Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Skillnad: Linksys WRT54-G och GL ?

Vad är skillnaden mellan :

Linksys WRT54-G och Linksys WRT54-GL ?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Re: Skillnad: Linksys WRT54-G och GL ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Vad är skillnaden mellan :

Linksys WRT54-G och Linksys WRT54-GL ?

Är ingen större skilnad.. GL väger lite mer beror på att det ligger en sten innanför skalet och att den är svart..Skämtosido.. Kolla på Linksys hemsida så står det nog skilnaden..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

GL kör linux medans vanliga G har gått över till VxWorks.

L står just för LINUX.

Permalänk
Medlem

WRT54GL är samma burk som den förra versionen (v4) av WRT54G, då den fortfarande körde linux.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

WRT54GL har 8MB flashminne.
WRT54G v5 har bara 2MB flashminne och kan därför inte köra linux.

Permalänk
Hedersmedlem

Och för att räta upp detta lite, någon skillnad för en vanlig användare är det inte, men vill man flasha med 3:e parts firmware så är som sagt v5 inte att tänka på.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Båda routrarna kan köras med nätverkskablar om man vill iaf ?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

kan säga att WRT-54G v.5 är skit... den stänger av min internet access då och då när den har har stått på i över 24 tim. ska reklamera skiten och byta...

Permalänk
Medlem

Hampster : Jag ser ingen skillnad med mitt öga iaf ?

QrueL : Det låter ju inte så bra... Fler som avråder mig till att köpa v.5 ?

QoS-funktion är något som båda routrarna har ?
Man måste inte köra trådlöst med någon av dessa ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Hampster : Jag ser ingen skillnad med mitt öga iaf ?

QrueL : Det låter ju inte så bra... Fler som avråder mig till att köpa v.5 ?

QoS-funktion är något som båda routrarna har ?
Man måste inte köra trådlöst med någon av dessa ?

Skiljer på lite logos på framsidan.

Den har som massvis med andra hemma-trådlösa bredbandsroutrar en inbyggd switch så det går bra medet också.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Om du ska välja mellan någon utav dom, ta då GL. I stort sett är de samma router, men GL har möjligheten att flashas med 3-djepartsfirmware, vilket i sin tur ger den mycke mer funktioner, Även G går att flasha med tredjeparts, men inte alla versioner, de har dock nämts tidigare i inlägget.

Du kan läsa mer på www.dd-wrt.com

Visa signatur

// Major_XboX