GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruktfanatikern
Jaha, då får vi se om jag kommer att få svar här efter min låsta tråd. Detta gäller radion i GTA San Andreas, där jag vill kunna spela upp mina egna låtar men problemet är att det inte funkar alltså det är den vanliga radion som går.

Jag har nämligen lagt in både genvägar och hela låtar i user files tracks något och sedan har jag fixat inställningarna i options också men problemet förblir detsamma. Är det någon som kan hjälpa mig här så skulle jag bli väldigt glad, tack?!!!

Och du har valt "User tracks" som radiokanal? (Eller vad kanalen nu heter, vill minnas att det är så.)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Och du har valt "User tracks" som radiokanal? (Eller vad kanalen nu heter, vill minnas att det är så.)

Självklart, men det är fortfarande radio och ingen av mina valda låtar iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart, men det är fortfarande radio och ingen av mina valda låtar iaf.

Kolla igenom den här då kanske, tas upp en del user track saker...
http://grandtheftauto.filefront.com/info/questionsandanswers

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Citerat från hemsidan:

Q: Why do I only hear advertisements when listening to the User Track Player?

A: Check that any shortcuts in the "My Documents\GTA San Andreas User Files\User Tracks" are valid and that they have been scanned using the Scan User Tracks function in the User Track Options menu submenu of the Audio Setup menu. If trying to playback MP3, M4A or WMA tracks you may need to install Windows Media Player, QuickTime or a third party codec pack.

Det är fortfarande lite skumt eftersom allt detta fungerar hos mig. Jag har den senaste versionen av WMP, dock inte uppdaterad, och sedan är mina låtar i mp3 format och dessutom har jag scannat osv. men problemet återstår. Är det ingen annan som träffat på detta och kan hjälpa mig, vore mycket bättre att sitta och lyssna på sina egna låtar än den tråkiga radion?!!!

Permalänk
Medlem

Bästa låten i GTA:SA är Two tickets to paradise

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som provat de olika multiplayer moddarna? vilken är bäst? och varför? vilka finns, vilka har stöd för lan och vilka har stöd för online?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Har ett nytt problem som jag måste få besvarat så snart som möjligt!!

När jag försöker gå in på GTA SA står det att den inte kunde hitta audio filen installerad och därför vägrar den att gå in i spelet. Vad kan detta bero på? Vad ska jag göra för att få detta löst?

När jag försöker spela upp en låt i WMP står det samma sak, nämligen att det inte finns ngt ljudkort installerat eller att man inte kan använda det, trots att det funkade helt perfekt tidigare!! Hur ska jag gå tillväga nu då? behöver snabbt hjälp, tackar!!!

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma någon modd där öarna från dom tidigare gta spelen (gta 3, Vice city) implanterades i san andreas? Sist jag kollade så var den under utveckling men nu har jag glömt av vad modden skulle heta. Har den kommit och isf vad heter den? tacksam för svar. /Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Är det ngn som vet om man kan spela two players på GTA San Andreas? Behöver man en gamepad i så fall?

Permalänk
Citat:

Är det ngn som vet om man kan spela two players på GTA San Andreas? Behöver man en gamepad i så fall?

Nej går inte på PC, men däremot kan du ju köra online med andra. www.mtasa.com

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Skulle det inte komma någon modd där öarna från dom tidigare gta spelen (gta 3, Vice city) implanterades i san andreas? Sist jag kollade så var den under utveckling men nu har jag glömt av vad modden skulle heta. Har den kommit och isf vad heter den? tacksam för svar. /Micke

hmmm den har jag inte hört talas om, alls. försök komma på namnet på den

Förövrigt, är det nån som använt sig av "territory glitchen"?
Åsikter? Berätta om eran "upplevelse"

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
hmmm den har jag inte hört talas om, alls. försök komma på namnet på den

Förövrigt, är det nån som använt sig av "territory glitchen"?
Åsikter? Berätta om eran "upplevelse"

hmm jag ska försöka komma ihåg =P men vad hette dom öarna i vice city och gta 3? det kan ge mig en led tråd

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
hmm jag ska försöka komma ihåg =P men vad hette dom öarna i vice city och gta 3? det kan ge mig en led tråd

Låter som du tänker på Liberty City Stories det är isf ingen mod utan ett spel till PSP men jag kan ju ha fel

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Låter som du tänker på Liberty City Stories det är isf ingen mod utan ett spel till PSP men jag kan ju ha fel

hehe jo du har så sant att det är ett spel till psp men vad fasen.. kan jag ha haft så fel =/ ja d kan jag väll kanske haft =P..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har ett problem med gta sa det brukar "stanna" så jag får starta om hela datorn händer ganska ofta blir bara så i gta sa.Har ca 30-40 grader när jag lirar.Jag har installerat bil modeller ochså + att jag har 64 bit windows kanske det som buggar?

