Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Det går att sända offline medelande till alla som har MSN, oavsett version.
Däremot kan dom som har MSN under version 8 inte sända offlinemedelande alls.

Och sluta dra upp det där om att vissa filer blockeras, kör a-patch och det är löst. A-patch kör man i vilket fall som helst för att ta bort alla reklam mm.

Så enkelt var det.

Då kan man fråga sej varför man skall köra med ett program som inte är komplett när man installerat det?
Det är ju inte direkt så att det finns någon länk i MSN till A-Patch, eller hur?

ICQ är mer användarvänligt, dvs alla bra finesser finns direkt från scratch..
Reklamen känns inte direkt störande, varken i ICQ eller MSN..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag nämnt offline-meddelanden för vissa personer har de sagt att MSN visst har det (med någon patch vad jag har förstått, dock handlade det väl om en äldre version), och menat att de kan skriva ett meddelande som klienten sparar och skickar nästa gång den andra personen är online samtidigt som du.

Med det nya MSN-protokollet (vad jag förstod av dig) sparas alltså meddelandet på servern och skickas sedan när personen går online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
När jag nämnt offline-meddelanden för vissa personer har de sagt att MSN visst har det (med någon patch vad jag har förstått, dock handlade det väl om en äldre version), och menat att de kan skriva ett meddelande som klienten sparar och skickar nästa gång den andra personen är online samtidigt som du.

Med det nya MSN-protokollet (vad jag förstod av dig) sparas alltså meddelandet på servern och skickas sedan när personen går online?

Japp, med nya MSN-protokollet (MSN 8 som jag användet nu) så sparas meddelandet på servern.
Sedan när personen loggar in i MSN igen så sänder servern meddelandet till personen.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

De "features" som finns msn 8 är väl inte direkt något man man kan använda som argument för att köra msn, eftersom version 8 endast är invite only änsålänge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Och sluta dra upp det där om att vissa filer blockeras, kör a-patch och det är löst. A-patch kör man i vilket fall som helst för att ta bort alla reklam mm.

Så enkelt var det.

Hur installerar du apatch på någon annans dator som du inte har tillgång till?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Kan inte alla som argumenterar för msn sluta använda a-patch eller liknande som argument. messenger 8,0 är väl inget vidare argument heller eftersom inte alla har tillgång till det.
Vad jag har förstått av tråden så är det väl dessutom protokollet man röstar på och inte klienten villket gör a-patch av ännu mindre relevans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska dummt att ha omröstning av protokolllen egentligen eftersom ICQ är bättre än MSN protokollet. Inte mycket att diskutera, det är ren fakta.

Det vore mer intressant att diskutera programmen.

Permalänk
Medlem

Så stilrent kan man nu få msn. Litet och enkelt men utan allt jobb som miranda innebär.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så bra med MSN? *förvirrad*
"Censuren" på MSN tycks ju vara helt bisarr. Tycker inte att det hade varit för mycket begärt att MSN talar om för användaren när han/hon gör någon "osäkert".

Argumenten "alla andra" känner jag igen från tonårstiden och är ett klent argument i sig, såvida man inte utvecklar det lite.

LotiX:
Vad yrar du om?

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Vad är det som är så bra med MSN? *förvirrad*
"Censuren" på MSN tycks ju vara helt bisarr. Tycker inte att det hade varit för mycket begärt att MSN talar om för användaren när han/hon gör någon "osäkert".

Argumenten "alla andra" känner jag igen från tonårstiden och är ett klent argument i sig, såvida man inte utvecklar det lite.

LotiX:
Vad yrar du om?

Tycker ni blåser upp denna "censur" till skrattertande nivåer om jag ska vara ärlig.

Och det vore bra om du var mer specifik när du påstår att jag "yrar".

Permalänk
Medlem

Jag använder mest IRC nu mer. MSN har jag kvar för att många av mina kompisar har det.
Klienter:
IRC: irssi
MSN: GAIM

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Tycker ni blåser upp denna "censur" till skrattertande nivåer om jag ska vara ärlig.

Och det vore bra om du var mer specifik när du påstår att jag "yrar".

Vad jag tycker är mer skrattretande är hur MS har "löst" säkerhetsproblemen. Och hur föraktfullt de ser på användarna. Att det inte går att fixa mha något verktyg från MS gör ju inte att mitt förtroende ökar för dem, samt som jag sa innan, att det inte informeras om det.

Jag förstår inte vad du vill säga med din skärmdump helt enkelt. Är ju inga problem att få Miranda lika litet och "stilrent".

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
http://img101.imageshack.us/img101/1269/msn3vo.th.jpg

Så stilrent kan man nu få msn. Litet och enkelt men utan allt jobb som miranda innebär.

Varken stilrent, enkelt eller litet. Och miranda är inte krångligt, så här ser mitt ut efter rätt lite jobb.

Och hur kan du tycka censurfrågan är uppblåst, det är helt befänt att MS ska sitta och välja vad folk ska skicka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Vad jag tycker är mer skrattretande är hur MS har "löst" säkerhetsproblemen. Och hur föraktfullt de ser på användarna. Att det inte går att fixa mha något verktyg från MS gör ju inte att mitt förtroende ökar för dem, samt som jag sa innan, att det inte informeras om det.

Jag förstår inte vad du vill säga med din skärmdump helt enkelt. Är ju inga problem att få Miranda lika litet och "stilrent".

