The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N?got
Umbra är ju totalt oanvändbart för mig, de två ggr jag fått lov att reparera det har det gått på 3700 respektive 4800. Detta har fått mig att sluta använda detta svärd. Är det något annat svärd som man kan använda som inte går på denna kostnad när det behövs repareras.

Någon som har bra tips på hur man snabbt kan tjäna pengar utan att fuska/uttnyttja buggar?

Se till att skaffa dig Journeyman Armorer, då kan du reparera magiska items med vanliga repairhammers. Och som några sagt tidigare, nu på lvl 23 får jag kanske 5-10k för att rensa ut en vanlig "dungeon", de flesta droppar daedric eller glass armors, vilka säljer rätt bra!

Sen måste bara kommentera snabbt på det ni skrev om main quest. Jag är också lite besviken.. tycker spelet är helt suveränt, missförstå mig inte, OCH jag föredrar en helt öppen värld före väldigt linjära spel. MEN, det känns nästan som de lagt ner mer tid på quests för de olika guildsen, eller för helt random personer än på deras main quest. Jag skulle gärna se en lite mer advancerad main quest, och lite mindre quests för guild osv.
Saknar liksom den känslan av att jag vill veta hur det går! Om man jämför med vissa andra spel (t.ex. Max Payne 1/2) som jag spelat i stort sett bara för att veta vad som hände med storyn, även när jag tröttnat på spelet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Jag har fastnat vid Mythic Dawn Commentaries. Där där man ska till prinsens grav vid Noon, jag har varit där ett helt dygn och kartan på graven ändras inte på något sätt. Det blir ju en han (muspekaren) men inget händer när man trycker på sin use-key.

Läste en walkthrough och fick då veta att man skulle till en sjö, och en grotta. Dock har jag inte lyckats vid graven (GREEN EMPERORS WAY). Och har därför inte fått ett nytt mål vid sjön på min minimap. Kommer inte in genom dörren i grottan vid sjön då man behöver nyckel och jag dödade Dark Brotherhood-vakten utanför för att han inte sa någonting överhuvudtaget.

Problemet: Jag kan alltså inte aktivera den nya questen!

tacksam för hjälp

*SPOILER*

Du ska vara där vid 12 am alltså när tiden går från am till pm. Då blir kartan röd och questen uppdateras. Gör den inte det är något fel. har du pratat med personen vid magikerstället? Kommer inte riktigt ihåg vad allt heter men hon som löste gåtan. Man ska ju till henne 2ggr och andra gången får man rätt så specifika intrsuktioner. Testa att gå tillbaks till henne.

Permalänk
Medlem

är det Nvidia Forceware 84.21 som är de oblivion-optimerade beta-drivrutinerna?

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, går det att se klockan på nått sätt i spelet utan att besöka en Inn?

Nej, det är 84.25 BETA

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Ok, går det att se klockan på nått sätt i spelet utan att besöka en Inn?

Nej, det är 84.25 BETA

Tryck tabb och sen trycker du på kompasset. Längst upp till höger visas tiden.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som typ sparat 140 ggr och har märkt att dom senaste sparfilerna kommer längst ner? (xbox 360). Fick typ panik när jag inte hittade mina nyaste sparningar, men efter många om och men så hittar man dom längst ner i listan

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tryck tabb och sen trycker du på kompasset. Längst upp till höger visas tiden.

Eller så trycker man T (eller vad man nu har för knapp till "Wait").

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Se till att skaffa dig Journeyman Armorer, då kan du reparera magiska items med vanliga repairhammers. Och som några sagt tidigare, nu på lvl 23 får jag kanske 5-10k för att rensa ut en vanlig "dungeon", de flesta droppar daedric eller glass armors, vilka säljer rätt bra!

Sen måste bara kommentera snabbt på det ni skrev om main quest. Jag är också lite besviken.. tycker spelet är helt suveränt, missförstå mig inte, OCH jag föredrar en helt öppen värld före väldigt linjära spel. MEN, det känns nästan som de lagt ner mer tid på quests för de olika guildsen, eller för helt random personer än på deras main quest. Jag skulle gärna se en lite mer advancerad main quest, och lite mindre quests för guild osv.
Saknar liksom den känslan av att jag vill veta hur det går! Om man jämför med vissa andra spel (t.ex. Max Payne 1/2) som jag spelat i stort sett bara för att veta vad som hände med storyn, även när jag tröttnat på spelet!

Problemet är att jag har typ 6 i armorer och det skulle ta ordetnligt lång tid att träna upp sig...
att rensa dungeons tjänar man ganska bra på ja, men min karaktär kan inte ha med alla armors och liknande jag hittar på grund av att han är för klen, men jag får väl fixa det ändå...
Funderar på att skaffa den där moddade vendorn som har mer pengar.. känns lite surt att sälja saker värda 10000 för 1200...
Jag är på lvl 26 så det är inget egentligt problem med att det som droppas är för dåligt, det är mer det att jag typ 99% av gångerna slåss mot saker som inte droppar rustningar...

