Bästa slutscenen respektive sämsta

Permalänk
Medlem

I och med att det inte verkar komma någon uppföljare (bastards) måste jag nog säga att XIII har den absolut sämsta slutscenen.. Pinsamt.
Bästa var svårare, finns många bra.. Kan väl slänga till med något bara, Jak 3. Lite humor också...

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

*En liten spoiler om No one lives forever 1 &2*

No one lives forever 1 & 2, är det i ettan eller tvåan den där det blir massa skott avfyrade på en kyrkogård? (berättar inge mer)

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

Mafia har helt klart bästa slutscenen "greetigs from Saliri".
Sämsta kanske är kotor eller....... inte fan vet jag

Permalänk

Bäst:
1. Mafia
2. F.E.A.R (ballast)
3. Warcraft 3

That's it folks!

Permalänk
Medlem

Red Alert 1, när man klarar det med sovjet och KANE kommer fram

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Chaser hade ett riktigt tufft slut

Permalänk
Medlem

Grim Fandango förtjänar en honorar i detta sammanhang, jättefint slut på det. Lite sorgligt, sådär...

Permalänk
Medlem

Diablo (1) och Final Fantasy X har båda ganska bra slut, även om FFs är väldigt förutsägbart. Slutfilmen i Warcraft 3 (frozen throne) är också lagom stämningsfull.

Däremot gillar jag inte HL 2 alls, tycker bara det känns som att de hittade på en enkel lösning för att inte behöva förklara något alls och lämna alla vägar öppna.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

DaWey: Det är ettan.

Mafia och Hitman 2: Silent Assassin har väldigt härliga slut.

En utav de senaste, sämsta slutscenenerna i ett spel tycker jag är Tomb Raider Legend. Spelet var bra för övrigt, men slutet var väldigt tunt tycker jag.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk

Får nog vara lite upprorisk och säga att FF8 hade bland de häftigaste slutscenerna.
Sen så kan man väl sätta Tekkenspelena på båda sidorna. Vissa är bara för sköna medans andra är pinsamt kassa.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Red Alert 1, när man klarar det med sovjet och KANE kommer fram

Haha, ja jag föll nästan av stolen när jag såg honom.

Permalänk
Medlem

Bra: Half-life
Dålig: Half-life 2

Permalänk
Medlem

BonBonzon: Tackar!

Spelade igenom båda spelen nyligen, först tvåan, dagen efter ettan därför var jag fundersam.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

PRO WRESTLING! GO FIGHT GO FIGHT!

Seconded!

Permalänk
Medlem

Bästa: Baldurs Gate: Throne of Bhaal
Man blir ju en Gud ju

Delade 2:or blir Jedi Knight 1 och KOTOR 1

Sämsta: Ganska många dåliga slut som jag inte kommer ihåg men KOTOR 2 är nog en av de sämsta iallafall, som andra sagt så händer det ju inte ett skit

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Så enkelt och stilrent slut!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Throne of Baals slut älskar jag och även Diablo II: LoD då man inte riktigt vet vad som händer

Det sämsta är nog det som nämnts tidigare, Republic Commando. Dålig stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Fattar inte varför inte Dawn of War har en videosekvens i slutet, introt är nog bland det fetaste jag sett.

Håller med, synd att slutvideon är i in-game-grafiken. Fast då kanske alla mellansekvenser i kampanjen skulle vart i samma stil som introt, och då skulle det bli dyrt.
Just ja, det finns tydligen böcker som handlar om Dawn of War-kampanjen, bara att där lägger de till en extra twist på slutet (finns dessutom en uppföljare).

Permalänk
Medlem

Ett tips är att ni inte direkt ska hämta chips och förvänta er någon långfilm

Om dom inte fick klart slutscenen i kotor II varför släpper dom inte en patch som innehåller bättre slutscen då?

Det man inte hinner tar man ju i patchar, det är väll det dom är tillför?

Permalänk

Jag suger och orkar inte klara spel. Men jag tycker väll om slutet i CS som Terrorists win

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. lätt bäst ...

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Får nog vara lite upprorisk och säga att FF8 hade bland de häftigaste slutscenerna.
Sen så kan man väl sätta Tekkenspelena på båda sidorna. Vissa är bara för sköna medans andra är pinsamt kassa.

Liksom kolla på Yoshimitsus ending, that sucks.

Permalänk
Medlem

Quake 2 har ganska go slutscen ^^ om någon kommer ihåg den

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

MSG 1

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Congraduations!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Duke Nukem: Land of the babes.
Klart bästa slutscenen, även en bunt bra scener efter dödade bossar tidigare.
I'm going ot rip your head of and piss down your neck" Och han GÖR det

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Jag älskade spelet XIII men hatar slutscenen eftersom det inte verkar som det kommer någon uppföljare.
Om det kommer en skulle väl det vara när PS3 kommer...
Har spelat många spel men har sällan klarat dem men Max Payne 2 kommer inte jag ihåg som något vidare bra slut. Krävs en trea för att komma till sin fulla rätt.

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40

Permalänk

Bästa: MGS3, FEAR, Mafia, Max Payne(1) sista seriestrippen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk

Nods slut i C&C Tiberian Sun! Gillar verkligen den.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!