!!!" och sedan "tappa" den (naturligtvis där mkt folk är) Se lite hur folk reagerar

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Eller "vafan, det här är ju en 4 gigare, inte en 80 gigare, jävla (placera valfritt namn på datorbutik här)" och sedan drämma den i backen och skriva, naturligtvis precis utanför affären.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
kom o hemta den då har förövrigt en ctr 20-21 tum som cyncar "lite"fel

Nej men serriöst alltså. Den funkar eller hur?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
gå ut på stan nånstans där det är mkt folk sträck upp den i luften och skrik "Någon som vill få en 500-giggare full med film och annat gott?!" och precis när någon glatt studsar fram skriker du "NEHEP" och drar ner den i marken med full kraft så det går i bitar

Eller också kan du göra nått som att komma ut ur en datorbutik och sträcka upp den och ropa "Fan va gött med en ny disk asså!!!" och sedan "tappa" den (naturligtvis där mkt folk är) Se lite hur folk reagerar

ala smash my xbox eller Smash my viper

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk

hehe jo de hade varit något.. men ska nog öppna den o försöka få in någon led var ju rätt fränt när de bröjjade klicka igång.. skolan kan säkert hjälpa mig med lite irc kretsar o annat skit.

dock så är de inte så mkt folk som är ute just nu och inte mkt invånare häller ca 11k tot i stan.. dock har man ju prövat kast med liten disket kanske man ska ta steget till 2.5 och 3.5? har som sagt kanske en 2.5 som är död ochså får reda på de på söndag

Moodhodds: hdd funkar lite knappt håller på o ge upp.. bild på ctr skrämen finns i en annan tråd här i forumet..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
ala smash my xbox eller smash my viper ?

Smash my viper, wtf? haha
Men jo, lite så kanske, inte för att jag hade Smash My... i tankarna när jag skrev det men

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Bygg en högtalare av den. Gjorde jag av en av mina. Fast byggde en custom förstärkare till den också.

http://www.afrotechmods.com/cheap/hdspeakers/hdspeakers.htm

Visa signatur

Styrelseledamot Piratpartiet Östergötland - www.piratpartiet.se

Permalänk

jo fan har ju en film om de.. vimsig man e då.. men är de bara att klippa sladden te en hörlur o koppla in? men var kopplar man in isf? någonstans på läsar armen är det ju iaf

hmm någon music kunnig nissa kanske kan svara på om man kan slippa förstäkaren efter som om ja kör med min "egen" istället?

eller gå de köra med en vanlig mp3 spelare fast de kanske inte hörs så bra då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Alltså. Så här gjorde jag. Jag använde mig av en förstärkar enhet för annars blir ljudet kasst, tog mitt ljud ifrån datorns ljudkort.

Ut ifrån förstärkaren drog jag en vanlig 3,5" kabel som jag klippte av i slutet.

Så tar du bort kontrollerkortet på undersidan av hårddisken. Någonstans där under, kan vara under ett skydd, finns det 4 kontakt punkter. Prova dig fram genom att lägga de 2 kablarna du fått fram på de olika punkterna för att hitta bästa ljud. Löd sedan fast dem.

Vill du sedan att armarna också ska röra sig drar du bara vidare 2 kablar ifrån de 2 kontaktpunkterna upp till läsararmen. Där finns 2 koppar kablar som är i miniatyr storlek. Löd fast 1 på varje kopparkabel så ska armen sedan röra sig i takt till musiken.

Good luck!

Visa signatur

Permalänk

Det går inte att rädda en hårdisk som klickar och har slutat klicka?. Har lixom precis köpt en beganad hårdisk, den höll i kanske 10 dagar. Får inte tag på säljaren.

Som, sagt går det?

Permalänk

okey låter ju inte så svårt.. men då kör jag från ljudkortet te min lilla rara sterion som klarar att leverera 120w på hörlursut gången därifrån tar jag en 3.5 kabel o klipper och tar höger eller vänster plus jord och sätter på någon av de 4 punkterna (leta sig fram efter bästa) och har kankse en te hdd som kan används så då kan ja köra den som höger eller vänster

på armen hur sitter de lödpunkterna? på eller i jämte armen? ajja få leta fram en torx mejsel o öppna de imorgon då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

/me letar fram sin konstruktion och kontrollerar.

Nej men låter bra. På min disk fanns det ett litet kontrollerkort som skötte styrningen av armen. På den brukar finnas 2 punter som redan är lödda som du bara kan löda dit dina kablar på. Men du får kolla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

blir det nåt vidare bra ljud då?

Visa signatur

Gosh!