Permalänk

vet att detta inte har med saker o ting o göra förutom spelet då vill säga
men ni som har spelat detta spåelet till xbox 360. fick ni osså en jävla massa laddnings tider då??? på 20 mins spel så ljuder jag inte om jag spela typ i 8 min sen ladda den resten av minuterna. bara för att ridda från ett ställe till ett annat. o ta upp ens karta o sånt här ska vi inte snacka om vilken tid det tar. så nu undrar jag är det även så för andra xbox 360 lirare??? tar bort charmen i spelet rätt mycket. ville spela jävligt mycket mer men tak vare att den var tvungen att ladda in landskap o kartor o allat så la jag ner det.
problem fler????
så för alla lr är det bara så för mig???

M.v.h

Daniel

Visa signatur

-=-Frågar Man Inget Får Man Inget Veta-=-

Permalänk
Medlem

Några enorma laddningstider är det inte direkt. Att ta upp kartar, Inventoryn och liknade går blixtsnabbt. Antagligen så har du korrupt data i din hårdiskcache. Starta upp 360:n och håll inne A knappen under tiden, så bör det lösa problemet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

okej jag tackar så jätte mycket för tipset.
få upp inventory o map kan man gå ut o röka en halv cigg o sen gå in igen så kanske det är färdigt laddat. men jag ska genast testa det

Visa signatur

-=-Frågar Man Inget Får Man Inget Veta-=-

Permalänk
Medlem

Nån som vert var i Leyawiin jag kan hitta "Leyawiin Secret room" ?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N?got
Problemet är att jag har typ 6 i armorer och det skulle ta ordetnligt lång tid att träna upp sig...
att rensa dungeons tjänar man ganska bra på ja, men min karaktär kan inte ha med alla armors och liknande jag hittar på grund av att han är för klen, men jag får väl fixa det ändå...
Funderar på att skaffa den där moddade vendorn som har mer pengar.. känns lite surt att sälja saker värda 10000 för 1200...
Jag är på lvl 26 så det är inget egentligt problem med att det som droppas är för dåligt, det är mer det att jag typ 99% av gångerna slåss mot saker som inte droppar rustningar...

Ah jo det beror ju lite på vad man har för karaktär är klart.. Min har 100 styrka, plus en ring med +75 feather och boots med +50 feather i inventoryn, så kan bära typ 750 eller nått tror jag (med restoration magic strength buff). Kan man inte det kan jag förstå det inte är helt kul..
Måste säga att det är typ det enda jag gjort för att få in pengar, har inte så mycket andra förslag tyvärr! Men ja, den vendorn med 15k är rätt skön, så mycket enklare än att springa runt till olika vendors för olika items osv, bara gå till honom, sälja all skit på 10 sekunder, åsså fortsätta! (fast ska erkänna har sålt så mycket till honom att jag börjar få 2-3 sekunders laddningstid när jag försöker få fram köp/sälj-rutan nu )

Några tips på Leyawiin-rummet vore trevligt, ganska säker jag också har den nyckeln..

Permalänk

Någon som har varit nere i Empires Citys kloaker igen utan att vara på ett uppdrag? Var nämligen nere där nyligen efter att ha hittat en hemlig brunn som gick ner dit. Stället var proppat med vampyrer som bar mängder av bling-bling-utrustning och fina vapen. Blev riktigt förvånad, men även glad:D Fick många tusenlappar av att rensa det där stället.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag behöver lite hjälp här,.. är på luchios eller va han heters andra drop dead letter... man ska slåss mot nån kahifi eller vafasen dom nu heter i burma.. men man hittar inte på han? står att man ska gå in i hans hus men det finns ingen där, har testat olika tidpunkter på dygnet också! nån som vet vad som behövs göras?

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Finns det någon Light armor som är bättre än glass? För Glass är så jävla ful... jag använder Mithril istället, trots att den ger mig 20 mindre Armor...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

Alltid undrat, men aldrig frågat.

Vad ska man göra med timglasen som man kan hitta lite överallt?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Jag behöver lite hjälp här,.. är på luchios eller va han heters andra drop dead letter... man ska slåss mot nån kahifi eller vafasen dom nu heter i burma.. men man hittar inte på han? står att man ska gå in i hans hus men det finns ingen där, har testat olika tidpunkter på dygnet också! nån som vet vad som behövs göras?

Titta Inne i huset, titta noga, han finns där, hela tiden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Finns det någon Light armor som är bättre än glass? För Glass är så jävla ful... jag använder Mithril istället, trots att den ger mig 20 mindre Armor...

