Permalänk
Medlem

Ljuddämpning - Från hemmet?

Morsan gamla dator ska nu bli server. Och då ska det ju vara tyst, men ser det väldigt onödigt att köpa ljuddämpning från ex. db.se för 300spänn för det lilla som ska ljuddämpas. Så nu undrar jag om det finns något vanligt material som funkar som oftast finns i hemmet? Kanske inte lika bra men iaf?

Permalänk

liggunderlag.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk

ljudddämpning för bilar från biltema

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Medlem

okej , någon som har bond-moddat med ett liggunderlag ? Hur vart resultatet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
okej , någon som har bond-moddat med ett liggunderlag ? Hur vart resultatet?

Jag har testat och det fungerade bra!.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Äggkartong fungerar ju också,, dock blir det rätt Djupt...

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

gå till din pappas bil och slit ut ljudisoleringen... nämen allvarligt så tycker jag du ska försöka med ett liggunderlag

Permalänk
Medlem

Problemet med att använda liggunderlag eller liknande
är att det inte finns nått lager med asfaltmatta som dämpar vibrationer i chassit. Att dämpa vibrationerna i chassit är väl det viktiga?

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

Liiite oftopic.

Men vart kan man köpa bitumen matta?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

[KIL]FarmoR: vad jag vet så finns det väl på biltema?? lr har jag fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Liiite oftopic.

Men vart kan man köpa bitumen matta?

Mekonomen. Köpte där för nån vecka sen. Finns ark i olika storlekar, bla 400x500x4. Ca 40:-

Rekommenderas varmt! Bättre dämpning får man leta efter... Men då gärna i kombination med nån matta ovanpå(tex Trolleflex, 198:- Clas Ohlson).