Permalänk
Inaktiv

låter bra... jag tolkade "nej det tycker jag inte,den sitter bra där den sitter" som att du inte skulle göra något mer med molexsplittern

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt, den där splittern var smidig, bättre än mina 4 "y"kablar
har du haft isär den nåt? tror du man kan döda lyset i den men att allt funkar som det ska ändå?

Tänkte om allt sitter ytmonterat på ett litet kretskort, eller om det är en snygg kabelhärva

fast iofs så får man ju ändå ansluta 4 y kablar till den för att få kabel till diskarna

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
Snyggt, den där splittern var smidig, bättre än mina 4 "y"kablar
har du haft isär den nåt? tror du man kan döda lyset i den men att allt funkar som det ska ändå?

Tänkte om allt sitter ytmonterat på ett litet kretskort, eller om det är en snygg kabelhärva

fast iofs så får man ju ändå ansluta 4 y kablar till den för att få kabel till diskarna

Satt å funderade ,det kan ju inte vara så svårt att bygga en själv.:) Lite molex kontakter + en liten apparatlåda från kjell o copmani:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle skippat ccfl:n och satt dit en strobelight, en vit där inne så när det blinkar till så ser man där inne, det skulle ge en sorts fabrikskänsla. Lite jobbigt om den ska användas men den kan man ju stänga av via en strömbrytare. BTW very nice work! Blev nästan sugen på att göra en liknande modd av en gammal AT låda jag har hehe.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Fett snyggt
Är du ifrån väsby?
Då bor vi ju i samma gröt
Du får komma hem till mig och modda min burk ;D

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Fett snyggt
Är du ifrån väsby?
Då bor vi ju i samma gröt
Du får komma hem till mig och modda min burk ;D

Okej! ge mig msn så kan vi snacka lite:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skickade ett PM.

EDIT: Hehe, kanske ska logga in på msn oxå... fast nu är ju desperate housewives! Moddar-tv ju! eller... men den är bra ;D

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Vart fick du tag på "on / reset" knapparna?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

Du ska ha creds som orkar att jobba vidare. Själv brukar mina projekt stanna mot slutet eftersom man inte orkar och "ska ta det sen", aka aldrig. Sen har du en så personlig stil som jag tycker i de flesta fall sitter klockrent inte rädd för att bygga stort heller. Ska bli riktigt kul att få se hur det blir i slutändan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Vart fick du tag på "on / reset" knapparna?

ELFA köpte jag on/reset knapparna:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Händer det något eller? Nu börjar det bli rastlöst!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Händer det något eller? Nu börjar det bli rastlöst!

japp men väntar på lite mer stålar så jag kan köpa vattenblocken till kylningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur mycket väger chassit i nuläget?

Visa signatur

[Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego | Grafik: GW 7800GT | RAM: 2st 512 PC3200 | Moderkort: Abit AX8 V2.0 | Chassi: Antec PlusView II]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dANNE_WE
Hur mycket väger chassit i nuläget?

Har inte kollat vikten men det går att flytta på den:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det kommer bli tungt att flytta på den

Visa signatur

[Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego | Grafik: GW 7800GT | RAM: 2st 512 PC3200 | Moderkort: Abit AX8 V2.0 | Chassi: Antec PlusView II]

Permalänk

Jag behöver veta vart man köper sån där fejk durkplåt som du har på projektet elitmodd! ska ha lite inslag av det på min modd.. tack för insperation

Visa signatur

Amd 4200+ @ standard clock speed geforce 7800 gtx 2 gb L3 500 gb disk :D

Permalänk

jimmy.. han har skrivit det.. annars så kan man få tag på det på plåtfirman grangården eller en välsorterad affär.. tror biltema köde med något liknande för ett tag sedan...

nötigt o dra upp en tråd.. stackars jonny drar sj upp den om det är något nytt och om du vill han så varför inte använda PM funktionen???

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Feedbacktråd till DUALTRONICS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Hej här kan vi diskutera mitt nya projekt:)

Hur mycket pengar har du lagt ut på bygget?

2500:- för kabelstrumpor är ju en hel del, och det är ju bara den biten.

Permalänk
Medlem

Antar att du var lite eftertänksam när du köpte 50m kabelstrumpa förhoppningsvis kommer du inte behöva köpa ny än på nåra byggen

Ser fantastiskt ut!

Visa signatur
Permalänk

Re: Re: Feedbacktråd till DUALTRONICS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzite
Hur mycket pengar har du lagt ut på bygget?

2500:- för kabelstrumpor är ju en hel del, och det är ju bara den biten.

Precis som Ryden skrev,det var även för framtida bruk.

Detta bygge är så gott som klart skall bara få in lite stålar så jag kan köpa vattenblock m.m

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du kan inte nån gång göra ett chassit som för en gågns skull går att flytta på utan att behöva värsta lyftkranen

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

inga bilder:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur går det med bygget ? :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krakis
du kan inte nån gång göra ett chassit som för en gågns skull går att flytta på utan att behöva värsta lyftkranen

Ja men behöver man lyftkran till detta bygge,då får man nog gå till gymmet ett tag:);)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
hur går det med bygget ? :/

Jo då det står här,skall köpa vattenblock m.m:).Blir nog klart snart:)

Visa signatur
Permalänk

Elitemodd, fick du med sladdar till minibaybus-grejen?

Varför inte bara köpa en sån här:

??

Edit
Läste precis att den var specialgjord så det kanske betyder att den inte går att köpa på typ Gtek...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Elitemodd, fick du med sladdar till minibaybus-grejen?
http://www.gtek.se/img_prod/SBMBB1BL.JPG

Varför inte bara köpa en sån här: http://www.64bits.se/recensioner/antec-p180/hd_kabel.jpg
??

Edit
Läste precis att den var specialgjord så det kanske betyder att den inte går att köpa på typ Gtek...

Nej inga sladdar,får sleeva egna:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va nice dets skulle vara med ensåndära sladd grejj.. Skulle bli så mycket cleanare i chassit.

Visa signatur

Permalänk

hmmms gillar sladden och sen va e de för diska som klara båda anslutningarna?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
hmmms gillar sladden och sen va e de för diska som klara båda anslutningarna?

Har för mig det var maxtor som har molex-kontakt på sina satadiskar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

hm haru köpt blocken NU då ? ursäkta om jag är tjatig men vf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A