Permalänk
Medlem

Reboot

Mycket skumt hänt nu 3 ggr på 2 dagar att när jag sitter i windows och typ mircar surfar så stängs datorn bara av helt plötsligt vad kan felet vara?

Behöver ni mer info så fråga så skriver jag det

Permalänk
Medlem

Det kan bero på nätagget eller överhettning.

Permalänk

Eller ifall den bara startar om kan det vara att du har en bränd krets på exempelvis ditt ramminne för när den kretsen då ska användas så startas datorn om automatiskt.

För att testa detta låna ett ramminne så byter du ut ramminnet du har nu eller så ifall du har 2st ramminnen testa bara köra ena och sen bara det andra..

Lycka till

Visa signatur

C2D E6600, ATI Radeon X1950XTX, 2048DDR2, 2 st 320GIG, 1st 80 GIG Raptor disk.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad kör du för nätagg? billigaste av det billigaste? ; )

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Medlem

450W Antec SmartPower, sitter i chassit (ett Antec Sonata II) från början.

Permalänk

Då kan vi nästintill utesluta nätaggregatet, antec är inte precis kända för att göra skit grejer.

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Det kan bero på nätagget eller överhettning.

kolllat att grafikkortet´s fläckt snurrar??

hade det problemet när min gjorde det. trodde att ja blev knäpp när det hände!
en simpel sladd hade laggt sig å fläckten så när ja startade datorn så startade inte fläckten..

Visa signatur

OS: WinXP Professional
CPU: Intel Core 2 Quad 3.0 GHz Video: LG 42" on nVidia GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Den spinner på... Kortet är 40 grader i idle och aldrig över 70 (oftast runt 55-60) i full load.