Bästa slutscenen respektive sämsta

Permalänk
Medlem

Bästa slutscenen respektive sämsta

Vilket spel tycker ni har bästa slutscenen?
Jag gillar extremt mycket HL2s slutscen och den sämsta är nog Fullspectrum warrior.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R har ganska mysigt slut.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Vill se den men jag vågar inte gå genom spelet.. Är faktis rädd..

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Half-Life slutscenen är ganska mysig.

Permalänk
Medlem

Bästa är jag osäker på, men den absolut sämsta slutscenen någonsin är definitivt mohha: allied assault. Slutet i det spelet suger verkligen.

Permalänk

Om man ska ha in lite andra format så måste man ge credit till första Legend of Zelda
Har för mig att det står:
You save Hyrule and are a real hero, thanks a million.

Annars är Souldblazer till snes helt ok slut..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Slutet i Fallout tycker jag är bland de allra bästa.

Permalänk
Medlem

Tales of Symphonia har rätt bra slut. Fast det stör mig att man aldrig får veta vad han döper trädet till.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Wacraft3 Frozen throne är väl helt ok, Blizzard gör grymma video-sekvenser! Den dan dom bestämmer sig för att göra en animefilm är jag den första att köpa biobiljetter.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Bästa: KOTOR 1 som ond. Överlägset den bästa slutscenen någonsin!

Sämsta: KOTOR 2, slutet var inte klart när Obsidian tvingades färdigställa spelet och därför händer i stort sett inte ett skit när man klarar spelet, en 2 sekunders scen där man ser ett rymskepp flyga och sedan bara den obligatoriska sluttexten där det står vilka som varit med och gjort spelet... Wow liksom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Bästa: Sexscenen, av de 16 slut som Lands of Lore 2 har
Sämsta: Halo 2

EDIT: ett av de bättre var ett av Planescape Torments slutsekvens, den när han springer ner i den oändliga striden. Ja för fan, hela spelet är det bästa som gjorts.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Entusiast

Final Fantasy 9's slutsekvens är den absolut bästa jag sett, härligt dom fick ihop den

Är ett stort fan av Resident Evil serien och lirat alla ett antal gånger, men måste säga att sluten i dom spelen känns riktigt jävla krystade.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bäst: Mafia

Sämst: KOTOR II.. :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Bland de bättre är nog Condemned. Tillräckligt uppfuckat för att min vill spela om spelet igen för att få reda på allting och lagom groteskt för att man vill undvika att spela det igen.

Sämre än nog Halo 2, hatar verkligen Cliffhangers.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Sämsta jag sett är helt klart Call of duty 2. Man blev typ "Jaha?" vid slutet..

Permalänk

final fantasy 7 har en bra slut scen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Xenosaga ep 1 ^^ 45 min slutsekvence o bra desutom ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bästa: Deus Ex
Sämsta: Jag ogillade slutsekvensen i F.E.A.R, det var för förutsägbart.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Bästa: Thief - The Dark Project

Sämsta: Half-Life II

Permalänk
Medlem

Slutscenen i System Shock 2 var en besvikelse. Fruktansvärt bra spel annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe

EDIT: ett av de bättre var ett av Planescape Torments slutsekvens, den när han springer ner i den oändliga striden. Ja för fan, hela spelet är det bästa som gjorts. [/B]

Oj oj oj känsla då den videon spelas upp!

Permalänk
Medlem

Bästa slut har nog Metal Gear Solid 3, så himla sorgligt när han får veta vad hans mästare/lärare/modersbild dog för.

Sämsta slutet däremot har Metroid Prime. Aldrig gillat den spelserien överhuvudtaget och att se samma slut (i stortsett) i varje Metroid-spel är så antiklimaktiskt - hon dödar en slutboss, en self-destruct-timer påbörjar nedräkning, Samus Aran flyr med sin otroligt fula rymdskepp. Så passé, kommer de aldrig på något nytt?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

En annan serie som har genomgående usla slut är Splinter Cell-serien, där den rushade 2an verkligen tar priset...

Förstår verkligen inte varför spelutvecklare inte tar sig tid att göra lite "köttigare" slut - det ska ju vara en sorts belöning för allt spelande!

Permalänk

Tyckte XIII hade riktigt mysigt slut. Även fast man insåg vad som skulle hända innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
EDIT: ett av de bättre var ett av Planescape Torments slutsekvens, den när han springer ner i den oändliga striden. Ja för fan, hela spelet är det bästa som gjorts.

håller med fullständigt!

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

BRA:
Warcraft 3
FEAR
Half-Life

KASS:
Republic Commando (man vill ju spela mer!!)
Quake 1,2

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Bäst är nog Mafia , sämst ja Boiling Point

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

No One Lives Forever har ett riktigt fint slut!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Bäst:
Alla warcraftliren samt starcraft så klart
Zelda 3
Ground Control 2
Fattar inte varför inte Dawn of War har en videosekvens i slutet, introt är nog bland det fetaste jag sett.

Sämst: Spel som inte har någon ordentlig slutsekvens, t ex Call of Duty, jaha, så de reser en flagga på riksdagsbyggnaden, visst, historiskt korrekt men vafan...

Permalänk
Medlem

FFX rakt igenom alla scener e ganska sköna.
Sämsta är spel som helt enkelt borde ha en. men som inte har ett skvatt.

Visa signatur