Permalänk
Medlem

Hörlurar för jogging, duger dessa?

Tänkte köpa mig lite sjysta hörlurar till joggningen för att jag bli galen på att mina nuvarande hela tiden hoppar ut när de känner för det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46509

Vad tycks? Finns det bättre?
Enda kravet är att de ska vara speciellt för joggning(dvs böjda så att de inte ramlar av).

Visa signatur

=Chieftec Mesh Tower= =CPU: 3.2 Ghz LGA775= =GPU: X800XT= =HD: 500GB= =RAM: 2048 MG= =Ljudkort: Audigy 2 Platinum Ex= =Högtalare: z-5500= =Kylning: Zalman 7700CU + AC Silencer=

Permalänk
Medlem

dom borde väll funka tro ja

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Fick mina igår, beställde dem efter ha läst trådar här på swec och pricerunners användarrecensioner.

Måste säga att det är helt sjukt bra ljud direkt ur förpackningen, lär inte bli sämre med lite inspelning av dom heller

Är ingen bygel för örat men eftersom dom är så lätta och är inEar så lär de knappast ramla ur under jogging. Sitter väldigt bra för mig.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

Nästan som ovan...men sprillerill...har dessa och får du ut dessa när du joggar så måste du linda kabel runt armen och leka väderkvarn för att det ska trilla ur!
Sen följer det med 3 storlekar till dessa en liten, mellan och stor plus fodralet du ser på bilden...

Låter underbara med en mäktig bas, skulle valt dessa för att SLIPPA bygeln, blir ju skönare utan...

Peace out...Hoj

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Hoppar in i tråden lite. Finns det inte sådana som Nallz0r och Dum-Dan länkade till fast med volymkontroll på sladden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

Nästan som ovan...men sprillerill...har dessa och får du ut dessa när du joggar så måste du linda kabel runt armen och leka väderkvarn för att det ska trilla ur!
Sen följer det med 3 storlekar till dessa en liten, mellan och stor plus fodralet du ser på bilden...

Låter underbara med en mäktig bas, skulle valt dessa för att SLIPPA bygeln, blir ju skönare utan...

Peace out...Hoj

Har faktiskt varit ägare till ett par sådana(tills jag satte mig på fel ställe).
Fantastiskt bra ljud men tyvärr trillade de ut då och då under joggningen. Så är fortfarande i behov av att det är bygel runt örat.

Visa signatur

=Chieftec Mesh Tower= =CPU: 3.2 Ghz LGA775= =GPU: X800XT= =HD: 500GB= =RAM: 2048 MG= =Ljudkort: Audigy 2 Platinum Ex= =Högtalare: z-5500= =Kylning: Zalman 7700CU + AC Silencer=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusdarsa
Har faktiskt varit ägare till ett par sådana(tills jag satte mig på fel ställe).
Fantastiskt bra ljud men tyvärr trillade de ut då och då under joggningen. Så är fortfarande i behov av att det är bygel runt örat.

Dina öron måste ju isf vara sne´, vin´ och ovala!
Näe, jag skulle nog kört på de med byglar då, de finns ju i svart med om du vill ha det!

Phalle>>>
Gå bra att köpa sådana och sedan komplettera med en volymkontroll...koss har en på deras sida tro jag...ska kolla åt dig...

Ahh...här: Koss - Volymkontroll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Phalle>>>
Gå bra att köpa sådana och sedan komplettera med en volymkontroll...koss har en på deras sida tro jag...ska kolla åt dig...

Ahh...här: Koss - Volymkontroll

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att varje det hörs ganska klart varje gång du sätter ner foten i backen. Jag har haft flera in-ear, bland annat sony 71'or. Kan vara ganska jobbigt bara när man går och kan tänka mig att det är ännu värre när man springer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Kan tänka mig att varje det hörs ganska klart varje gång du sätter ner foten i backen. Jag har haft flera in-ear, bland annat sony 71'or. Kan vara ganska jobbigt bara när man går och kan tänka mig att det är ännu värre när man springer.

Det är därför man ska köra med byglar. Byglar gör att hörlurar alltid är på plats, vare sig du joggar eller sitter still i hemmet. Men sen kan man ju själv reglera hur hårt in man ska trycka in in-ear kuddarna. Kanske kan de sitta lite löst så att man inte höra fotstegen och även att man höra omgivningen som bilar o cyklar när man är ute och springer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

JAg vet inte med ni men när jag springer så sätter jag inte i hälen först och när jag går så går jag med lätta steg...däremot att det kan låta när sladden dunkar mot kroppen så kan ja hålla med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

JAg vet inte med ni men när jag springer så sätter jag inte i hälen först och när jag går så går jag med lätta steg...däremot att det kan låta när sladden dunkar mot kroppen så kan ja hålla med!

hur fan joggar du då? på tå? det här var ganska intressant vad jag vet bör man typ börja löpsteget på hälen annars måste man väl springa plattfot eller på tå?

Förklara gärna hur du springer skulle vara kul och veta.

Back till topic då har haft dom där lurarna fasst utan byglar och kan ju säga att det inte dunsar eller något sådant när man springer iallafall inte för mig.

Permalänk
Medlem

vi har alla olika öron: mina öron suger för alla snäcklurar, dom fallar ur direkt, så finns det en på jobbet där snäckorna bara försvinner in i öronen på han så man får bända ut dom :), önskar jag hade hans perfekta snäcköron

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16