Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

www.leveldesign.nu kommer tillbaka 1:a Maj!

Permalänk

www.leveldesign.nu kommer tillbaka 1:a Maj!

Det var över ett år sedan sidan försvann, men nu kommer vi tillbaka med helt ny sida och nya fräscha artiklar den 1:a Maj!
Detta tack vare fragzone's generösa support.
www.leveldesign.nu

Vad är level design och LevelDesign.nu?
Level design handlar om att skapa datorspelsmiljöer som spelarna sedan kan spela. Detta gör man med hjälp av speciella program, som ofta är skapta för detta ändamål. Level design innebär olika saker beroende på vilket spel och vilken genre man tittar på.

Vi på LevelDesign.nu har riktat in oss på First Person Shooter-genren, och lägger tonvikten på spelet Half-Life 2, men vi har även material till andra spel. Vi jobbar för att främja svensk level design genom att skriva material som hjälper dig med att skapa dina datorspelsmiljöer. Vi har även ett diskussionsforum där de som vill kan visa upp sina arbeten, ställa frågor, eller bara umgås.

Edit: Sidan har nu gått live!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

trevligt visste iofs inte att sidan var nere då det var några år sen man besökte den.

Allt för att stödja den svenska "scenen"

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Trevligt, den har varit nere ett _litet_ tag nu

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Copy
Trevligt, den har varit nere ett _litet_ tag nu

litet?
Har redan hunnit slutat med csbanor
Det var ju för länge sen då den var nere man behövde den...

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om Counter-Strike egentligen?
(Inte vi iallafall )

Välkomna.

Visa signatur

Apple PowerBook G4 12" 1GHz // 1260MB DDR-RAM (266MHz) // 80GB 7200RPM HDD
Ghettoburk 7k // Arch Linux 64bit // AMD 64 3000+ // 1024MB DDR // GeForce 4 Ti4800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlator
Vem bryr sig om Counter-Strike egentligen?
(Inte vi iallafall )

Välkomna.

Ja iofs, Har inte spelat det på ett halvår...
Någon som vet något roligt spel man kan göra banor till?

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Någon som vet något roligt spel man kan göra banor till?

Half-Life 2
Sourcemotorn är ju så underbart flexibel att man kan göra vadsomhelst. Med så många spännande MODdar ute och på G är det alltid bra att kunna den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan va kul, vart inne och tittat lite då och då för att se om den var uppe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

underbart kommer ihåg den från länge länge sen...
sen försökte jag verkligen minnas va "den där sidan" hette...
så kom jag på att det va leveldesign så såg jag att den va nere men att den skulle komma upp igen.

riktigt nice

Permalänk

Härligt att se så många med positiv inställning!

Visa signatur
Permalänk

Underbart, var bara några dagar sedan jag tänkte på att sidan varit nere väldigt länge nu
Hoppas det finns lite material om unreal:s editor, den editorn förstår jag mig inte alls på så det vore trevligt med lite hjälp

Vad är det fragzone har hjälp till med förresten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Underbart, var bara några dagar sedan jag tänkte på att sidan varit nere väldigt länge nu
Hoppas det finns lite material om unreal:s editor, den editorn förstår jag mig inte alls på så det vore trevligt med lite hjälp

Vad är det fragzone har hjälp till med förresten?

De har en fin server, och en fin lina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad bra, jag har faktiskt saknat er. Grattis!

Permalänk
Medlem

Vi har fått rätt många träffar härifrån. Swec:are gillar mapping. Intressant. :>

Visa signatur

Ghettoburk 7k // Arch Linux 64bit // AMD 64 3000+ // 1024MB DDR // GeForce 4 Ti4800

Permalänk
Medlem

Hmm... om jag inte minns fel så var det nån på LD.nu som höll på med nån staty av en hjort på nån bild, eller har jag drömt det?

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk

Svenskspråkig sida om intressanta saker... det kan ju inte bli helt fel :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Copy
Hmm... om jag inte minns fel så var det nån på LD.nu som höll på med nån staty av en hjort på nån bild, eller har jag drömt det?

De är på självaste MisterBister - De ligger fortforande kvar och "skräpar"

Permalänk

Åh, gud, säg inte att de bilderna har spridits över hela internet.
Jag har verkligen fått mycket skit för det där av min flickvän.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www.leveldesign.nu har nu officiellt öppnat upp igen och nästan allt guide material har fräschats upp för 2006 och vad det innebär för spelvärlden och leveldesign scenen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Slutade mappa för att leveldesign.nu försvan. Har funderat på att börja igen men inte orkat. Får se om de bler nåt nu när sidan e tillbax.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, jag var ansvarig för mappingsektionen på Half-Life2.nu förr i tiden, men den lades ner. O sen försvann lvldesign.nu, så detta e ju askul!.

Permalänk

Det var minsann ett bra tag sen sidan var uppe, trevligt

Visa signatur

War driving ÄR en sport.

Permalänk

Mohahahahahahahahaha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Trevligt trevligt, jag var ansvarig för mappingsektionen på Half-Life2.nu förr i tiden, men den lades ner. O sen försvann lvldesign.nu, så detta e ju askul!.

Trevligt att höra.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Ser skitsnyggt ut, bra att ha om jag börjar göra banor nån gång.

En sak i Sourceskolan, har bara kollat del ett men kanske är i dom andra med.
Det står modifickation upprepade gånger, är inget ck i det. Står även att SDK står för Source Development Kit, S:et står för Software.
Småsaker, men rätt ska vara rätt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MisterBister
Åh, gud, säg inte att de bilderna har spridits över hela internet.
Jag har verkligen fått mycket skit för det där av min flickvän.

Nu blir man nyfiken

Bra sida förresten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ser skitsnyggt ut, bra att ha om jag börjar göra banor nån gång.

En sak i Sourceskolan, har bara kollat del ett men kanske är i dom andra med.
Det står modifickation upprepade gånger, är inget ck i det. Står även att SDK står för Source Development Kit, S:et står för Software.
Småsaker, men rätt ska vara rätt

Har du något att påpeka angående guiderna eller sidan är det bäst om du gör det på www.leveldesign.nu, och inte här. Det blir lättare för oss i administrationen att lösa problemen/felen då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Misterbister känner sig viktig.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlator
Misterbister känner sig viktig.

Bah, det var det värsta. Har inte antydigt något i den vägen!
Faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Misterbister: Lämnar man en post i denna forumsdel så betyder det att man får respons. Så det är bara att ta till sig och tacka.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst