Avreagera sig när det går dåligt i spel

Permalänk
Medlem

angående tangentbord

Måste ge en eloge (eller vad det nu heter) till keytronic. De har jefla med robusta tangentbord. Min numpad på mitt vanliga enkla keytronics tgb har hållt i flera år nu.

länge leve keytronic \o/

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem

tsss.... bara folk utan självdiciplin som behöver avreagera sig, riktiga män behärskar sig i alla väder

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag brukar slå allt jag har i väggen, gör ont som fan men man slutar att vara arg då iaf. Tänker mest bara på att det gör ont.

Permalänk
Medlem

skriker lite väl valda ord och slår näven i bordet...

Permalänk

ToPPe - Japp, Key Tronic istheshit.

Jag blir inte så sur på spel, och det SISTA jag skulle göra är att attackera mitt tangentbord, då Keytronic KT2001 inte säljs längre (PMa omedelbart om nån vet en onlineaffär i sverige som har KT2001 eller KT2001PRO i lager tack!) och jag har bara ett tangentbord till.

Skulle någon däremot dampa ur på mitt tangentbord, så hade den personen däremot varit väldigt död ^^ -_-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Re: Avreagera sig när det går dåligt i spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RinBin
Har ni nå tips på hur man kan avreagera sig i spel när det går dåligt och man blir sur?

Just nu får väl tangentbordet ett par smällar och man kanske råkar väcka några grannar när man skriker lite för högt

En ett ljudisolerat rum och en boxningsäck skulle vara bra med har inte pengar till det

Hur brukar ni göra? Eller är ni så duktiga att ni klarar av att inte få nåt utbrott? Ni kanske inte ens blir sur?

Skaffa boxkudde

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Nuförtiden försöker jag leka japan/samurai när jag spelar, visa inga känslor. Dör jag trycker jag bara på try again och bankar skiten ur det som dödade mig. Vrede gör mig bättre på spel, jag lovar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Hade en sandsäck förut som man kunde slå på. Fast för någon månad sen tog den med sig en bit av taket och ramlade ner.

Spelar knappt nånting nu för tiden och känner defenitivt inte för att behöva slå eller skrika på något när jag väl får pisk.

Du kanske kunde ha en hårt stoppad kudde att banka lite på eller så?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk

Ett riktigt bra tips:

Köp billiga, begagnade böcker på nåt secondhand-ställe. Förvånansvärt bra att avreagera sig på om (när) man blir arg.

Permalänk
Medlem

Går oftast runt med Knogjärn och kniv på stan för att hämnas

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Mognad har nog inte så mycket att göra med saken. Vuxna män knäcker ju golfklubbor på golfbanan. Att vara en dålig förlorare (iaf när det gäller besvikelse över egna misstag) är inte något dåligt i mina ögon, det är ett måste om man ska lyckas här i världen. MAN MÅSTE VILJA VINNA!

Bara för att man ser fullvuxen ut på utsidan behöver det inte stå rätt till i pallet.

Är det multiplayer blir jag sur på sådana som inte följer normala sociala koder
- Folk som fuskar
- Folk som gör lagen ännu mer ojämna (byter till vinnande laget)
- Folk som med avsikt sabbar, t.ex. skjuter på sina lagkamrater
Newbies och _tillfälligt_ ojämna lag gör mig inget.

Jag har inget emot att förlora med 10-0 så länge det är en jämn och hård (dvs. spännande) fight. Vissa verkar tycka det är viktigare att vinna än att det ska vara spännande. Sådana personer har jag svårt för, och skulle klassa som omogna oavsett om de är 40+.

Värst är dock när jag själv spelar som en kratta. Då kan jag bli grymt sur på mig själv. Först försöker jag lugna ner mig och ändra taktik för att spela bättre, och om det inte funkar, så stänger jag av i vredesmod.

Är det single-player brukar jag försöka ett lagom antal gånger tills jag börjar bli sur. Sen stänger jag av och går ut på nätet för att hitta tips. Om jag gjort allt principiellt rätt, och det bara handlar om en bugg eller kass AI eller nåt sånt, så gör jag ett val: Är detta tillräckligt intressant att fortsätta på, eller är det dags att dra av plasten från nästa spel?

Är det inte tillräckligt intressant så är det 'bye-bye spelet'. Har ändå fler spel än jag har tid att spela.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

När jag blir riktigt riktigt riktigt arg... så spärrar jag upp näven likt en klo under några sekunder. Det händer ett par gånger per år.
Brukar spela igenom ett par spel i veckan.

Permalänk
Medlem

Det ska till ganska mycket mer än att gå dåligt i ett spel för att jag ska bli riktigt arg, sen om det betyder att jag är mogen eller är okänslig vet jag inte

Själv spelar jag oftast bäst när jag är irriterad på något, blir enklare att koncentera sig då(blir ganska lätt disträ ).

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara svära och bli allmänt sur/irriterad. Samma sak när jag spelar gitarr och det går dåligt.

