NEC2500A Firmwareproblem
Hej!
För runt ett år sedan uppdaterade jag firmwaren på min NEC2500A till v1.07. Jag kunde då bränna DVD+R till DVD av boktyp, så att de gick att läsa på alla dvd-spelare. Nyligen köpte jag några Verbatim DVD-R skivor, och upptäckta att knappen för DVD av boktyp inte fanns som val när de skivorna var i. Eftersom att jag just köpt en bunt av dessa skivor tänkte jag att man kanske kunde fixa så att de fungerade som jag ville, precis som dvd+r.
Jag tänke då att jag skulle kolla om det fanns någon nyare firmware, så jag gick in på www.nec.com och såg att de hade version 1.0A där. Tänkte att det väl var en nyare version och intsallerade den.
Jag upptäckte då till min besvikelse att ingenting då gick att bränna till dvd av boktyp, och tänkte att jag skulle slänga in v1.07 igen.
Jag sökte lite på internet och hittade version 1.09, och tänkte att den väl måste fungera lika bra. Dock ser jag att man måste ha version 1.06 eller 1.07 för att kunna installera den. På samma sida hittar jag då v1.06 och installerar den, sedan 1.09.
Nu ser jag att jag fortfarande inte kan bränna något med dvd av boktyp. (Det är väl förresten samma sak som dvd-ram?)
Så till frågan, vet någon var jag kan finna version 1.07? Eller ännu hellre en version som gör att jag kan bränna både dvd+r och dvd-r till dvd av boktyp? Eller det kanske inte är möjligt att bränna dvd-r så?
Hursomhelst, jag är i verkligt behov av detta och skulle verkligen behöva hjälp.
Tack på förhand.