Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Tappar uppkopplingen när jag använder bittorrent

Permalänk
Medlem

Tappar uppkopplingen när jag använder bittorrent

När jag försöker ladda ner fedora core 5 med BitTorrent dör uppkopplingen efter ett tag, kan vara allt från 10 sekunder till 1 minut. Det fungerar inte att reparera uppkopplingen utan jag måste starat om datorn. Har provat uTorrent, Azareaus och ABC.

Datorn har WinXP Pro (se spec i signatur) och ISP är BBB fiber.

Blockerar BBB på något sätt BitTorrent eller är det något fel med min dator? Har ingen router eller annan hårdvara mellan jacket och dator, bara en IP-telefonidosa. Använder Outpost Firewall som mjukvarubrandvägg.

Tacksam för all hjälp
Jonas

Visa signatur

Dell XPS Gen 4 | Intel P4 EE 3,73GHz | 2048MB DDR2 | ATi Radeon X850 XT PLATINUM EDITION | 2x Western Digital 250GB HDD RAID1 |

Permalänk
Medlem

ring BBB å fråga, har du testat på nån annan dator på samma internet?

ladda ner med ftp annars?:)

Permalänk
Medlem

Inte för jag vet om det var det som var felet, men om jag laddar ner en fil med webbläsaren samtidigt så funkade det utan problem med uTorrent. Det har nu fungerat ett tag efteråt men jag vet fortfarande inte om det fungerar eller inte.

Jag får fortsätta att undersöka det hela.

Visa signatur

Dell XPS Gen 4 | Intel P4 EE 3,73GHz | 2048MB DDR2 | ATi Radeon X850 XT PLATINUM EDITION | 2x Western Digital 250GB HDD RAID1 |

Permalänk
Medlem

Har märkt detta själv och det fungerar helt klart bäst med utorrent. Problemet ligger inte hos din ISP utan bara hos torrentprogrammen själva. Programmen tar upp så mkt bandbredd som möjligt och till slut får du packet loss och "tappar uppkopplingen". Jag har fått detta själv på min fiber och många på DSL har detta problem.

/GLC

Visa signatur

Mums, Kaffé!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GLC
Har märkt detta själv och det fungerar helt klart bäst med utorrent. Problemet ligger inte hos din ISP utan bara hos torrentprogrammen själva. Programmen tar upp så mkt bandbredd som möjligt och till slut får du packet loss och "tappar uppkopplingen". Jag har fått detta själv på min fiber och många på DSL har detta problem.

/GLC

Oj...stämmer detta verkligen ?
Mitt internet funkar mycka bra tills jag kör igång BitTorrent programet efter några minuter så slutar alla mina datorers internet....
hmm...men det har funkat bra i månader....och problemet kom för 2 dagar sedan. bara så där...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

det kan va så att ni får för många anslutningar kanske?? jag testade att begränsa anslutningarna i BitLord... nu har det inte mitt internet lagt av på över 1 månad :D!! testa det

Permalänk
Medlem

Har stött på detta med, och med både utorrent och bitlord så kan uppkopplingen mot nätet lägga av helt för samtliga datorer. Efter c:a 5-10 min går det igång igen och kan funka under ett tag, för att sedan gå ner igen. Bittorrent verkar funka för mig dock, så jag håller mig till det.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Har märkt att det är min brandvägg som strular, Outpost Firewall. när uppkopplingen försvinner startar jag bara om brandväggen och uppkopplingen återkommer, dock under en kort stund bara.

Visa signatur