Permalänk

precis, så titt som tätt har det nog aldrig vart mellan ddom företagen vad jag kan minnas.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

egentligen tycker jag att du ska köpa ett ATi Radeon X1900XTX med 512mb för att det är nog de graffekort som presterar bäst av alla just nu ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teh.grejt
egentligen tycker jag att du ska köpa ett ATi Radeon X1900XT med 512mb för att det är nog de graffekort som presterar bäst av alla just nu ?

Ja... Titt som tätt.;)

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
alltså lol danny, du har inte sett dom nyare testrna va ?, 7900GT kortet smeker X1900XT många ggr och ligger gämt med X1900XTX många ggr men är nästan _alltid_ bättre än GTX 512 versionen.

Jag har ett 7800GTX i ungarnas burk som har liknande prestanda (Kanske lite sämre) som ett 7900GT samt så har jag ett X1900XT i min egen.
Skillnaden mellan X1900XT och GTX är ganska stor, det kan man se i spel som tex COD2, FEAR
etc.
Med GTX kortet går det inte att köra max detaljer samt full AA/AF i 1280x1024 COD2 utan att det småhackar.
När man kör samma settings med X1900XT så flyter det på som rinnande vatten, iofs så
spelar 256mb vs 512mb en stor roll.
I 3Dmark05 så har jag 10234p, med 7800GTX så ligger väl siffran på ca 7600 +/- 300p ...
Det som är betydligt sämre med X1900XT och det är att fläkten låter som en hårtork, samt
så täcker kylningen två pci platser av dom tre som jag har på moderkortet, helt sanslöst!
En sak är klar och det är att 7900GT är ett mycket bra och prisvärt kort som klarar vilket spel som helst idag med max settings om man nu inte kör COD2 med max AA/AF.
Ångrar nästan att jag inte köpte ett sånt istället pga priset samt ljudnivån och storleken på kylningen.
Har skickat efter en annan kylning till XT´n och förhoppningsvis så kommer jag att få en PCI
plats till samt en betydligt lägre ljudnivå.
Som det är nu så tycker jag ATI allvarligt ska överväga att skicka med en bunt öronproppar till kortet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66

Som det är nu så tycker jag ATI allvarligt ska överväga att skicka med en bunt öronproppar till kortet

hehe aa

jo 1900~är hårda det vet ja men 7900GTx och X1900XTX ligger väldigt gämt.

till nvidias fördel är just strömförbrukninge,ljudnivån,värmeutvecklingen, samt pris.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

A.N'doja: Din musik är 1000ggr bättre än X1900XT´s eländiga ljudslinga.
Du har gjort välproducerade låtar med ett genomtänkt arrangemang må jag säga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo66
A.N'doja: Din musik är 1000ggr bättre än X1900XT´s eländiga ljudslinga.
Du har gjort välproducerade låtar med ett genomtänkt arrangemang må jag säga

tack så mycket

btw, check it out everyone:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6385410...

Visa signatur

Min musik
@albinloan