Permalänk
Hedersmedlem

någon som har några handfasta tips på hur man klarar BMX challenge???

jag har lyckats ta alla utom den "ensamma" uppe på den södra halfpipen, jag har utav en slump lyckats ta den en enda gång, men jag kommer verkligen inte upp när jag försöker...

den i övrigt kluriga som hänger "högt upp" i luften rakt över en annan ring klarade jag ju lätt med att släpa dit en bil man hoppar ifrån, men finns det något enklare sätt?

Visa signatur

Permalänk

Börjat spela det här på allvar nu för första gången och nu när jag gjorde ett uppdrag (körde bil) så kom det helt plötsligt upp typ Cheat Enabled. Jag vet inte vilket fusk som aktiverades och jag gjorde det definitivt inte med flit, men jag tänkte det spelar väl ingen roll då. Men när jag ska spara spelet så varnar den för att fusk har använts! Hur stänger man av fusken? Och kommer detta att spegla mina stats på något vis?

Spelar givetvis PC-versionen och styr med standardtangenterna, hjälp tack!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

GTA SA

Vart lägger man in ´´´savegames´´!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk

C:\Documents and Settings\ditt namn\Mina dokument\GTA San Andreas User Files

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Men vart och hur gör man!?!?

Permalänk

Jag skrev ju vart du lägger in dom! Du tar savefilen du vill lägga in med t ex ctrl + c sedan lägger du in dom i mappen GTA San Andreas User Files med kommandot ctrl + v. Så hoppas det fixar sig annars är det stor risk att folk börjar reta dig att du är noob osv. Men bry dig inte om det

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Har fixat det..!!!:)

Permalänk

Hejsan! Jag behöver hjälp. Mitt GTA San Andreas Startar ej..

Jag klickar på ikonen så kommer ju Menyn upp vad man vill göra "Play GTA san, Uninstall Gta San, View Readme o.s.v..

då väljar jag ju Play Gta San såklart !! Sen så kommer det en CD Skiva vid Muspekaren som snurrar en stund som senare försvinner... Sen händer det inget mer!

Jag har provat att ominstallera, Sätta in CD skivan i både DVDIntaget och Vanliga CDRomen!..

Men det händer endå samma sak.. Jag har hört att man kan ta bort en fil nånstans och så funkar det !! VIlken fil isåfall ? vart ligger den ??
Behöver hjälp !!

Tacksam för svar !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtasahelp
Hejsan! Jag behöver hjälp. Mitt GTA San Andreas Startar ej..

Jag klickar på ikonen så kommer ju Menyn upp vad man vill göra "Play GTA san, Uninstall Gta San, View Readme o.s.v..

då väljar jag ju Play Gta San såklart !! Sen så kommer det en CD Skiva vid Muspekaren som snurrar en stund som senare försvinner... Sen händer det inget mer!

Jag har provat att ominstallera, Sätta in CD skivan i både DVDIntaget och Vanliga CDRomen!..

Men det händer endå samma sak.. Jag har hört att man kan ta bort en fil nånstans och så funkar det !! VIlken fil isåfall ? vart ligger den ??
Behöver hjälp !!

Tacksam för svar !

Hade precis samma problem som du hade med GTA:SA.Gör följande: gå in i "mina dokument--->leta upp GTA:SA foldern och radera dina saves. sedan skall spelet starta, detta problem har det skrivits om på nätet likaså lösningen :).

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk

mindre problem: hur gör jag 360-burnout i bilskolan? startar testet med att hålla inne w & s men jag kan inte svänga. hur f-n gör man? känner mig lite korkad..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
mindre problem: hur gör jag 360-burnout i bilskolan? startar testet med att hålla inne w & s men jag kan inte svänga. hur f-n gör man? känner mig lite korkad..

Du använder piltangenterna för att svänga medans du har W och S nertryckta.

Permalänk

tyckte jag provade det men får försöka igen, tack

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Edit: Jag fixade det

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att se vilket fusk som är aktivt? Jag gjorde ett uppdrag när det helt plötsligt poppade upp att nu är ett fusk aktiverat och sedan dess gnäller spelet när man sparar.

Permalänk
Medlem

ja har du väl fuskat och sen sparat så är det kört.