The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
var får man den där mun-hjälmen i från :P?

You got pm.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk

Kan jag också få PM?

Permalänk
Medlem

Jag frågar igen... var får man Black Horse?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt hur man får in dom där view distance textuerna att fungera är det bara att zipa upp det i data mappen och köra? Det funkar iaf inte för mig!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Var skapar man sina egna spells?

Har tillgång till Imperial Citys mage guild (vad det nu heter). Har hittat var man enchantar saker men inte var man gör sina egna spells.

Måste man ha högre rang?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Fattar inte riktigt hur man får in dom där view distance textuerna att fungera är det bara att zipa upp det i data mappen och köra? Det funkar iaf inte för mig!

Se till att directory-strukturen är exakt rätt, kolla readme:n....

samt ställ in textures och mipmapping till ungefär medium-läge under dina grafikkortsinställningar (typ i ATI tray tools)

Permalänk
Medlem

det ska väl vara bara o extrahera o köra men tydligen så får man ställa mip map lvl i medium tyckte jag såg nån skriva nånstans. För mig funkade det direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
det ska väl vara bara o extrahera o köra men tydligen så får man ställa mip map lvl i medium tyckte jag såg nån skriva nånstans. För mig funkade det direkt.

Medium i spelet menar du?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
You got pm.

kan du inte dela me dej till gruppen

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

Frågar igen: Har någon en walkthrough till Fighters Guild?!

Permalänk
Medlem

Det vill en annan oxå ha!!!. har fastnat

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

ingen som kunde hjälpa mig med mitt Q ? =( jag har fastnat på the ultimate heist på thief guilds questet är fast i sewers vet inte vart jag ska någonstans.

jag har iaf fixat hour of glass eller vad den hette nu behöver jag bara hitta ingången men den är typ omöjlig att hitta :/ någon som ve.t

Permalänk
Medlem

Det är deta som suger med att ha en stor tråd det blir tio fråger ett svar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Alla ni som behöver hjälp, kolla GameFaqs först!

Thieves Guild-guide t.ex: http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/oblivion_thieves_...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
Frågar igen: Har någon en walkthrough till Fighters Guild?!

Jag har hela Oblivion strategy guide i PDF

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag frågar igen... var får man Black Horse?

Finns att köpa i Cheydinhal kostar 5000 :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Medium i spelet menar du?

Naj, läste du inte mitt inlägg mannen? Medium under graffe-inställningarna (tex ATI tray tool). Alltså inte de inställningarna man kör när man benchar datorn, utan dra upp quality:n tills det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jag har hela Oblivion strategy guide i PDF

Pirat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Naj, läste du inte mitt inlägg mannen? Medium under graffe-inställningarna (tex ATI tray tool). Alltså inte de inställningarna man kör när man benchar datorn, utan dra upp quality:n tills det funkar.

Aha vart i Ati Tray, OpenGL? Texture perference?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

i tray tools är det direct3d - texture prefs - quality och direct3d -mipmap detail lvl - quality (eller bara performance funkar också). Testa vad som flyter bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jag har hela Oblivion strategy guide i PDF

Vart kan man få tag på den? maila ??

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
Vart kan man få tag på den? maila ??

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6411830...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag frågar igen... var får man Black Horse?

Vid Cylindhals stall, eller vad den staden nu heter. Dark brotherhoods sanctuary-stad du vet.
Iallafall så visst kan du stjäla en häst där på natten men den kommer fly så fort du går av den. Ska den bli trogen måste man köpa vilket jag inte tänker göra av ren princip, min Shadowmere bara försvann plötsligt, buggskitspel.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Vid Cylindhals stall, eller vad den staden nu heter. Dark brotherhoods sanctuary-stad du vet.
Iallafall så visst kan du stjäla en häst där på natten men den kommer fly så fort du går av den. Ska den bli trogen måste man köpa vilket jag inte tänker göra av ren princip, min Shadowmere bara försvann plötsligt, buggskitspel.

Gå tillbaka till stället där du fick shadowmere, så respawnar den där

Permalänk
Medlem

men en guide e väll inte warez? finns de inte guider som folk har gjort sj då? mer än på Gamefaqs?

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
men en guide e väll inte warez? finns de inte guider som folk har gjort sj då? mer än på Gamefaqs?

Om guiden kostar pengar så blir det "warez"
http://www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_i...

Finns säkert någon mindre gratis guide någonstans

Permalänk

Här har vi en textfil som berättar vart man hittar alla tränare. För dom som är trötta på att driva från stad till stad och leta efter folk som tränar just det du vill på rätt level.

Edit: Den funkade inte. Finns iaf på http://www.gamefaqs.com

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hmmm... skulle behöva lite hjälp med ett Mage Guild-quest...

Jag åker till ett research team nere i en dungeon, två Mages som försöker låsa upp nån form av port där nere under jorden men har inte lyckats fundera ut hur man "låser upp den"...

De hade dock en bok som jag översatt med hjälp av den ena killen och nu verkar det som att man ska använda olika spells (fire, frost, damage magicka och fortify magicka) på fyra olika "pelare" i underjorden.

MEN - jag kan för mitt liv inte fundera ut HUR jag ska "använda" spellsen på pelarna? Det funkar inte att skjuta på dem, jag fattar ingenting ärligt talat... Ehh, nån som vet var jag menar? och vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Hmmm... skulle behöva lite hjälp med ett Mage Guild-quest...

Jag åker till ett research team nere i en dungeon, två Mages som försöker låsa upp nån form av port där nere under jorden men har inte lyckats fundera ut hur man "låser upp den"...

De hade dock en bok som jag översatt med hjälp av den ena killen och nu verkar det som att man ska använda olika spells (fire, frost, damage magicka och fortify magicka) på fyra olika "pelare" i underjorden.

MEN - jag kan för mitt liv inte fundera ut HUR jag ska "använda" spellsen på pelarna? Det funkar inte att skjuta på dem, jag fattar ingenting ärligt talat... Ehh, nån som vet var jag menar? och vad jag ska göra?

Du ska inte skjuta på pedestalerna där kristallerna är, utan på den stora pelaren i mitten.
Först fire, sedan frost, sedan fortify magicka och till sist damage magicka.
Då öppnas en ingång.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk

Tips till alla mages som vill levla fort:

Skjut massor av "open very easy lock" på en dörr.

Går hur snabbt som helst att levla.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.