Permalänk
Medlem

BF2 kontaktproblem

Jag sitter är med nåt så lågt som glacalnets 0,5mbit/s. När jag ska logga in i BF2 så tar det knappt 3 minuter att kontakta servern. När jag väl fått kontakt och ska komma till menyn så börjas dock en spelserver laddas direkt, utan att jag gjort något. Vad kan vara fel?

Att det tar sån lång tid att kontakta servern kan bero på nån brandvägg. Jag har ingen router och ingen softbrandvägg. Dock har mitt modem en inbyggd brandvägg (Thomson Speedtouch 510), och jag vet tyvärr inte hur man inaktiverar den eller öppnar portar i den.

Permalänk
Hedersmedlem

Du startar spelet med fel start metod så starta med "Spela Baattlefiel 2" och inte "Spela BF2 online nu!".

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jaha, . Nu kommer jag på att det faktsikt finns en knapp som heter Spela Nu inne i spelet, kanske har den samma funktion.

Nu har jag också stängt av brandväggen i modemet så det kan gå snabbare att anslute. Tyvärr måste jag köra utan brandvägg eftersom det inte finns nån gratis till win x64.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
jaha, . Nu kommer jag på att det faktsikt finns en knapp som heter Spela Nu inne i spelet, kanske har den samma funktion.

Nu har jag också stängt av brandväggen i modemet så det kan gå snabbare att anslute. Tyvärr måste jag köra utan brandvägg eftersom det inte finns nån gratis till win x64.

hur stänger man av brandväggen i speedtouch 510?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy

Jepp använd inte "Spela nu".

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av proCep
hur stänger man av brandväggen i speedtouch 510?

kör>>>cmd>>>skriv "telnet 192.168.0.254" utan".

skriv ditt användarnamn
skriv ditt lösenord

skriv "ip"

skriv "config"

skriv "config firewalling=off"

skriv "config" igen

Nu står det förmodligen firewalling off på andra raden.

skriv "saveall"

klart

Min brandvägg satte dock på sig själv igen. Vet inte varför