Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invert
Måste bara få fråga om nån vet om man klarar sig utan res knapp å pow led å think led??? plz svara

ja inte för att det har med mitt nygge å göra!

Men det skall väl funka utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
ja inte för att det har med mitt nygge å göra!

Men det skall väl funka utan problem.

Nej jag vet det men jag var tvungen att göra ett litet instick men kan man få köpa något av dina chassin ?

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Permalänk

Ja du.. Till en Början såg det ut som du hittat tillbaka lite. För det såg faktiskt väldigt bra ut till en början.
Men sen så nu på slutet så börjar det gå utför.. igen.. =/ tyvärr.

Ta inte och använd någon trälåda där bak.. två st fulltower borde väll räcka gott och väl. plus att det inte kommer se bra ut..

Sen en fråga med.. varför ta 1st 80mm och 1st 120mm fläkt på båda sidor om Radiator hållaren? varför inte 2st 120mm på varje sida?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
Ja du.. Till en Början såg det ut som du hittat tillbaka lite. För det såg faktiskt väldigt bra ut till en början.
Men sen så nu på slutet så börjar det gå utför.. igen.. =/ tyvärr.

Ta inte och använd någon trälåda där bak.. två st fulltower borde väll räcka gott och väl. plus att det inte kommer se bra ut..

Sen en fråga med.. varför ta 1st 80mm och 1st 120mm fläkt på båda sidor om Radiator hållaren? varför inte 2st 120mm på varje sida?

Ja det tycker du säkert,men som vanligt så är det ju jag som gör burken,så vad du tycker skiter jag fullständigt i. Och det är en 92 å en 120mm,ja varför ? kommer inte på nån andledning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja det tycker du säkert,men som vanligt så är det ju jag som gör burken,så vad du tycker skiter jag fullständigt i. Och det är en 92 å en 120mm,ja varför ? kommer inte på nån andledning.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

-------------------2/7 05 kl 21.26--------------------------------------

Så då har jag fortsatt att fixa med radiatorlådan.Allt det vita
skall ju målas i samma hammarlack som det övriga chassit.

Här finns byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tvärt emot vissa andra tycker jag att lådan där bak passar ricktigt bra !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Ja allt är ju inte klart,den skall ju målas m.m.Så den kommer nog att passa när allt är klart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ditt snyggaste bygge enligt mej.
Riktigt rått va de!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

men blev de kvar nå nät från fronten (behöver de men inte så mkt )

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk

------------------------------3/7 05 kl 20.05------------------------------

ha börjat att måla lite på bygget idag.Här är lite bilder.(en lite update)

Här finns bygget utan en massa frågor och svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Svetsfogarna" eller va de nu ska föreställa ser inte bra ut, enligt mig skulle det vara snyggare med någon slät list runt kanter och fläkthål.

Permalänk

Enligt mig så tycker jag om dom!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
"Svetsfogarna" eller va de nu ska föreställa ser inte bra ut, enligt mig skulle det vara snyggare med någon slät list runt kanter och fläkthål.

Svetsfogarna tycker ja e skit coola.. Sånt härligt stuk de e på dehär bygget.. Kommer du ta tag i de nu igen elitemodd?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

------------------------------24/7 05 kl 20.15------------------------------

Har ju semester nu.så man har ju flackat runt med barnen på olika akviteter.Fast den sista veckan har det ju regnat en del.så då fick jag tid att jobba lite på mit project.

