Permalänk
Medlem

Ny sida - i behov av åsikter...

Har haft rätt tråkigt nu de senaste 3-4 dagarna så jag bestämde mig för att designa om min sida lite och äntligen ta steget bort från mina gammla kära tabeller ;). Nu är visserligen inte innehållet klart (fattas flertalet sektioner), och jag har inte hunnit städa i koden än, men jag skulle uppskatta det om man fick lite åsikter på själva designen. Polarna är ju lite osäkert att lita på, de tappar ju hakan när man lyckas lägga text över en bild i photoshop så. Lite relativt opartisk kritik skulle va fint

Tips på vad som kan förbättras uppskattas också givetvis
ingeting är ju någonsin perfekt.

http://belga.xzite.se

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Testpilot

Tycker det ser bra ut, fast den översta loggan/bannern borde nog göras lite mindre på höjden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Kontrasten mellan texten och bakgrunden blir för liten där bakgrunden är som ljusast, och bannern verkar lite osammanhängande.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk

Bara jag som känner att ögonen dras emot högra-menyn? Linkpad tjofräset... Texten är så himla svag och sedan till höger lyser det av kung och fosterland. Kanske jag som bara är trött....

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Bara jag som känner att ögonen dras emot högra-menyn? Linkpad tjofräset... Texten är så himla svag och sedan till höger lyser det av kung och fosterland. Kanske jag som bara är trött....

håller med, man dras mot att lämna sidan tack vare färgklickarna till höger.
troligtvis första stället man klickar på....

håller även med angående att texten flyter ihop mned bakgrunden lite där det e som ljusast.

i 1024x tar loggan 1/3 av skärmen :/

när jag klickar på Information får jag scroll på sidan, men bara på den.
meningen eller inte ?

mkt snygg i övrigt

Permalänk
Medlem

Ok, tack för inputen
Jag uppmärksammade också det där med färgerna nu när ni sa det

Uppdaterade färgsättningen lite och gjorde om bannern lite, bättre?
Är inte nöjd med bannern än men den kan jag alltid göra om hur mycket jag vill, tänkte mest på om storleken vart bättre? Jag personligen tycker att allt ser kanonstort ut i upplösningar under 1280x1024 så mitt omdöme på den fronten är lite tveksamt.

**edit: Drog ner opacityn på bakgrunden lite också, se om man kan få fram lite mer kontrast till texten, tycker det blev lite bättre...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Belga. Mycket bättre, den är redan bra. Men eftersom du skriver att du vill ha synpukter och hemsidor alltid går att få bättre så tycker jag du ska omplacera LINKPAD'en. Vet inte riktigt varför, men det kan bero på ditt färgval.
Du kanske kan lägga den under "Menyn"? i någon slags, submeny. Eller jag vet inte riktigt, men det ser bra ut! Jag tycker allting i helhet ser bra ut i 1280*1024.
Loggan kanske kan fyllas ut lite mer.
Mvh, Bongo-Apan.
PS, mycket sköna färger!

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk

klart mkt bättre belga, gj

inte för o vara papegoja, men jag funderar oxå lite på linkpaden.
den stjäl uppmärksamhet :/

du har dumpat den gula färgen, helt klart ett steg i rätt riktning.
kanske räcker det o jag bara e för petig... men jag tycker dem borde tonas ned ytterligare iom att det e externa linkar.

borde vara det egna innehållet som drog upprmärksamhet till sig.
kanske kunde prova att inte ha dem inramade ? :/

göra dem interna linkarna fetstilta o dem externa normala, istället för tvärtom...
hmm, på ngt vis "tona ner" dem lite ytterligare iaf.

Permalänk
Medlem

skitfint!