Dålig ping, lagg, nersatt uppkopplingshastighet
Hejsan!
Problem 1:
========
De senaste 3 dagarna har jag haft otroligt dålig ping när jag spelar... Förut så pingade jag 10-15 på de servrarna jag har spelat på i flera år. För 3 dagar sen låg min uppkopplingshastighet på 16mbit/s, men idag har det sjunkit till mellan 7 - 8 mbit/s.
Min ping ligger numera på 50-150, vilket blir ospelbart. Har kontrollerat alla mina kablar från modemet till väggen & från modemet till datorn. Har även bytt ut dessa utan resultat.
Ringde Bredbandsbolaget i går men, som vanligt, kunde dom inte se något som var fel.
Använder Windows interna brandvägg, haft den både på- och avslagen, men det blir ingen skillnad det heller.
Tittade för 4 minuter sen på mina telejack, det ser ut precis som det ska.
Jag startade en egen Listen Server på min burk (CS 1.6), och till den fick jag t.o.m en ping som låg och pendlade mellan 20-50... Man ska inte ha någon ping överhuvudtaget till sin egen Listen Server.
Någon som har tips på hur jag kan göra för att förhoppningsvis färbättra pingen, och eventuellt uppkopplingshastigheten?
Problem 2:
========
I samma veva som min dåliga ping etc. så laggar jag hela tiden jag spelar. Även på min Listen Server. Jag hackar fram, stannar till i ca. 0.3 sekunder hela, hela tiden. Har de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort... De första 5 minutrarna som datorn har varit på laggar jag inte alls, utan det börjar efter en liten stund, efter typ 6 minuter
Snälla, hjälp en avdankad-icke-så-hårdvaru-kunnig hårdrockare. Att ringa BBB gör ju ingen skillnad, dom verkar inte veta vad dom sysslar med ärligt talat... Dom förstod inte ens när jag sa att jag bytt ut mina kablar och samma problem kvarstod; "Prova att byta ut kablarna", sa dom efter att jag talat om det.... Herrejösses!
Har Nvidia GeForce MX btw...