Mycom, garantiärende på en nec3540.

Permalänk
Medlem

Mycom, garantiärende på en nec3540.

Har en NEC 3540 som ena läshuvudet paja på (cd).
Maila NEC och dom bad mig lämna in den till Mycom, som jag köpte den av.
Lämna in den för 4 veckor sen, maila för 3 veckor sen och fick svaret, att dom hör av sig när det är klart.
Hur länge kan man dröja med ett sånt här ärende egentligen?

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk

Beror väl på om dom skickar in den för reparation eller om den ska granskas på annat håll innan utbyte. Det är nog inte Mycom som är sega, utan de som utför NEC's garantiarbeten. Så det kan nog ta sin tid.
En kompis hade lämnat in sin Acer Ferrari eftersom hårddisken strulade, den skickade de ner till tyskland för reparation. Tog nog en månad innan han fick tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köp en Plextor nästa gång så slipper du långa väntetider vid eventuella garantiärende.

Du får trycka på Mycom. Längre än en månad är inte acceptabelt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Köp en Plextor nästa gång så slipper du långa väntetider vid eventuella garantiärende.

Visst om man vill att den ska till sevice ja

annars väljer man något som inte behöver service

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Visst om man vill att den ska till sevice ja

annars väljer man något som inte behöver service

De kan erbjuda utbyte via kurir eftersom det ändå inträffar så sällan.

Permalänk
Medlem

Mycoms service är usel. Lämnade in en krånglande hårddisk (Hitachi) på garanti, det skule ta en vecka för dem att kolla den, fick jag veta när jag lämnade in den. Efter fyra veckor hade jag inte hört något från dem, så jag mailade dem, men fick inget svar. Så en vecka senare, alltså fem veckor efter att jag lämnat in disken, går jag dit och frågar vad som händer. Får till svar att de inte ens har kollat på disken, den har alltså bara legat och samlat damm i fem veckor (och ja, det var mycom som skulle kontrollera disken, ingen annan). Personalen i kassan var iaf sjyst, så jag fick en ny hårddisk. Nu är det ju inte sagt att det är Mycoms fel i ditt fel, men man skall inte räkna med mycket från deras sida.

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Jo det kan du ge dig på, haft 2 NEC och båda har det varit problem med.
Ena gick läshuvudet sönder på och den andra är osynkad.
Synd att plextor kostar nästan dubbelt.

Värdelöst att inte kunna brännt nåt på en månad nu, en brännare kostare inte så mycket. Men känns dumt o springa köpa en ny när den ska komma "snart".

Fast Mycom blir det inge mer efter det här, dom borde ha fixat så att man fick ut en ny istället och sen debiterat Nec istället. Handlar ju om sketna 400 kr.

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Medlem

Ja det är fräckt att DHL kommer å hämtar Plextorläsarn, och nästan lika snabbt kommer med en ny från Nederländerna eller vart den tar vägen sen...