Har en bekant som har haft sönder 10+ tangentbord, handkrontroller, tallrikar och mycket mer på grund av det gått dåligt.. en gång slog han en sked i en tallrik så det flög porslin i hela rummet, det var till och med en som nästan fick splitter i ögat.
Håller mig borta från honom när han spelar

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

om det går dåligt i t.ex CSS (jag är rätt så dålig) så brukar jag helt enkelt gå ur och prata med lite fjortisar på msn. spelar man pcw så brukar jag mest skratta om vi blir totalägda. dock har jag blivit fly förbannad på dålig AI i rainbow six spelen

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkTemplar
Här har du den perfekta avreageringen.

http://personal.zahav.net.il/personalsite/re/reveali/pcsmash....

Den var ju kul även om jag inte var sur!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Det var givetvis ett skämt. Vem är dum nog att köpa in tangentbord bara för att förstöra dem. Jag rör varken mus eller tangentbord oavsett hur arg jag blir. Det enda som hänt är väl en hård näve i skrivbordet.

Tangentbordsknappar har flugit endel men det är abra på billiga skit.. fast bara sätta dit dem oche fter några tryckningar så fungerar skiten igen.... Men jag kan bli ofantligt arg när det gäller det mesta... värre på datorspel för då kan man inte göra lika mkt åt det som där ute i riktiga livet=)

Permalänk
Avstängd

Gör nog mest ingenting, varför ge sej på döda saker p.g.a sitt eget tillkortakommande i nått spel?
Det är väl bara att stänga av och tagga ner ifall man blir het av att förlora..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swingingbell
Sitter man som en likgiltig jävel kan man likabra sluta spela.

WORD!

Permalänk
Medlem

nu för tiden blir jag sällan sur förutom om ngt spel verkligen krånglar gång på gång på gång på gång för att de buggar eller inte funkar som det ska. förr va de så, speciellt på skolans laptops så blev de lätt en liten dunk då o då. dom va ganska sega dom datorerna plus att jag hade värre temprament då, men datorn klarade sig iaf. det blev en dunk antingen nätmast mot en på långsidan för gissade att den va starkast där. (man ville ju bara få ut aggresionen o inte ha sönder ngt). jag hade även en halvbillig mus från classe som fick ta en del bonk. en i klassen ville vara med på att bonka mus så han tog i lite extra o spräckte kretskortet men eftersom den redan va förstörd så tog vi tag i kabeln och slungade den på ett bord o jävlar va de fkög smådelar. men nu vill jag inte ta ut ilskan på min dator direkt. datorlådan står för långt bort, skärmen är för fin, tangentbordet är ju ett UltraX (jag behöver ju inte säga mer än så) och musen är en MX310, så om jag har stort behov av att ta ut ilska brukar jag slita lite i min gammla tyg/gummi musmatta eller sitta o svära lite

Visa signatur

:)

Permalänk
Inaktiv

ganska idiotiskt beteende att slå på saker för att man förlorar. Börja ta morfin, vänta med datorspel tills du mognat eller sök upp läkare.

Permalänk
Medlem

Har aldrig i mitt liv slagit eller svurit pga ett spel. Visst har jag blivit irriterad ibland men då är det oftast om man t.ex. blir TK:ad flera gånger i BF2 eller att lagen är extremt ojämna. Brukar faktiskt respektera om någon är bättre än mig i ett spel, och oftast då man själv blir bättre spelare.

Permalänk
Medlem

En gång tog jag sönder min egen cykel efter att ha förlorat en match mot min syrra. Det har gått 15-20 år sen dess.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Avstängd

Helt idiotiskt att slå sönder saker för att man inte lyckas med ett spel liksom väx upp...
Själv har jag f.ö. sparkat sönder fronten på ett gammalt plastigt chassi när det gick dåligt i Need For Speed (typ 4 år sedan). Sedan har ju mitt tangentbord inte längre såna plastgrejer på baksidan som håller uppe det, dom är sönder sedan länge..

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JemyM
När jag blir riktigt riktigt riktigt arg... så spärrar jag upp näven likt en klo under några sekunder. Det händer ett par gånger per år.
Brukar spela igenom ett par spel i veckan.

HAHAHAAHHA!!!, den hade jag inte ens tänkt på innan jag såg detta.

Jag gör en precis likadan fast oftare och mycket annat. Ganska kul att vi båda har samma gest

(Gör ''klon'' + ett WarFace och är helt knäpptyst) Oj, jag har en kombo

Permalänk
Medlem

Spela Burnout - Revenge så "avreagerar" man sig automatiskt i spelet...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
skriker lite väl valda ord och slår näven i bordet...

Samma.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

jag brukar ta upp katten i knäet som oftast ligger i min säng och göra massa fula grimarser på henne. Är så jeffla ful varje gång

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetic
Slå på något som är gjort av trä

Akta så du inte får ont i huvudet bara

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180