Röstar och använder msn då jag personligen inte har några som helst problem med någon form utav censur. Att det finns en inbygg cencur men som jag inte har några problem med gör ju inte att jag vägrar använda msn eller gå över till något annat.

Miranda tycker jag inte man får ut någon riktig belöning utav förens efter 2-3 plugins och en timmes pysslande i menyerna. Delvis mitt eget fel då alla funktioner som finns gör att jag inte är nöjd förens det blir "perfekt". Har kört miranda 1-2 gånger varav en utav dem var under en längre period men slutade då det plötsligt blev något fel som gjorde att jag inte kunde komma in. Kändes ibland också som jag hade problem att få fram mina meddelanden men vad vet jag.

Sålänge jag kan skicka och ta emot meddelanden, prata med flera personer, skicka filer och samtidigt som det går snabbt att logga in/ut, öppna/stänga ner fönster och hitta personer så kommer jag inte gå över till Miranda igen.

ICQ luktar mellanstadie för min del. Folk använder msn nu, så är det bara.

Permalänk
Medlem

Ja, det är att blåsa upp det där med censuren. Har ALDRIG stött på den fören någon förklara vad det var för censur. Det handlar om ETT ENDA ORD!
Ja, jag tycker det är fel av MSN att försöka stoppa viss typ av illegal nerladdning genom att censurera just ett enda ord. Men det är helt och hållet upp till dom att göra det.

Sedan är det självklart relevant att ta upp MSN 8 då det är detta som kommer gälla inom en snar framtid. Nästan alla mina kontakter har MSN 8.

Att folk klagar på att man använder a-patch är bara löjligt. Ni som sitter med Miranda mm gör ju samma sak, ni ändrar om för att få det som ni vill. Hade jag kunnat välja så hade jag faktiskt valt något annat än just MSN, även om jag tycker MSN 8 med a-patch är helt underbart.
Men tyvärr fungerar ingen annan klient än originalet perfekt. Dom flesta har något problem, framförallt filöverföring bakom router.
Miranda gillar jag inte alls, det är alldeles för tråkigt. Jag vill ha stilrent, inte dötrist.

Det som är så himla jobbigt är att ICQ-nördarna gång på gång försöker hävda att ICQ-protokollet är bäst. Möjligt att det är. Men jag kör det som jag har nytta av, varför ska jag köra ICQ när alla mina vänner kör MSN?

Och att det skulle vara dom äldre som kör ICQ håller inte, är 30 år och köpte min första dator 1988, hängt med hela PC vågen. Gillade aldrig ICQ, framförallt för det idiotiska numret man har som konto. Med MSN har man det bundet till sin e-mail. Bra mycket smidigare.

Jag försöker inte få något att ändra sin åsikt. ICQ har sina fördelar, MSN har sina fördelar.
Problemet är att många ICQ-nördar inte kan acceptera att många verkligen tycker MSN är bättre än ICQ.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Men tyvärr fungerar ingen annan klient än originalet perfekt. Dom flesta har något problem, framförallt filöverföring bakom router.
Miranda gillar jag inte alls, det är alldeles för tråkigt. Jag vill ha stilrent, inte dötrist.

För mig är det nästan tvärtom, eftersom min hemmabyggda router inte har stöd för Microsofts uPNP och att det inte längre själv går att bestämma vilka portar filöverföringen går på (Nej, de gamla 10 st. gäller ibland inte längre).
Hehe, Miranda kan du få att se ut precis som du vill, så inte behöver det se tråkigt ut. Min anledning till att vilja byta till Miranda ligger faktiskt till stor del i utseendet, eftersom MSN 7.Xs blåa utseende varken passar in med Standard-Lunatemat eller det jag kör med nu.
http://img512.imageshack.us/my.php?image=miranda5si.jpg
Håller dock med om att ingen annan klient känns fullt lika bra, Miranda stödjer inte webbkamera, aMSN och Mercury känns bara ofärdiga, GAIM stödjer varken webbkamera eller något trevligt utseende etc.

Citat:

Och att det skulle vara dom äldre som kör ICQ håller inte, är 30 år och köpte min första dator 1988, hängt med hela PC vågen. Gillade aldrig ICQ, framförallt för det idiotiska numret man har som konto. Med MSN har man det bundet till sin e-mail. Bra mycket smidigare.

Hehe, min ICQ har jag fortfarande kvar, den första jag skaffade. MSN har jag bytt 3 gånger, eftersom alla jag tecknat mail hos hela tiden byter eller blir uppköpta av andra. Senaste gången var det namnbyte på min högskola så nu fungerar inte längre den mail mitt passport-konto är bunden till att maila åt. Dock väldigt offtopic, och har inget med protokollen att göra, men iaf! De flesta ICQ-användare är nog bara bittra, se ett i deras ögon bättre program med ett bevisligen bättre protokoll bli ersatt med ett sämre, bara för att "skiten" hängde med senaste versionen av Windows samt att man automatiskt fick ett konto med Hotmail. Tycker inte heller riktigt om det, men aja.

Permalänk

Använde ICQ för längesedan men när MSN kom så försvann ICQ mer och mer. ICQ var mysigt och så tills det tog slut, MSN är aldeles för utbrett nu för jag ska kunna gå tillbaka. Inte en enda RLpolare använder ICQ.

Sådana saker som ICQnummer är bara äckligt jobbigt att komma ihåg.

Har inte testat Miranda eller något sådant men jag skulle vilja exprimentera lite med det

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"