Så här så ju plåtbiten ut där nätagget sitter.Tyckte det var lite fult så jag satte in en annan plåt

Har även täckt taket med svart gummi 3cm tjock (liggunderlag från coop forum)Det sitter 4 bultar uppe i taket,där kommer det en 120mm fläkt

Har nu oxå satt in fläktkontrollen Noise controller och lcd,Coolmaster musketeer
Har klät in dom med samma matrial som övriga burken

Skall oxå ha en svetsfog (fejk) runt dom (skall målas i hammarlack silver

Återkommer med fler bilder:)

Här finns byggloggen utan kommentarer

Visa signatur
Permalänk

why tycker nästan alla att dina chassin e så fula?..jag tycker du har en bra smak å att dome e hlt underbara =)..lätt den snyggaste moddaren tycker jag

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, detta bygge är då lätt ett av de coolaste jag sett Keep it up

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

en smaksak vad man tycker, vare sig hans chassin är snygga eller fula så har han iaf dom smartaste lösningarna på allt verkar det som. Ditt vattenkyl i den datorn är ju det extrema. JÄVLIGT NICE!!!

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

Lätt bästa moddarn på sweclockers

Permalänk

----------------------------------27/7 05 kl 21.18-----------------------------

var på mycom å handlade kortläsare och en dvd spelare + fläktar

Satte in fläktarna

Så här blev det efter första lagret med färg

Bör kanske säga att fogarna inte är riktigt klara

Byggloggen utan kommentarer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De blir bara bättre o bättre... Du är lätt med i min topptre lista :D.. Har du mycke kvar med dettaa bygget?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
De blir bara bättre o bättre... Du är lätt med i min topptre lista :D.. Har du mycke kvar med dettaa bygget?

Det är väl inte så mycket kvar bara en massa småpill

1.skall bygga en vattentank
2.fixa sidorna (Hur det ska bli vet jag inte än)
3.ev klä den invändigt med samma matrial som i taket
4.Fixa till nätaggen oxå
tar det lite lungt har ju semester oxå:)

Visa signatur
Permalänk

Coolt bygge som vanligt när du är i farten.

Keep up the gooooooood work!

Mvh,
Viper

Permalänk
Inaktiv

ohh snyggt som tusan men du, hur funkar liggunderlag som ljudämpning, ska själv fixa min dator nu, har köpt lite grejer, men jag hittar ignen bra och billigt ljudämpnings materiel, vore bra om du lr någon annan kunde säga vart man hittar sånt... ligg underlag e bra dvs!! :D... har skrivit en fråga på forumet med... men ingen svarar, så den faller längre och längre bak.... aja snyggt som tusan iaf gilalr verkligen det du har gjort med dvd läsaren lycka till!!!

Permalänk
Medlem

liggunderlag e as billigt på överskottsbolaget!!

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Inaktiv

ohh tack så mkt då vill jag bara veta hur bra det funkar
edit: fårlåt för offtopic elitemodd.... men jag va desperat efter hjälp hoppas din låda blir bra och stooor men det sista e jag gaaanska säker på att den blir jag ska själv göra en bygglogg på mitt projekt när jag börjar med det

Permalänk

------------------------7/8 05 kl 22:48---------------------------

Nu är fronten klar (fogen ser lite konstig ut på bilden tyvärr .Den är bättre live)Igentligen så måste den ses live för att få den rätta bilden av bygget

här finns byggloggen utan en massa svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

J'kligt snyggt bygge.. Men personligen tycker jag att vissa av fogarna é lite för fett för min smak. Men jag räknar med att det ser bättre ut IRL. ^^

Är bygget klar nu eller?
Hur mycket vägger allt?
Hur stor är lådan?
Hur många hårddiskar får plats?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

----------------------------------21/ 8 kl 21.45-----------------------------

Har inte gjort så mycket nu på slutet,vi har inhandlat en bil.Så vi har nästan bott i bilen nu 3 veckor:)

Fast jag har hunnit å skärt ut för plexifönster.Och klätt sidorna.Här kommer lite bilder.

Iom att jag skruvat fast fronten,så var jag ju tvungen att modda om sidorna lite(På dessa chassin måste man ta bort fronten innan man kan ta bort sidorna)

Här har jag sågat bort kanten som gick in bakom fronten

var även på coop forum å köpte 3mm plexiglas för 150:-

Här är bygg tråden utan inlägg

Visa signatur