Finns massa schyssta moddar, http://www.tessource.net/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Alltid undrat, men aldrig frågat.

Vad ska man göra med timglasen som man kan hitta lite överallt?

Samma som med gafflarna, glasen, skorna, tallrikarna, stolarna, skedarna etc etc etc. Nada

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Finns det någon Light armor som är bättre än glass? För Glass är så jävla ful... jag använder Mithril istället, trots att den ger mig 20 mindre Armor...

bry? inte som om man kör i tredje person, antar jag. ska man ta en bild är det väl bara å byta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Alltid undrat, men aldrig frågat.

Vad ska man göra med timglasen som man kan hitta lite överallt?

Sälja

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Samma som med gafflarna, glasen, skorna, tallrikarna, stolarna, skedarna etc etc etc. Nada

Skorna kan man väl ha på fötterna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Titta Inne i huset, titta noga, han finns där, hela tiden...

lol, jag såg inte att man kunde gå ner en våning.. hehe

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Buhuu, måste bara skriva...

Tror ni inte jag fick en hd-krash och var tvungen att installera om xp

55 timmars speltid upp i rök, får väl börja om....

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Buhuu, måste bara skriva...

Tror ni inte jag fick en hd-krash och var tvungen att installera om xp

55 timmars speltid upp i rök, får väl börja om....

:(:(

Ungefär samma sak hände mig med Morrowind, fast det var så att min Xbox's DVD krånglade så jag ringde dom, UPS kom följande dag och hämtade upp den och skickade den vidare till tyskland där dom jävlarna inte ens kollade vad felet var utan dom bara böt hårddisken!
Alla mina saves borta hejhopp, och där slutade jag lira Morrowind :/

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Oblivion är ju så ruskigt bra, så jag tänkte ändå börja om med en ny karaktär. Inget velande i början denna gången

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Finns massa schyssta moddar, http://www.tessource.net/

Tack, jag håller på att tanka Blueglass nu... 4.5 kB/s.

EDIT: On second thought... jag gör Mithril bättre istället. Hur logiskt är det egentligen att glas är starkare än en magiskt metall? Och frågan är... om man ska göra så att en sak håller länge, ska den ha Mycket eller lite Health? Mithril har ganska låga tal och Glass har höga.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

Är nybliven ägare av Oblivion och inte kommit så långt än men är lite kluven i mitt omdöme hittills. Grafiskt sett är det mycket trevligt, t o m på antika burk med ett 9700P (måste ta mig i kragen och släpa mig iväg för att köpa nytt) vilket ger en riktigt skön atmosfär. En sån sak att det finns massa böcker att läsa gillar jag också men det jag saknar i spelen är ändå lite djup.

Dialogerna har, hittills åtminstone, varit mycket enkla. Väldigt sällan man har några egentliga val att göra. Jag har inte kört någon av de tidigare elder scroll spelen så jag vet inte om jag förväntar mig för mycket (själv gillar jag rollspel som baldurs gate, planescape med lite mer dialog ).

Trist att höra att folk tycker main questen inte är något bra heller, jag tycker det är ganska viktigt med en bra story att föra spelet vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Är nybliven ägare av Oblivion och inte kommit så långt än men är lite kluven i mitt omdöme hittills. Grafiskt sett är det mycket trevligt, t o m på antika burk med ett 9700P (måste ta mig i kragen och släpa mig iväg för att köpa nytt) vilket ger en riktigt skön atmosfär. En sån sak att det finns massa böcker att läsa gillar jag också men det jag saknar i spelen är ändå lite djup.

Dialogerna har, hittills åtminstone, varit mycket enkla. Väldigt sällan man har några egentliga val att göra. Jag har inte kört någon av de tidigare elder scroll spelen så jag vet inte om jag förväntar mig för mycket (själv gillar jag rollspel som baldurs gate, planescape med lite mer dialog ).

Trist att höra att folk tycker main questen inte är något bra heller, jag tycker det är ganska viktigt med en bra story att föra spelet vidare.

Mjo, jag håller med... dialogerna känns rätt "döda". Man får inte ut så mycket och dessutom tycker jag att vissa röstskådespelare lägger in alldeles för mycket känsla. Det finns en som verkar bli helt desperat, stressad och allmänt skrajsen så fort man nämner Hieronymus Lex, som är en vaktkapten. Skumt. Sen att storyn suger kan jag hålla med om. Den är verkligen inte kul. Man springer bara runt till deverse tempel och hämtar saker eller ber om hjälp från någon på andra sidan provinsen.

När jag spelar springer jag mest runt utan mål i naturen och skjuter pilbåde på allt som rör sig.
Börjar faktiskt tröttna... även om jag bara haft spelet... vad är det... tre veckor?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j